2022-03-16, 21:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Japp och om jag inte missminner mig var det Sivert Öholms antagonist Anders Tengner som skrev artikeln. Öholms attack på Anders angående rockbandet Wasp är värd att se. De som säger att det är lågt i tak i dag kanske får en annan bild om hur det var då.
https://www.youtube.com/watch?v=xA_rOS3U15I
Det är lägre till taket idag, men vad som är PK har förändrats.

Dock fick du inte sparken för att du gillade Wasp, i motsats till hur cancel-kulturen fungerar idag.
Bonnier-hjonen knackade inte på. Expo-fittorna satte inte en yxa i dörren. Men den efterblivna moralpaniken är densamma.
Citera
2023-06-23, 13:04
Hon skriver om prostitution i Expressen idag. Har hon rätt eller hetsar hon mot sexuellt svältfödda män och kvinnor? Är hon en människouppviglare?
Citera
2023-06-29, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Hon skriver om prostitution i Expressen idag. Har hon rätt eller hetsar hon mot sexuellt svältfödda män och kvinnor? Är hon en människouppviglare?

Alice Babs Kukke är en mycket farlig individ. Nanske den farligaste politikern i Sverige nu när Annie Löff har slutat. Hon kan göra stor skada. Läste att många vill slopa rören i MP och ersätta dem med Alice Babs som ensam partiledare. En skrämmande tanke. Hon gjorde stor skada som kultuminister.
Citera
2023-08-28, 19:57
Medlem
Visste inte ens att hon var gift men i vart fall tydligen inte längre.

"EU-politikern Alice Bah Kuhnke (MP) och skådespelaren Johannes Bah Kuhnke har skiljt sig efter 20 år tillsammans.

Paret ansökte om skilsmässa i Stockholms Tingsrätt den 16 maj i år, men har inte levt tillsammans på länge."

https://www.expressen.se/nyheter/joh...e-skiljer-sig/
Citera
2023-08-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

"EU-politikern Alice Bah Kuhnke (MP) och skådespelaren Johannes Bah Kuhnke har skiljt sig efter 20 år tillsammans.

Paret ansökte om skilsmässa i Stockholms Tingsrätt den 16 maj i år, men har inte levt tillsammans på länge."

Det jag finner märkligt med denna skilsmässa är att den har dragit ut på tiden på grund av "skyddade personuppgifter".
Aftonbladet skriver:
"Aftonbladet har varit i kontakt med Alice Bah Kuhnkes pressekreterare Thea Hambleton som kommenterar skilsmässan.
”De har varit separerade i flera år men på grund av skyddade personuppgifter skickades de slutgiltiga pappren in i våras. ”.

Vad är det för skyddade personuppgifter och varför? Om det rör de tre döttrarna, födda 2004, 2007 och 2011 och deras säkerhet släpper jag frågan. Men lite konstigt verkar det.
Citera
2023-08-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det jag finner märkligt med denna skilsmässa är att den har dragit ut på tiden på grund av "skyddade personuppgifter".
Aftonbladet skriver:
"Aftonbladet har varit i kontakt med Alice Bah Kuhnkes pressekreterare Thea Hambleton som kommenterar skilsmässan.
”De har varit separerade i flera år men på grund av skyddade personuppgifter skickades de slutgiltiga pappren in i våras. ”.

Vad är det för skyddade personuppgifter och varför? Om det rör de tre döttrarna, födda 2004, 2007 och 2011 och deras säkerhet släpper jag frågan. Men lite konstigt verkar det.

Det borde rimligtvis vara hon som har skyddade uppgifter. Politiker utsätts tyvärr ofta för hot men kanske att det inte är hot från vettvillingar i detta fall?
Citera
2023-08-29, 02:26
Medlem
B´stards avatar
Båda två har skyddade uppgifter. Varför kan man ju undra, JÅ t.ex. har det inte. Men hon känns rätt bajsnödig, så det är väl inte så förvånande att hon skaffat sig det "Hjälp massa nazister som jagar mig" typ...
Citera
2023-08-29, 03:03
Medlem
baron-brazils avatar
Undrar om den svältfödde Johannes (bra skådespelare faktiskt) eller maktkåta Alice snedseglade sig fram till denna abrupta skilsmässa 🤫
Citera
2023-08-29, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Undrar om den svältfödde Johannes (bra skådespelare faktiskt) eller maktkåta Alice snedseglade sig fram till denna abrupta skilsmässa 🤫

Abrupt var ju skillsmässan inte. De hade ju varit separerade i flera år enligt A:s presskontakt, (som det skrevs ovan).
Förstår om skådespelande mannen fick nog. Jag hatar kvinnan, Bah är ju till och med värre en Stenevi (och det vill inte säga lite).
Citera
2023-08-29, 13:33
Medlem
lowbrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil

Kan Johannes blivit avis på att Alice ryggdunkande tog henne så långt i karriären?
Senast redigerad av lowbrow 2023-08-29 kl. 13:35.
Citera
2023-08-29, 14:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Tja. Var tror du hon Kuhnke ifrån annars? Han är ju också en "kändis" i någon mån.
Citera
2023-08-29, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tja. Var tror du hon Kuhnke ifrån annars? Han är ju också en "kändis" i någon mån.

Där ser du hur lite jag vet om sådana personer. Nu för tiden döps det t.o.m barn med dubbla efternamn. Inget är sig likt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in