2017-05-29, 12:42
Medlem
Gabrielswes avatar
Det är hennes föräldrar som har honom.
Citera
2017-05-29, 12:54
Medlem
Troliga scenarios:

- Hennes äldsta dotter har en afghansk pojkvän
- Det är en hund
- Ett fadderbarn som INTE bor hos henne
- Hon är god man åt ett HVB-barn med skägg
- Hennes föräldrar har ett skäggbarn hemma

Vad som inte är ens remotely troligt är att hon har en egen 25-åring hemma. Inte en chans.
Citera
2017-05-29, 13:08
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Bah Kuhnke om ensamkommande: "Jag har själv en ny familjemedlem"

Kraven på en mer generös migrationspolitik och amnesti för ensamkommande har varit högljudda inför Miljöpartiets kongress.

Men partistyrelsen, där MP-ministern Alice Bah Kuhnke ingår, är tveksamma.

Nu berättar hon att hon själv är personligt berörd.

– Jag har en ny familjemedlem med bakgrund i Afghanistan.

Kan du berätta om din nya familjemedlem?

– Nej, det vill jag inte göra. Det är privat.
http://www.expressen.se/nyheter/bah-...familjemedlem/

Vad tror ni, är det ett skäggbarn/sexslav eller en ensamkommande tjej från Afghanistan?
Var bor ministern, har hon förhållande sen tidigare?

Hon har så klart sett till att få en av de ytterst få som faktiskt ÄR barn. För ingen tror väl att det är en av de 40-åriga heroinisterna från Afghanistan som bor hemma hos henne?

Vidare verkar Alice vara svagsint till den grad att hon bör ifrågasättas som lämplig att ens ta han om djur. Ja, kanske borde hon även ifrågasättas som minister.
Citera
2017-05-29, 13:40
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genombrott
Jag förstår mig inte på flashbacks kollektiva retorik ibland. Först är det fel att de förespråkar massinvandring utan att ta flyktingar i sina egna hem, och när en politiker gör just det så är hon "bara ute efter pengar"...

Jag vet, det här är helt bizzart. Hon har väl adopterat en afghansk flicka. Nu ifrågasätter alla henne om hon kan arbeta OCH ta hand om ett barn. Jösses. Roligare tråd får man leta efter. Det är ju skitbra att hon tar hand om en flykting eller vad flickan/pojken nu är. Har ABK egna barn eller blir detta hennes första?
Citera
2017-05-29, 14:01
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Man får riktigt bra betalt av att ta in ensamkommande. Vet flera stycken som knappt jobbar på grund av att de hyr ut.
Ja, ett känt exempel är malmöpolitikerm Mohammed Mohammed som har fyra inhyseafghaner i källaren. För besväret får han 75 000 kr i månaden. Pengarna har han använt till att renovera sin villa. Han har även slutat jobba.

https://www.sydsvenskan.se/2016-11-0...mina-egna-barn
Citera
2017-05-29, 14:36
Medlem
Eftersom detta är mer eller mindre omöjligt att kontrollera så utgår jag från att det är en lögn i sann populistisk anda. Det var passande att kunna slänga fram på kongressen för att visa hur god man kan vara.
Citera
2017-05-29, 14:58
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
hon har tre småtjejer

Ajdå, då hoppas jag innerligt att det är så
Citera
2017-05-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Om jag visste var människan bodde så skulle jag kunna spana utanför för FB's räkning. Förr eller senare måste hon ju rasta afghanen, och då är det ju lätt att se om det är en hund eller en apa hon har i kopplet.

Inte helt lätt att ta reda på vart exakt familjen Bah Kuhnke bor.
Men villa i Nacka verkar det som.
Citera
2017-05-29, 17:00
Medlem
Alice Bah Kuhnke är gift med en svensk Johannes Kuhnke Bah.
Han är skådespelare på stadsteatern och har spelat in filmer Som Turist.
Båda har tillräckliga inkomster ,en minister tjänar över 100 000 kr per månad.
Hon var tidigare gift med Henrik Johnsson, kändfrån TV och Radio.
Tre barn med Johannes.
Tror att hon har skyddad identitet pga att hon gjort TV program om nazister.
Folk hotar den som vågar kritisera högerextremism.
Citera
2017-05-29, 18:19
Medlem
Men hela den här grejen är ju bara för bra för att vara sann. Vi MÅSTE ju bara få klarhet i vad hon avsåg. Kan inte alternativmedia gräva fram sanningen?
Citera
2017-05-29, 18:21
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Men hela den här grejen är ju bara för bra för att vara sann. Vi MÅSTE ju bara få klarhet i vad hon avsåg. Kan inte alternativmedia gräva fram sanningen?
Jag hoppas detsamma. Väldigt subtilt uttryckt av Alice.
Citera
2017-05-30, 01:56
Medlem
EnSomKans avatar
Ni är helt sjuka i huvudet som basunerar ut att det är populistiskt utspel och att det är för pengarna.

Jag misstänker att hon har ett mycket större hjärta än de flesta hjärndöda rasister på detta forumet. Tanken har inte slagit er att hon gör detta för att hon kan och vill hjälpa till?

Och vad är fel med att ta emot en afghansk flykting i sitt hem? Det är ju jättebra, afghanen lär sig språket bättre och får större förståelse för hur svensk kultur funkar när han bor hemma hos en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in