Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
3 timmar? - antingen är du en mytoman, eller din "släkting". Du återkommer med mer osannolika ting, hela tiden...
Jag har ingen aning om hur han räknat ut tiden, han baserar väll det på hans tidigare erfarenheter av liknande operationer?
Citat:
Ursprungligen postat av
z3r10
Hur anser du att den skulle kommit upp på 3 timmar då?
Skulle man instalerat en lyftkran på 3800 meters djup och börjat hissa upp den eller?
Det är ju inte direkt som att de har u-båtar som klarar av att rädda andra u-båter på sådant extremt djup. Det är ju knappt att de har söknings maskiner på sådant djup.
Du hittar den med rov, fäster linan på den och sen börjar dom hissa direkt tar inte mer än 3h
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Jo, men först skall man positionera sig korrekt i förhållande till farkosten nere i djupet, sedan sänka ner både en ROV och en lina, sedan fästa den på farkosten på 3800 meters djup - sist men, inte minst hissa upp denna u-båt - klart som fasiken att detta inte låter sig göras på endast 3, ynka timmar...
Som jag sa jag vet inte exakt hur han räknade ut tiden 3h men han har som jag sagt VÄLDIGT många gånger förr erfarenhet av liknande operationer inom det marina, men du kanske är ännu en expert som vet exakt hur man gör?
Varför ringer inte media dig och frågar?
Citat:
Ursprungligen postat av
vanartad
Det går förvisso att fridyka ner till 150 m, men då hade din släkting varit känd om inte i världen så i Sverige…
Haha herregud, som jag sa tidigare kanske inte allt en vanlig aftonbladet läsare får reda på?
Finns hemliga avdelningar inom militären som tränar på dom djupen dagligen för att kunna utföra sitt arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Hur i helvete ska man få upp den på 3h från att man hittar den? D
et finns inga klara räddningsfartyg som kan agera på de här djupen. En bärgning skulle ta veckor eller månader från att man lokaliserar Titan.
Har förklarat det ovan.
Hahha nej inte veckor det handlar om timmar om man hade lokaliserat henne. Rov hade med sig lina ner som jag förstod det bara att koppla på sig och börja veva dör uppe.