2023-06-21, 20:46
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Fast han tog ju varorna och gick från butiken, gör man det så är personalen skyldig att anmäla.
Alla kan få ett ICA-kort

Fast alla polisanmäls inte.
En från personalen (som bevittnat/tagit tjuven) måste sitta med väktare och snattaren i väntan på att polis kommer till plats.

Det rör sig oftast om flera timmar.
Handlaren är inte så sugen på att släppa iväg en i personalen som ju faktiskt är på jobbet för att arbeta.
För att inte snacka om vilket kaos det blir för kvarvarande personal om en försvinner.

Hade alla som snattat anmälts hade vi behövt anställa flera stycken vars uppgift enbart hade varit att sitta och vänta med snattare och väktare på att polis ska komma på plats.
Citera
2023-06-21, 20:47
Medlem
Kan tänka mig att det lan vara lätt att missa en enstaka vara om man blir distraherad eller har bråttom.
Har själv "snattat" en tandkrämstub men det var innan självskanningen, låg kvar i vagnen upptäckte det när jag gått ut till bilen och orkade inte gå in för att göra rätt för mig.
Men om han blev polisanmäld tror jag knappast att han missat nån vara för nån 10 och skannat nån 1000 lapp rätt?
Verkar vara en jobbig typ den där arga snickarna, träffat på honom i verkliga livet på ett flygplan han var med några polare alla var fulla dryga och otrevliga mot andra resenärer och personalen.
Men troligen om han blev polisanmäld handlade det nog om några dyra varor i samband med några mindre inköp, alternativt inte första gången.
Citera
2023-06-21, 20:47
Medlem
IceEyess avatar
Arga snattaren med hela svenska folket.
Citera
2023-06-21, 20:50
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Topic: Diskutera brottet. Kan man verkligen "glömma" att scanna matvaror? Dessutom flera gånger?
Skitgrejer som är äckligt skitiga ibland. Men är man uppmärksam är det svårt att missa att Scanna. 😋
Citera
2023-06-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Arga snattaren med hela svenska folket.

Citat:
Arga snattaren

Perfect!
Citera
Medlem
Det har hänt mig någon gång att jag glömt scanna paketerad rökt skinka och faktiskt en gång en Marabou chokladkaka. (Köper inte det längre).

Men då har jag dagen efter gått till informationsdisken och betalat för det jag "stulit". Det ingår i samhällskontraktet att göra rätt för sig.

Snickar-Anders gör bort sig helt i onödan.
Citera
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Jag respekterar dig men jag tror genuint att inte en enda medlem kommer hålla med dig, att det är lätt hänt att missa 3 varor.
Nej, det är inte lätt hänt att missa tre varor. En vara är kanske en miss. Två varor är faktiskt lite suspekt. Tre varor är rent beräknande. AÖ är en jävla tomte.
Citera
2023-06-21, 20:56
Medlem
Konstigt att man kan missa scanna en vara... Jag brukar ta en vara, scanna den och sen lägga den i min kasse. Hur svårt är det?
Citera
2023-06-21, 21:07
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Jag respekterar dig men jag tror genuint att inte en enda medlem kommer hålla med dig, att det är lätt hänt att missa 3 varor.

Det är inte "lätt hänt" att missa tre varor.
Speciellt inte när det var just tre varor han handlade som landar på omkring summan han snattade för, 200kr.

"Vad var det för varor då?
– Jag vet inte exakt vad det var. Jag handlade mjölk, grädde och ost."

Kanske att han lyckades scanna knäckebrödet för 14.90 och torskade på resten.

Anders och Knarket

Vilken ärkeluffare
Citera
2023-06-21, 21:10
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdpktant
Konstigt att man kan missa scanna en vara... Jag brukar ta en vara, scanna den och sen lägga den i min kasse. Hur svårt är det?
Den här Anders tycker tydligen att det är jättesvårt. Man undrar hur han klarar andra "svåra" vardagliga bestyr? 😂
Citera
2023-06-21, 21:12
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Jag tycker Anders verkar vara en riktigt otrevlig människa. Men visst har vi alla skippat att skanna vissa grejer ibland? Den där jävla citronpåsen med skrynklig streckkod har åkt ner i påsen utan att skannas ordentligt några gånger. 100% av lättja.

Med det sagt så förtjänar Anders mycket skit, men inte just för detta.

Jag har fler gånger lyckats med bedriften att scanna saker jag sen inte fått med mig. Scanna fler eller helt enkelt missat att ta bort. Har ett fåtal gånger missat scanna produkter. Endast en gång har det varit en dyrare vara. Så jag ligger minus och har istället varit sugen på att fuska för att jämna ut det.
Citera
2023-06-21, 21:14
Medlem
MisterCluelesss avatar
Det låter som att du borde gå till en bemannad kassa istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in