Citat:
Ursprungligen postat av
fdpktant
Konstigt att man kan missa scanna en vara... Jag brukar ta en vara, scanna den och sen lägga den i min kasse. Hur svårt är det?
Det har med folks vilja att göra. Jag har ADHD och kan glömma blippa, det har hänt, och bara lagt ner varan i kassen. Men nog fasen kommer man på sig och scannar sen.
Har aldrig någonsin kommit hem med en vara jag inte har betalat och har aldrig när jag gått för att betala, haft en felaktig kasse. Då åker jag på avstämningar för jämnan pga min ADHD som innebär att jag tar fel vara och blippar o då måste blippa bort den, sedan ångrar jag mig för något annat verkar bättre. Alla system skriker när jag har gått med en blipp. Har
aldrig någonsin haft fel sen vid de otaliga avstämningar jag åkt på under vad det nu kan vara, närmare tio år sedan systemen började införas.
Och just det är vad som talar för att folk inte alls gör fel eftersom systemet är känsligt för oss som har tusen tankar i huvudet och därför blippar märkligt. Vi får avstämningar för jämnan. Men snattarna är så säkra på vad de gör och det är därför de torskar på den enda avstämning de får