Citat:
Ursprungligen postat av
zattas
Tycker det va en ganska dryg betygsfördelning. Absolut att nästan ingen fick u men det var ju väldigt få som fick ab också jämfört med hur många det brukar vara. Fråga 3 verkar kört många i marken
Ja, för oss som strävar efter AB var det definitivt en tuff fördelning. Det ska bli intressant att läsa kommentaren till fråga 3. Av vad jag minns på första delen så hittade jag i princip på något som jag tyckte lät rimligt utifrån RB 54:11-13 och lyckades genom detta få 10 poäng(?) Fortfarande lite förvirrad över det. Men det är ju i alla fall ett bevis på att man aldrig ska vara rädd för att skriva ned det man egentligen själv tror är bullshit, just in case.
Citat:
Ursprungligen postat av
hugganugga46
Konstigt. Processrätt på SU är ökänt som en av de svårare kurserna. Inte sällan det är 40-50% U-b. Inte så konstigt med tanke på att rättsområdet är ett av de klurigaste.
Jo, tror de flesta på UU också upplever området som klurigt i sig. Det som jag tror gör att så få kuggar är att det går att säkra en hel del lätta poäng under terminens gång inför tentan. Exempelvis finns det några i resultatlistan som fått 0 poäng på enskilda frågor men ändå fått B genom att övriga poäng väger upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
shadowcasesftw
Sjukt låg AB fördelning för att vara T4 på UU. Terminen är känd som gratis AB, men det kanske kommer ändras..
Stort grattis till ditt AB i vart fall! Tror det var du som behövde ett AB för att nå 75% inför sommarnotiariat nästa sommar (?), i så fall var det ju en viktig termin, så grattis (:
Yes, det var jag. Tack! Nu hoppas jag bara att det ska räcka hela vägen.
Vi får se ifall det är en ny trend eller bara en avvikelse den här terminen med AB-statistiken.