2023-06-20, 10:45
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Som rubriken. Är en introvert personlighet överhuvudtaget attraktiv och åtråvärd i andras ögon (både extroverta och andra introverta)? Det har jag funderat på då jag nyligen (och många andra gånger genom åren) blivit avvisad av både en introvert tjej och en extrovert. Jag pratade med den introverta tjejen om detta och det visade sig att vi båda var ute efter motsatsen, en extrovert partner. Den extroverta har jag inte frågat. Dock sa jag till henne på första dejten att jag är introvert, och vi fortsatte träffas ett par gånger till. Nu har vi inte hörts på ett tag och jag misstänker att det är min personlighet som är problemet.

Är extroverta allmänt attraktiva enligt människor av båda personlighetstyper? Är introverta dömda att aldrig hitta en partner?
Jag är tillsammans med en introvert person och jag är motsatsen.
Självklart kan det bli problem i början men vi hade haft kontakt under lång tid online. I början var hon självklart tystlåten men när hon blev bekväm med mig så pratar hon helt obehindrat.
Citera
2023-06-20, 11:13
  #62
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag är tillsammans med en introvert person och jag är motsatsen.
Självklart kan det bli problem i början men vi hade haft kontakt under lång tid online. I början var hon självklart tystlåten men när hon blev bekväm med mig så pratar hon helt obehindrat.
Var hennes introversion inte ett hinder för dig i början? Eller tilltalade det dig rentav? Varför?
Citera
2023-06-20, 16:36
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Var hennes introversion inte ett hinder för dig i början? Eller tilltalade det dig rentav? Varför?
Som jag skrev så hade vi haft kontakt på internet långt innan så jag kände henne rätt hyfsat.
Min poäng är att en introvert person kommer börja prata när den blir trygg i förhållandet.
Citera
2023-06-20, 16:40
  #64
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Som jag skrev så hade vi haft kontakt på internet långt innan så jag kände henne rätt hyfsat.
Min poäng är att en introvert person kommer börja prata när den blir trygg i förhållandet.
Det är jag som är den introverta. Jag vet hur vi fungerar. Jag är nyfiken på hur extroverta personer uppfattar introverta. Som tråkiga, spännande? Är det svårt i början för er, krävs det tålamod, osv etc?
Citera
2023-06-20, 16:42
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Det är jag som är den introverta. Jag vet hur vi fungerar. Jag är nyfiken på hur extroverta personer uppfattar introverta. Som tråkiga, spännande? Är det svårt i början för er, krävs det tålamod, osv etc?
Jag tar folk för, vad de säger och vad de gör, inte om de babblar eller inte.
Citera
2023-06-20, 17:09
  #66
Medlem
zombie-nations avatar
Förr var det ju fult att vara extrovert. Man ansågs jobba dåligt, man var en pratkvarn och ytlig.

Varför har det ändrats? Tycker folk verkligen om att andra på jobbet bara babblar istället för att göra sitt jobb?

När började det vara fint att vara som en dampunge?
Citera
2023-06-20, 17:13
  #67
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Som rubriken. Är en introvert personlighet överhuvudtaget attraktiv och åtråvärd i andras ögon (både extroverta och andra introverta)? Det har jag funderat på då jag nyligen (och många andra gånger genom åren) blivit avvisad av både en introvert tjej och en extrovert. Jag pratade med den introverta tjejen om detta och det visade sig att vi båda var ute efter motsatsen, en extrovert partner. Den extroverta har jag inte frågat. Dock sa jag till henne på första dejten att jag är introvert, och vi fortsatte träffas ett par gånger till. Nu har vi inte hörts på ett tag och jag misstänker att det är min personlighet som är problemet.

Är extroverta allmänt attraktiva enligt människor av båda personlighetstyper? Är introverta dömda att aldrig hitta en partner?
Jag är gift med en introvert person, extremt introvert. Så ja det är absolut attraktivt annars vore vi inte gifta. Jag upplevs som extrovert, vilket jag är på sätt och vis, men på mina egna villkor. Dvs när jag själv väljer att vara social vilket är sällan förrutom det jag är i jobbet.

Men tillsammans kan vi vara ganska sociala, jag och mannen. Han är det dock sällan själv.
Citera
2023-06-20, 17:23
  #68
Medlem
DrSpankels avatar
Jag är (rejält) introvert men har både fru och barn, så det går absolut.
Gäller nog att ha lite tur innan man klickar med någon bra.
Citera
2023-06-20, 17:27
  #69
Medlem
Extroverta vinner alltid. Både på kort och lång sikt.
Vem vill i längden ha en partner som sätter lugnhet och tråkighet i första rummet.
Många män blir i sin ungdom luradede till detta. De inbillar sig att kvinnor vill ha ett lugnt "familjeliv".
När barnen lämnat boet. Kommer ungdoms drömmarnna tillbaka. Att få "dejta" en extrvert kåkfarare som är spännade....Men, jag kan ha fel....
Citera
2023-06-20, 20:58
  #70
Medlem
halaltarzans avatar
Nu har ju jag min syn på det mesta men en karl tycker jag ska vara åt det introverta hållet, ser det som manligt.
Citera
2023-06-20, 21:08
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu har ju jag min syn på det mesta men en karl tycker jag ska vara åt det introverta hållet, ser det som manligt.

Det beror på att du älskar att pladdra. Och det var precis det jag tänkte skriva i den här tråden som standalone men nu blir det ett citat på dig istället.

Det beror helt och hållet på vad det är för parter, en snatteranka som gillar att pladdra 24/7 älskar någon som är duktig på att lyssna. Och dom som är introverta och tysta dom gillar att lyssna istället.

Sedan finns det nog personliga differenser och särskilt hos kvinnorna då dom kan sitta som höns och kackla i ett hönshus hur länge som helst. Och där är alla extroverta. Endast den med öronpluggar kan gå in där.
Citera
2023-06-20, 21:26
  #72
Avslutad
Föredrar introverta personer över extroverta men..det är skillnad på extroverta och galningar som aldrig kan hålla käft. Trodde jag skulle få en utskällning när jag sommarjobbade på en bank många år sedan och föreslog att en kvinna kunde köpa ett anteckningsblock och skriva ner sina tankar tyst för sig själv, det var tydligen chefens fru och han tyckte det var underbart att jag sa som jag gjorde, som tack fick jag ett häfte rikskuponger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in