Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungsindian
Det känns ju inte som att man säljer in sig själv särskilt bra när man beskriver sig som introvert, när ens fördom är att ingen tycker om en introvert. Samtidigt är det meningslöst att ljuga och säga att man inte är det. Det märks ju när man lär känna varandra.
Det beror ju alldeles på om man lägger fokus på introvert och vad den andra tycker?
Även om det gör det svårare för den som inte lockas av introverta så är det lika bra att vara ärliga från start.
Du kanske kan lägga fokus på att du behöver lugn och ro mellan varven för att ladda ny energi, ifall det är så det är för dig?
Och hålla fram det som något positivt att du inte ränner på krogen i tid och otid utan kan vara hemma och ta det lugnt?
Beror ju som sagt på vilken typ av tjej du vill locka till dig, och vilka åsikter du själv har om introverta?
Jag personligen lockas mera av andra introverta för att jag känner igen mig själv i hur dom oftast är, och vi har lättare att respektera varandras behov av tid själv för att ladda ny energi. Om jag umgås med en extrovert kan dom sällan relatera till att jag behöver "hem till boet" och vara själv för att orka med umgänge med andra. Men det kan ju bero på att dom har svårt att förstå, behöver ju inte bero på att dom är extroverta.