Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungsindian
Jag utesluter väl inte introverta, men extroverta är lättare att komma i kontakt med upplever jag.
Ursäkta, men det låter litegrann som om du "föredrar" extroverta mest för att de gör jobbet (tar initiativ, driver på, håller kontakt) i den där inledande fasen när ni lär känna varann. Men sedan då? När man väl har en relation ska man orka stå ut med mänskan också. Om du verkligen är introvert, d.v.s. behöver vara ifred och ostörd för att ladda batterierna, vem skulle du föredra att vara med i längden?
Själv är jag ganska ordentligt introvert, och dras huvudsakligen till introverta. Extroverta kan fascinera mig periodvis, men i regel brukar jag upptäcka att jag bara har blivit fascinerad av ett omslagspapper runt ett ganska ointressant paket. (Undantag har funnits, dock. Alla extroverta är inte ytliga. Bara de flesta.

)