2023-06-20, 17:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut

Speciellt när t.o.m. Pentagon ska släppa en officiell rapport omkring den 25:e juni.

Mars Attacks!

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det har jag missat.
Det tar jag gärna länk till, eller hör kommentarer om när det kommer!

Pentagon släppte en väldigt omtalad rapport (ja, i alla fall innan den väl släpptes för den var minst sagt ointressant) den 25 juni 2021 - kan det vara den rapporten det handlar om?

https://www.dni.gov/files/ODNI/documents/assessments/Prelimary-Assessment-UAP-20210625.pdf

De har dessutom redan släppt en i år så jag är ju tveksam till att det kommer en till - eller??

https://www.dni.gov/files/ODNI/documents/assessments/Unclassified-2022-Annual-Report-UAP.pdf

Såg i klippet nu att Tucker påstår att det ska komma ännu en rapport - den 25 juni - så då är det väl bara att börja vänta igen - den HÄR gången blir det säkert ett jätteavslöjande 😄

Edit 2: såg lite till och insåg att det är ju bara gammal ihopklippt skåpmat - och episoden när Tucker pratar om en rapport den 25 juni är från just 2021 - så nej, det kommer nog inga fler rapporter i år trots allt…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-06-20 kl. 18:36.
Citera
2023-06-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Jag tar inte Greer på så stort allvar. Det är som att det finns två konkurrerande ufo-narrativ. Dels den normala som Grusch och Elizondo med fler står för, Rätt normalt med mer klassiska aliens som funnits här sen begynnelsen, möjligen lite antydningar till weirdness i att de vill tala om "interdimensional" som en möjlighet.

Och dels hippie-alternativet som är mer New Age, det som Greer tycks företräda, med goda aliens som ska skapa en utopi - om det inte var för de onda politikerna och militärerna. Gärna betoning på fri energi och liknande också. Det tenderar mer mot religion faktiskt. Jag är inte ett fan av den då det inte tycks "make sense" på något sätt.

Sen finns en tredje variant också med onda aliens som är mer som demoner som behöver lidande för att få energi eller nåt. Jag vet inte så noga, den är inte särskilt populär vad det tycks.

Inget av detta ”make sense”. Det är intressant att ta del av observationer som gjorts, ljusfenomen etc., när dessa är sakliga och inte spekulerande. Men sen kommer sagoberättelser som dessa och tar död på den lilla seriositet som fanns i ämnet. Varför är det mestadels från USA alla ufo-knäppgökar kommer?
Citera
2023-06-20, 18:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Pentagon släppte en väldigt omtalad rapport (ja, i alla fall innan den väl släpptes för den var minst sagt ointressant) den 25 juni 2021 - kan det vara den rapporten det handlar om?

https://www.dni.gov/files/ODNI/documents/assessments/Prelimary-Assessment-UAP-20210625.pdf

De har dessutom redan släppt en i år så jag är ju tveksam till att det kommer en till - eller??

https://www.dni.gov/files/ODNI/documents/assessments/Unclassified-2022-Annual-Report-UAP.pdf

Såg i klippet nu att Tucker påstår att det ska komma ännu en rapport - den 25 juni - så då är det väl bara att börja vänta igen - den HÄR gången blir det säkert ett jätteavslöjande 😄

Edit 2: såg lite till och insåg att det är ju bara gammal ihopklippt skåpmat - och episoden när Tucker pratar om en rapport den 25 juni är från just 2021 - så nej, det kommer nog inga fler rapporter i år trots allt…

Det är ju sanslöst vad charlatanerna vädrar morgonluft nu - visst kunde man vara rätt säker på att Greer, Elizondo, Knapp et al skulle dyka upp, och nog för att jag hade kunnat förvänta mig att Corbell skulle dra fram gammal skit men jag trodde fortfarande Tucker skulle försöka hålla huvudet i alla fall lite högre (om han nu ligger bakom detta)..
Citera
2023-06-20, 19:51
Medlem
Citat:
Jag tar inte Greer på så stort allvar. Det är som att det finns två konkurrerande ufo-narrativ. Dels den normala som Grusch och Elizondo med fler står för, Rätt normalt med mer klassiska aliens som funnits här sen begynnelsen, möjligen lite antydningar till weirdness i att de vill tala om "interdimensional" som en möjlighet.

Och dels hippie-alternativet som är mer New Age, det som Greer tycks företräda, med goda aliens som ska skapa en utopi - om det inte var för de onda politikerna och militärerna. Gärna betoning på fri energi och liknande också. Det tenderar mer mot religion faktiskt. Jag är inte ett fan av den då det inte tycks "make sense" på något sätt.

Sen finns en tredje variant också med onda aliens som är mer som demoner som behöver lidande för att få energi eller nåt. Jag vet inte så noga, den är inte särskilt populär vad det tycks.

Jag tycker att Greer är väldigt intressant men han har ett så annorlunda tillvägagångssätt än Elizondo. Där Greer är en UFO-kramare har Elizondo från dag ett haft uppmärksamhet på hotet. Elizondo har restriktioner om vad han kan säga.
Greer pratar om hotet från folk og posjekter i MIC, Elizondo om hotet från en yttre källa.
Men all denna UFO- hugging av Greer: tänk om han har rätt. Men jag tyckte inte han viste offer nog respekt efter vittnesbörd. Vittne var öppenbart traumatiserad, Greer talade vidare om hur fantastiska dessa ETs var.
Om abduction stämmer med sanningen, låter jo inte offret så himla happy med det som hände. Och om man läser om/ lyssnar på grejer om Varginha-96, så gick det jo inte så bra med den ena som kom i närkontakt, även om den var gullig og trevlig og bad om hjälp.
Senast redigerad av Vajana 2023-06-20 kl. 19:53.
Citera
2023-06-20, 20:20
Medlem
Citat:

Jag förstår helt vad du menar. Å andra sidan, i den borttagna podden med Joe Rogan, har dom en mycket bra poäng: Det tog 50 år från det att flygplanet uppfanns tills atombomben släpptes över Hiroshima. Så frågorna de tar upp är mycket viktiga.
Den raderade podcasten kan hålla nån vaken på natten om man ska ner i det kaninhålet.
Citera
2023-06-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Jag tycker att Greer är väldigt intressant men han har ett så annorlunda tillvägagångssätt än Elizondo. Där Greer är en UFO-kramare har Elizondo från dag ett haft uppmärksamhet på hotet. Elizondo har restriktioner om vad han kan säga.
Greer pratar om hotet från folk og posjekter i MIC, Elizondo om hotet från en yttre källa.
Men all denna UFO- hugging av Greer: tänk om han har rätt. Men jag tyckte inte han viste offer nog respekt efter vittnesbörd. Vittne var öppenbart traumatiserad, Greer talade vidare om hur fantastiska dessa ETs var.
Om abduction stämmer med sanningen, låter jo inte offret så himla happy med det som hände. Och om man läser om/ lyssnar på grejer om Varginha-96, så gick det jo inte så bra med den ena som kom i närkontakt, även om den var gullig og trevlig og bad om hjälp.

Greer är ju lite av en föregångare, men jag tror Elizondos fokus på hot är smartare, oavsett om han har rätt eller inte. Genom att formulera ufo-frågan som ett hot i USAs luftrum så går det inte så lätt att vifta bort det. Rätt bisarrt egentligen att man så länge kunnat säga "Nej, det är bara nåt oförklarligt" när det är ens jobb att skydda landet från den typen av intrång.

Jo, det verkar inte vara någon höjdare att drabbas av kontakt med dem. Hörde nån intervju med någon som råkade ut för sånt där tillsammans med sin syster som barn, verkade traumatisera dem för livet typ. Tror han hette Church som hade kanalen.
Citera
2023-06-20, 22:25
Medlem
Citat:
Greer är ju lite av en föregångare, men jag tror Elizondos fokus på hot är smartare, oavsett om han har rätt eller inte. Genom att formulera ufo-frågan som ett hot i USAs luftrum så går det inte så lätt att vifta bort det. Rätt bisarrt egentligen att man så länge kunnat säga "Nej, det är bara nåt oförklarligt" när det är ens jobb att skydda landet från den typen av intrång.

Jo, det verkar inte vara någon höjdare att drabbas av kontakt med dem. Hörde nån intervju med någon som råkade ut för sånt där tillsammans med sin syster som barn, verkade traumatisera dem för livet typ. Tror han hette Church som hade kanalen.
Jepps. Jag är säker på att du har helt rätt i det första. Ja, alt i hopa. Lyssnar nu mera noga på intervjuen som blev deleted från Rogan. Inte konstigt alls den ble deleted, för dom visade bilden med det som kallas prov. Bilden av en död kropp, och annat.
Intervjun er båda skrämmande, mindblowing och totalt ”far out”.

Nu är jag ganska säker på att dom två, Elizondo och Greer, hade något juridisk dispyt dom sista åren. Elizondo valde ”threat approach” for att få gehör. Säkert enda sätt att få gehör.
Han säger specifikt att han inte er en ”UFO-guy” i en intervju med dansk radio, en podcast 12 juli 2021, ”Den flyvende tallerken” . Det er en bra intervju, aktuelle ämnen, fast gammal nu. https://www.dr.dk/lyd/special-radio/flyvende-tallerken/flyvende-tallerken-21
Greers argument er motsatsen, at UAPs inte er et hot, men en fullständig ”välsignelse” (mina ord). Greer har eller havde ”UFO sightseeings” i örknen. Säkert ok och spännande, men klart att många tänker det er totalt f…d. Som jag kommer ihåg, hadde Greer flera YouTube clips der han attackerade Elizondo. Senare kunne man inte få opp dom clips. Jag tror dom ble deleted af Elizondos advokater.
Senast redigerad av Vajana 2023-06-20 kl. 22:28.
Citera
2023-06-20, 23:30
Medlem
Glömda säga at det bare er i början av deleted Rogan intervju den er spammad med reklam.
Citera
2023-06-20, 23:33
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Jag förstår helt vad du menar. Å andra sidan, i den borttagna podden med Joe Rogan, har dom en mycket bra poäng: Det tog 50 år från det att flygplanet uppfanns tills atombomben släpptes över Hiroshima. Så frågorna de tar upp är mycket viktiga.
Den raderade podcasten kan hålla nån vaken på natten om man ska ner i det kaninhålet.

Greers styrka ligger i att han kordinerat alla vittnesmålen från militärer. Och han har bra koll på det militärindustriella komplexet. Däremot har han faktiskt helt fel om vilka avsikter olika aliens har. Lite naiv minst sagt Skulle nog säga att David Jacobs ligger närmare sanningen. Tyvärr!. En annan som är väldigt bra är Preston Dennett. Känns väldigt genuin och agendafri. Har egen youtubekanal. Richard Dolan bör nämnas, han han väldigt bra koll. Inget svimmel svammel. Bra kanal och pod
Citera
2023-06-20, 23:39
Medlem
Viktor79xs avatar
Tycker det här vittnesmål var väldigt intressant. Det förklarar återigen varför dom ju håller det så hemligt. Lyssna noga på hela.

https://www.youtube.com/live/fdsw6NVrkjM?feature=share
Citera
2023-06-21, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Greers styrka ligger i att han kordinerat alla vittnesmålen från militärer. Och han har bra koll på det militärindustriella komplexet. Däremot har han faktiskt helt fel om vilka avsikter olika aliens har. Lite naiv minst sagt Skulle nog säga att David Jacobs ligger närmare sanningen. Tyvärr!. En annan som är väldigt bra är Preston Dennett. Känns väldigt genuin och agendafri. Har egen youtubekanal. Richard Dolan bör nämnas, han han väldigt bra koll. Inget svimmel svammel. Bra kanal och pod

Är inte David Jacobs han som använde hypnos för att "hjälpa" folk återfå förträngda minnen från alien abductions? Jag är väldigt skeptisk till allt det där. Förträngda minnen har ju varit inblandat i alla möjliga vansinnigheter som djävulssekter och liknande.

Och även bortsett från bortträngda minnen så är jag skeptisk till vittnesmål kring abductions eller kontakt, det tycks vara för mycket underligheter. Jag tror att de sysslar med någon sorts medvetande manipulation.
Citera
2023-06-21, 04:11
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Är inte David Jacobs han som använde hypnos för att "hjälpa" folk återfå förträngda minnen från alien abductions? Jag är väldigt skeptisk till allt det där. Förträngda minnen har ju varit inblandat i alla möjliga vansinnigheter som djävulssekter och liknande.

Och även bortsett från bortträngda minnen så är jag skeptisk till vittnesmål kring abductions eller kontakt, det tycks vara för mycket underligheter. Jag tror att de sysslar med någon sorts medvetande manipulation.

Ja den David Jacobs. Jag är ingen expert på regressionsterapi. Har däremot svårt att tro att man kan få vem som helst att minnas vad som helst. Dom som använder metoden är ju således nogranna med att inte ställa ledande frågor. Dr David Jacobs har många kritiker, misstänker starkt att dessa helt enkelt kan ta vad som kommer fram. Det går stick i stäv med deras verklighetsbild och det kan dom bara inte acceptera. Susan Clancy är ett typexempel på en så kallad expert som bara kan tro på det hon lärt sig inom dom akademiska salarna.

Lyssnar man noga på dom personer som säger sig blivit bortförda som förstår man rätt snabbt att det inte handlar om några galningar. Verkar vara helt normala människor från alla samhällsklasser.

Det har gjorts nogranna undersökningar på många av dessa personer och det har visats sig att samtliga bär på ett implantat i kroppen. Dr Roger Leir opererade ut många sådana. Googla alien scalpel. Analysen visar på någon sorts avancerad nanoteknikologi som sänder ut signaler av något slag.

En väldigt envis historia som hängt kvar genom åren förtäljer att självaste Eisenhower hade ett möte med aliens 1954. Vid två tillfällen. Holloman Airforce base och Edwards Airforce base. Dom demonstrerade sin tekniska oövervinnelighet och lade fram sina förslag. Teknologi i utbyte mot att dom fick plocka folk för genetisk hybridisering och andra experiment. Det skulle göras enligt nogranna protokoll och dom bortförda skulle inte minnas något. Det skulle senare visa sig spåra ur å det grövsta.. Då var det redan försent. Det första avtalet som inte gick igenom gick ut på att vi människor skulle lägga ner vår kärnvapen utveckling i utbyte mot att dom löser många av mänsklighetens problem. Det gillade inte generalerna..

Greada treaty eller The Eisenhower meeting som det brukar kallas. Man hittar det i lite olika vittnesmål från Disclosure Project och Project Camelot mm

Finns faktiskt en spelfilm om ämnet

https://youtu.be/2uV3m2qYtFA

Inte sett den

En dom första rapporterna om bortföranden i modern tid var Antônio Villas Boas, 1957 I Brasilien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in