2023-06-20, 10:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
För mig är det självklart att man ska ha betalt om man ger av sin tid, energi och sitt mest privata för att vara en av huvudaktörerna i en stor produktion för ett program som visas i landets största mediekanal.
Jag tror pengar hade förryckt urvalet personer radikalt, på ett negativt sätt. Samma om alla fick pengar i Ronbinson t.ex, inte bara vinnaren.

Möjligen kunde man ha ett förstapris, den som håller ihop längst efter programmet får 1 mkr. Då skulle kärleken flöda bättre, med ett sådant smörjmedel.
Citera
2023-06-20, 10:29
Medlem
Varför måste Arvid fråga sin mormor hur det känns att vara kär? Har han aldrig varit det tidigare? Han pratar om så mycket konstiga saker hela tiden. Det är mycket tjat om att han behöver egentid och att Ida hindrar honom från att göra andra saker.

Lina känns helt kall och avståndstagande, det enda hon gör är att trycka ner Alex som aldrig säger ifrån. Finns inte en chans att det kommer bli något långvarigt mellan dem.

Stina och Fredrik är ganska tråkiga, det finns inte så mycket att säga.

Har Carro och August haft någon romantik? Det enda man får se är att hon tjatar om att allt som August inte får göra. De båda verkar vara så frustrerade och uppgivna. Hur länge kan man älta om att det inte är okej att spika i en stuga man hyr? Vad är ens problemet?
Citera
2023-06-20, 10:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogostad
Ni som skriver att Lina inte har en utbildning, baserar ni det bara på hennes nuvarande jobb-situation? Hon kan ju ha pluggat något som inte ger jobb så lätt, finns många humanistiska utbildningar med få jobbmöjligheter. Eller pluggat, gått in i väggen och nu gör något utan ansvar.
Många trådsanningar som baserad på tunn fakta från ett program som tyvärr är alldeles för dramatiskt och tillrättalagt klippt.
Fast det är väl det som gör tråden minst lika intressant som programmet.
Hade hon haft en doktorshatt i humaniora hade det varit hennes titel i programmet. Agust är enligt programmet konstnär och projektledare men i ett kort avsnitt ses han stå bakom disken på byggmax (visst var det väl så?). Sen är han säkert konstnär också men det är inte hans inkomstkälla.
Citera
2023-06-20, 11:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Om inte nån redan skrivit svar. Det kommer ett uppföljningsprogem som nyss är inspelat enl ryktet här i tråden. Ett till rykte är att Lina och Alex har skilt sig.

Programmet sänds på svt nästa måndag kl 20.00
Ska bli kul att se.

Lina älskar inte för fem öre, hon saknar känslor och kvinnlighet. Alex är en toffel som jag tycker mycket synd om, han kommer att bli en perfekt hemma-man till en kärleksfull fru och barn. Lina får en Hells Angels-gubbe.

Ingen av paren håller ut ett år, jag är bombsäker. Värsta säsongen med minst kärlek och värsta kvinnorna någonsin.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-20 kl. 11:04.
Citera
2023-06-20, 11:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Kommer det ännu nåt uppföljningsprogram? Gårdagens avsnitt måste väl vara inspelat för länge sedan

Ja, på måndag visas hur det gått ett år efteråt.
Citera
2023-06-20, 11:13
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
Han är sjuksköterska om det nu spelar roll .

Citat:
Ursprungligen postat av DramaKanelbulle
Nej han är inte överläkare lol.

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Han är inte överläkare men sjuksköterska, det är iaf en kandidatexamen. Vårdbiträde blir man inte ens på gymnasiet, du kan ha slutat skolan efter femte klass i grundskolan och ändå vara vårdbiträde. Dom får inga anställningar utan får vara assistenter till undersköterskorna som vikarier när det behövs och då mest utföra städ och hjälpa patienter med sin hygien.

I vilket fall är han enhetschef på akutavdelningen, så det är ett jobb i högre befattning än sjuksköterska, och definitivt högre än vårdbiträde eller undersköterska, så varför allt detta snack om att Lina behöver någon med högre socioekonomisk status?
Citera
2023-06-20, 11:29
Avslutad
Jag vet inte vad svt har för syfte att klippa in Arvids citat om och om igen om egentid i början av förhållandet.
Själv har jag full förståelse för det när man träffar nån som man är tillsammans med dag och natt i början och hela ens vardagliga liv går på paus. Då vill man ha egentid en eller flera dagar. Vilket var det Arvid uttryckte. Det är också olika vilka behov man har av egentid, det är inte alls konstigt om man vill vara själv ibland även i ett längre förhållande.
Ida har dementerat ryktet om att han sov över hos ex, jag har inte läst nåt mer om det.
Senast redigerad av sirsia0 2023-06-20 kl. 11:48.
Citera
2023-06-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
...
Får man fråga vad som blivit fail i dina tidigare relationer?

Har du sett "De utvalda barnen" ?några reflektioner?
Hur har Walldorf påverkat dig?
Om du inte tar illa upp att jag frågar.
Visst har jag sett "De utvalda barnen". Solvikskolan låg 2 km från Örjanskolan, där jag gick. Waldorf gjorde mig väldigt väl. Fick prova på alla typer av hantverk och byggde upp en generell nyfikenhet till världen genom lärarna. Mycket lek, filosofi och glädje. Finns mörka sidor där med såklart som mobbning, men jag var varken utsatt eller utsättare. I gymnasiet spelade jag mest datorspel och sket i skolan, men lyckades rädda situationen i slutet och överlevde med godkända slutbetyg i allt utom historia(dålig kontakt med den läraren).

Tidigare relationer uff.. Den röda tråden sista 8 åren har varit att jag vill bilda familj och har varit redo att göra det oavsett var jag bor och vad jag tjänar. Det har inte mina partners velat.

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det har jag svårt att tro om man utgår från någon form av minimilön. Det måste vara svårt nog att vara sig själv med en kamera uppkörd i ansiktet i ovana situationer i alla fall. Och den misstanken försvinner oavsett inte för mig som tittare, speciellt inte med tanke på hur du själv produktplacerade Billys Pizza och att SVT inte ens valde att blurra detta, utan tvärtom, avslutade scenen med en längre inzoomning. Det finns olika sätt att betala och bli betald på. För ett utfört arbete ska man ha betalt - principsak för min del - och SVT hade kunnat vara öppna med upplägget om så hade varit fallet, så hade tittaren fått bedöma trovärdigheten själv. Fast SVT avskyr att ge tittaren utrymme att tänka själv och jag förstår så klart att programmet inte ska tas för något annat än ytlig underhållning vars visning på Public Service rättfärdigas med att ge det en kvasivetenskaplig inramning för att få det att framstå som något seriöst, när det är allt annat än seriöst.

Perplex, som sagt. Visst kan det finns ett värde att dela med sig av saker men det finns också ett stort värde av att inte dela med sig av vissa detaljer. Men jag avstår att argumentera emot utan kan bara konstatera kort att vi nog alla är lika glada för att det fortfarande är frivilligt om man vill ha ett kamerateam med sig in på toaletten eller inte.

Det är det!
Panpizzan aka skräpmat har varit en stor del av mitt simpla liv. Bo i husbil = äta simpelt. Bo i ofärdigt hus = äta simpelt. Mikromat. Billysen är en symbol som SVT/Baluba gladeligen spelade på. Finns inget samarbete med företaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
...
August å sin sida kommer nog skaffa en rolig tjej med mycket humor och som har ett djup inom sig. Det blir nog många långa diskussioner under stjärnorna och jag ser ett familjeliv likt tv serien kastrullresan framför mig. Glatt, kärleksfullt och bullrigt. Dock känns det fruktansvärt orättvist mot August att han blev ihopparad med Carro. Det känns som om de gjorde detta som ett slags experiment bara. Jag vet att August inte vill att man skall tycka synd om honom men jag kan inte låta bli. En så genuint glad person med härlig energi som gång på gång blir nedtryckt och får känns på att han inte duger. Plågsamt att se. De som matchat Carro och August borde inte få kalla sig för kärleksexperter, de borde få sparken!
Då ryker Kalle! Jag tycker snarare att dom ska sitta kvar, då de har mest erfarenhet av att göra jobbet. Jag hade inte kunnat lita mer på en ny som kommer in.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Programmet har funnits några säsonger och alla som söker förstår rimligen upplägget. Så jag kan bara dra slutsatsen att alla som söker antingen är attention seekers. Eller att de är så naiva så att de tror att en jury kan hitta en partner och placera framför dem och de kommer att älska varann. What are the odds. Jag dansade 4 år alla kurser på Mälarsalen, kanske med 1000 tjejer, innan jag hittade en som var intressant.

En kraftfull förändring av konceptet vore att de som är med får t.ex 50 foton att titta på, eller filmer, och så får de välja någon av dem. De skulle öka chansen till kärlek enormt. All snabb kärlek bygger på fysisk attraktion eller fantasier typ makt och pengar.

Fast det är en meningslös tanke. För konceptet med TV-programmet är just att fösa in människor som inte älskar varann i en liten förortslägenhet i Malmö och se vad som händer. Alla deltagare är en slags råttor som ska iakttas ovanifrån i en labyrint.
Det är klart att vi fick titta på bilder i castingen och förklara vilka vi var attraherade av och inte. Men det var inte bilder på andra sökande.

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Om inte nån redan skrivit svar. Det kommer ett uppföljningsprogem som nyss är inspelat enl ryktet här i tråden. Ett till rykte är att Lina och Alex har skilt sig.

Programmet sänds på svt nästa måndag kl 20.00
Det stämmer, programmet spelades in 13 maj!

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hade hon haft en doktorshatt i humaniora hade det varit hennes titel i programmet. Agust är enligt programmet konstnär och projektledare men i ett kort avsnitt ses han stå bakom disken på byggmax (visst var det väl så?). Sen är han säkert konstnär också men det är inte hans inkomstkälla.
Byggmax yes. Borde göra ett samarbete med dom ju. Reklam för spik. Konsten drar väl in genomsnitt 50k per år, men har inte levt av det på några år då jag behövde boosta ekonomin när jag byggde hus.
Citera
2023-06-20, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Egentiden spenderade han med sina X....
Jag tror han behövde stödsamtal...
Jag tror att hans mormor, hans ex o hans syster är de vänner han har. Man har väl inte sett några manliga vänner runt Arvid..?
Citera
2023-06-20, 11:45
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror att hans mormor, hans ex o hans syster är de vänner han har. Man har väl inte sett några manliga vänner runt Arvid..?

Det var några manliga kollegor till honom vid bröllopet, men i övrigt har han inte setts diskutera med någon manlig vän i programmet vad jag kan minnas.
Citera
2023-06-20, 11:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Byggmax yes. Borde göra ett samarbete med dom ju. Reklam för spik. Konsten drar väl in genomsnitt 50k per år, men har inte levt av det på några år då jag behövde boosta ekonomin när jag byggde hus.
Hehe Spik-reklam för småstugeägare, man hade kunnat göra något kul där. Sista spiken i kistan. Lägg till utedass och du dubblar din årsinkomst. Vilket inte säger så mycket. TV4 borde kontakta dig så kan du och Ernst göra något till jul. Kanske en lampkrona av rundstavar för 18 kronor inklädd i mossa som man tar från skogen.

Om du inte är ett troll så beklagar jag att du fick världens värsta partner, en som driver sin familj genom att skambelägga för sådant som vi andra inte tycker är någonting. Inför en kamera. Jag har aldrig sett något värre, totalt obegripligt, och jag levde med i ditt lidande varje gång.

Tänk om hon bara provat att säga "stäng bildörren" och "vi tar väl bort de två spikarna sen".
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-20 kl. 11:49.
Citera
2023-06-20, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det var några manliga kollegor till honom vid bröllopet, men i övrigt har han inte setts diskutera med någon manlig vän i programmet vad jag kan minnas.
Nej, inte jag heller. Det var väl mamma också som var med på ett hörn och gav råd. Så när han skulle umgås med någon annan än Ida så var det den kretsen han hade att välja på - mamma, mormor, syster och ex-flickvänner. Känns udda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in