Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
...
Får man fråga vad som blivit fail i dina tidigare relationer?
Har du sett "De utvalda barnen" ?några reflektioner?
Hur har Walldorf påverkat dig?
Om du inte tar illa upp att jag frågar.
Visst har jag sett "De utvalda barnen". Solvikskolan låg 2 km från Örjanskolan, där jag gick. Waldorf gjorde mig väldigt väl. Fick prova på alla typer av hantverk och byggde upp en generell nyfikenhet till världen genom lärarna. Mycket lek, filosofi och glädje. Finns mörka sidor där med såklart som mobbning, men jag var varken utsatt eller utsättare. I gymnasiet spelade jag mest datorspel och sket i skolan, men lyckades rädda situationen i slutet och överlevde med godkända slutbetyg i allt utom historia(dålig kontakt med den läraren).
Tidigare relationer uff.. Den röda tråden sista 8 åren har varit att jag vill bilda familj och har varit redo att göra det oavsett var jag bor och vad jag tjänar. Det har inte mina partners velat.
Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Det har jag svårt att tro om man utgår från någon form av minimilön. Det måste vara svårt nog att vara sig själv med en kamera uppkörd i ansiktet i ovana situationer i alla fall. Och den misstanken försvinner oavsett inte för mig som tittare, speciellt inte med tanke på hur du själv produktplacerade Billys Pizza och att SVT inte ens valde att blurra detta, utan tvärtom, avslutade scenen med en längre inzoomning. Det finns olika sätt att betala och bli betald på. För ett utfört arbete ska man ha betalt - principsak för min del - och SVT hade kunnat vara öppna med upplägget om så hade varit fallet, så hade tittaren fått bedöma trovärdigheten själv. Fast SVT avskyr att ge tittaren utrymme att tänka själv och jag förstår så klart att programmet inte ska tas för något annat än ytlig underhållning vars visning på Public Service rättfärdigas med att ge det en kvasivetenskaplig inramning för att få det att framstå som något seriöst, när det är allt annat än seriöst.
Perplex, som sagt. Visst kan det finns ett värde att dela med sig av saker men det finns också ett stort värde av att inte dela med sig av vissa detaljer. Men jag avstår att argumentera emot utan kan bara konstatera kort att vi nog alla är lika glada för att det fortfarande är frivilligt om man vill ha ett kamerateam med sig in på toaletten eller inte.
Det är det!

Panpizzan aka skräpmat har varit en stor del av mitt simpla liv. Bo i husbil = äta simpelt. Bo i ofärdigt hus = äta simpelt. Mikromat. Billysen är en symbol som SVT/Baluba gladeligen spelade på. Finns inget samarbete med företaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
...
August å sin sida kommer nog skaffa en rolig tjej med mycket humor och som har ett djup inom sig. Det blir nog många långa diskussioner under stjärnorna och jag ser ett familjeliv likt tv serien kastrullresan framför mig. Glatt, kärleksfullt och bullrigt. Dock känns det fruktansvärt orättvist mot August att han blev ihopparad med Carro. Det känns som om de gjorde detta som ett slags experiment bara. Jag vet att August inte vill att man skall tycka synd om honom men jag kan inte låta bli. En så genuint glad person med härlig energi som gång på gång blir nedtryckt och får känns på att han inte duger. Plågsamt att se. De som matchat Carro och August borde inte få kalla sig för kärleksexperter, de borde få sparken!
Då ryker Kalle! Jag tycker snarare att dom ska sitta kvar, då de har mest erfarenhet av att göra jobbet. Jag hade inte kunnat lita mer på en ny som kommer in.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Programmet har funnits några säsonger och alla som söker förstår rimligen upplägget. Så jag kan bara dra slutsatsen att alla som söker antingen är attention seekers. Eller att de är så naiva så att de tror att en jury kan hitta en partner och placera framför dem och de kommer att älska varann. What are the odds. Jag dansade 4 år alla kurser på Mälarsalen, kanske med 1000 tjejer, innan jag hittade en som var intressant.
En kraftfull förändring av konceptet vore att de som är med får t.ex 50 foton att titta på, eller filmer, och så får de välja någon av dem. De skulle öka chansen till kärlek enormt. All snabb kärlek bygger på fysisk attraktion eller fantasier typ makt och pengar.
Fast det är en meningslös tanke. För konceptet med TV-programmet är just att fösa in människor som inte älskar varann i en liten förortslägenhet i Malmö och se vad som händer. Alla deltagare är en slags råttor som ska iakttas ovanifrån i en labyrint.
Det är klart att vi fick titta på bilder i castingen och förklara vilka vi var attraherade av och inte. Men det var
inte bilder på andra sökande.
Citat:
Ursprungligen postat av
sirsia0
Om inte nån redan skrivit svar. Det kommer ett uppföljningsprogem som nyss är inspelat enl ryktet här i tråden. Ett till rykte är att Lina och Alex har skilt sig.
Programmet sänds på svt nästa måndag kl 20.00
Det stämmer, programmet spelades in 13 maj!
Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Hade hon haft en doktorshatt i humaniora hade det varit hennes titel i programmet. Agust är enligt programmet konstnär och projektledare men i ett kort avsnitt ses han stå bakom disken på byggmax (visst var det väl så?). Sen är han säkert konstnär också men det är inte hans inkomstkälla.
Byggmax yes. Borde göra ett samarbete med dom ju. Reklam för spik. Konsten drar väl in genomsnitt 50k per år, men har inte levt av det på några år då jag behövde boosta ekonomin när jag byggde hus.