2023-06-20, 07:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Vilken jäkla risk Arvid tog. Istället för att sitta där frusen av häpnad över hans initiala svar så kunde hon ju lika gärna ha sprungit ut ur rummet med gråten i halsen, eller ställt sig upp i ren förtvivlan och skrikigt åt honom. Hade det hänt då hade det blivit pannkaka av hela hans frieri.

Han saknar känslor som skam och självtvivel, han är övertygad om att alla tycker att han är helt fantastisk. Dessutom har han primat Ida med normaliseringsprocessen mitt framför ögonen på feministpsykologen, vilket hon godkänt som ”romantiskt”.
Citera
2023-06-20, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Har du missat att hon är vårdbiträde, alltså enbart gymnasieutbildning, och han är överläkare? Varför skulle hon ha överklass och han arbetarklass?

Han är sjuksköterska om det nu spelar roll .
Citera
2023-06-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Vilken jäkla risk Arvid tog. Istället för att sitta där frusen av häpnad över hans initiala svar så kunde hon ju lika gärna ha sprungit ut ur rummet med gråten i halsen, eller ställt sig upp i ren förtvivlan och skrikigt åt honom. Hade det hänt då hade det blivit pannkaka av hela hans frieri.

Hon var förberedd.
Citera
2023-06-20, 07:58
Medlem
DramaKanelbulles avatar
Citat:
Har du missat att hon är vårdbiträde, alltså enbart gymnasieutbildning, och han är överläkare? Varför skulle hon ha överklass och han arbetarklass?

Nej han är inte överläkare lol.
Citera
2023-06-20, 08:04
Avslutad
Citat:

Han är inte överläkare men sjuksköterska, det är iaf en kandidatexamen. Vårdbiträde blir man inte ens på gymnasiet, du kan ha slutat skolan efter femte klass i grundskolan och ändå vara vårdbiträde. Dom får inga anställningar utan får vara assistenter till undersköterskorna som vikarier när det behövs och då mest utföra städ och hjälpa patienter med sin hygien.
Citera
2023-06-20, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det jag kan tycka att Arvid borde ha gjort var att bara gå ner på knä och fria till Ida. Att säga nej först kändes bara märkligt och onödigt, som ett slags osmakligt skämt.

Det handlar väl om makt? Att visa vem som har kontrollen i förhållandet. Och såklart att få uppmärksamhet. Osmakligt håller jag med om. Löjligt. Hoppas att Ida visste om det innan, i så fall var det ju mest för att få uppmärksamhet i tv.
Citera
2023-06-20, 08:10
Medlem
Johan-Palms avatar
Det är klart Arvid ska hålla på sådär eftersom Arvid är en sjuk människa. Man gör inte så. Fy vad elakt.
Citera
2023-06-20, 08:11
Medlem
DeValeras avatar
3 par av 4 möjliga. Denna gång lyckades faktiskt expertgruppen med nästan kirurgisk precision få ihop deltagarna. Hatten av för dem. De har visat att de är just experter samt att de har och kan hantera de verktyg som behövdes under resans gång. Jag trodde inte att göteborgskan och malmöbon skulle bli ett par, men experterna fick rätt och många av oss amatörtyckare fick fel.
Citera
2023-06-20, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag tror inte att Lina hade sagt ja om hon tvingats svara först. Nu kändes det nästan omöjligt för henne när han sagt så mycket fint om deras relation och om henne, och var det han som höll fast hennes hand och kramade den hårt när hon skulle svara, eller var det hon som tagit hans hand? Jag önskar Alexander all lycka och hoppas han får ett barn, men jag tror Lina var lite över hans klass (både utseendemässigt och socioekonomiskt). Han skulle istället parats ihop med en mer normalsnygg tjej från arbetarklassen, som hade kunnat sitta och skratta genuint tillsammans med hans familj (som verkade otroligt fina tillsammans).

Alex var väl minst lika snygg som Lina? En snygg man. Och socioekonomiskt? Hon är sjukskriven med en annars troligen mycket låg lön medan han är chef på akuten? Hallå…
Citera
2023-06-20, 08:15
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det handlar väl om makt? Att visa vem som har kontrollen i förhållandet. Och såklart att få uppmärksamhet. Osmakligt håller jag med om. Löjligt. Hoppas att Ida visste om det innan, i så fall var det ju mest för att få uppmärksamhet i tv.

Så kan det vara, att han visar vem som håller i taktpinnen.
Citera
2023-06-20, 08:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Hon visste inte om det innan men Arvid hade alla med på det utom henne har han berättat i Aftonbladet. Och det gör bara henne ännu mer utsatt och lurad. Han påstår att hennes tvillingsyster var med på det bakom Idas rygg och att Maria Farm var med på det. Men jag tror att han la fram det till Idas familj som att han skulle överraska henne med ett romantiskt frieri och att det var det dom var med på. Den där pausen innan han sa ”nej” tror jag inte hennes syster hade sett framför sig. Psykologen däremot gjorde det tydligen värre enligt Arvid, hon hade bestämt med honom att fråga honom först så att det inte skulle bli lika ”taskigt” att Ida först sagt ja och sen fick ett nej. Men Maria bröt det och frågade ändå Ida först, fast hon visste vad Arvid skulle göra (enligt Arvid), som den fina psykolog hon är som blev vansinnig att en sociolog gick ut och kallade programmet oseriöst, sadistiskt och ovetenskapligt
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/bg6zdg/arvid-stark-blast-av-svt-vid-frieriet-till-ida-lind
Citera
2023-06-20, 08:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Otippat att ännu ett nytt nick kommer in i tråden och ska attackera mig och försvara Arvid när de andra antagligen bannats. Det är många som skriver ungefär samma sak om Arvid och Ida som jag gör men det jag skriver måste vara extra träffsäkert eller nånting för jag har tappat räkningen på alla oförskämda troll som kommer från ingenstans och ska gå på mig med exakt samma retorik.

Vi är flera stycken som tyckt lika i mycket men man skulle kunna säga att du har tyckt flest gånger och därmed stuckit ut i mängden.
Om jag har skrivit vad jag tycker och uppfattar med tre inlägg en kväll så kanske du skrivit kvadrupelt så många inlägg. Där har du förklaringen☝️ Och just ja, du har ju svarat dem alla in absurdum. Ingen idé att göda troll som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in