2023-06-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Bilder på en UK Challenger 2 som påstås vara i bruk i UKR - första gången i så fall den träffar på annat än kamelryttarere. Ser ut att ha flera lätträffade punkter.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1670904068900888576

Vilka är dessa, citat - "lätträffade punkter" om jag får fråga? Eftersom att du lagt märke till dem och pekar på dem i din expertis så har du ju ett snabbt svar på det. Tack på förhand. (nej, säg inte att du bara spred skit du inte har en jävla aning om igen, för då spär du bara på ditt postande av dumheter här ytterligare)
Citera
2023-06-19, 23:40
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Vetenskapligt dessutom? Ja du, vad skall jag svara dig i en tråd som handlar om allt annat än kyrkans "vetenskapliga" förankring i verkligheten?

Här får du ett svar - Jävla dumheter serverat av en dummerjöns i en ännu dummare konklusion utav en fråga som är ännu dummare än både frågan och han som påstår det. Om du på något sätt menar på att dina psykoser om den ortodoxa RYSKA kyrkan har med kriget i Ukraina att göra, så behöver du nog ta dig en teologisk tankeställare eller varför inte ett glas vin med en grek som kan förklara det hela på ett fredligt sätt för dig. Sluta nu smutsa ner både tråden, som kyrkor av alla de slag och visa lite jävla respekt för de som strider för sitt liv istället.

Nej du, däremot är det vetenskapligt bevisat att ryssen inte klarar av att hantera varken krig, vardagar eller övertygelser. Om du inte tror mig så får du beviset serverat på ett silverfat med oblat varje dag i Ukraina nu. "försvara kyrkan" säger du....jag menar.....för helvete rent ut sagt. Gudarna vrider sig i handfallenhet

Religon kan absolut nyttjas för att nå politiska mål. Det sker ju konstant i konflikter. Ortodoxa kyrkan har påverkat den ryska självbilden och identiteten i många år.
Citera
2023-06-19, 23:41
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ursäkta mig om jag inte är med på festen, men jag ser faktiskt rätt mörkt på det här. Sitter med en känsla att det ligger något dolt i den här konflikten. Är inte så säker på att det här kommer sluta bra. Tyvärr.

Vad är dolt menar du?
Citera
2023-06-19, 23:43
Medlem
Citat:
Vetenskapligt dessutom? Ja du, vad skall jag svara dig i en tråd som handlar om allt annat än kyrkans "vetenskapliga" förankring i verkligheten?

Här får du ett svar - Jävla dumheter serverat av en dummerjöns i en ännu dummare konklusion utav en fråga som är ännu dummare än både frågan och han som påstår det. Om du på något sätt menar på att dina psykoser om den ortodoxa RYSKA kyrkan har med kriget i Ukraina att göra, så behöver du nog ta dig en teologisk tankeställare eller varför inte ett glas vin med en grek som kan förklara det hela på ett fredligt sätt för dig. Sluta nu smutsa ner både tråden, som kyrkor av alla de slag och visa lite jävla respekt för de som strider för sitt liv istället.

Nej du, däremot är det vetenskapligt bevisat att ryssen inte klarar av att hantera varken krig, vardagar eller övertygelser. Om du inte tror mig så får du beviset serverat på ett silverfat med oblat varje dag i Ukraina nu. "försvara kyrkan" säger du....jag menar.....för helvete rent ut sagt. Gudarna vrider sig i handfallenhet

Det är så enligt många inom historievetenskapen att Ryssland ser sig traditionellt som Roms arvtagare och den kristna kyrkans försvare. Därav kan man agera på ett visst sätt av hävd. Effekten är denna hets mot allt som hotar värderingarna kring familj kyrka och stat. Dock är det mycket oklart hur religiös Putin egentligen är och om det bara är ett stort skådespeleri som försiggår i hans imperialistiska drömmar.

Inte min mening att smutsa ned tråden. Det mesta hänger på den här motoffensiven nu och utfallet är viktigt för många människor. I den bästa av världar "vinner" Ukraina detta krig. Men nu har Ryssland grävt ned sig. Vi vet inte allt och spekulerar. Min ide var att försöka förklara en av Rysslands drivkraft eller ska vi säga skapat motiv att gå på broderlandet Ukraina och envist hålla sig kvar vid detta. Det verkar som om du tror jag har någonting för det. Ryssland tror sig kunna dominera alla slaviska folk. Nationalism. Imperialism.

En annan sak är att ordet är fritt.
Citera
2023-06-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Vad är dolt menar du?

Nej altså jag vet inte, men ryssen är jävligt sluga. Eller Putin är jävligt slug.
Citera
2023-06-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Religon kan absolut nyttjas för att nå politiska mål. Det sker ju konstant i konflikter. Ortodoxa kyrkan har påverkat den ryska självbilden och identiteten i många år.
Tänker inte ens gå in på det. Utav två anledningar -
1. Det var inte det som idioten som började prata om försvaret av kyrkan menade

2. Det har inte ett skit att göra med varken tråden eller kriget att göra eftersom att varken Ryssland eller Ukraina DE FACTO ens har benämnt det som anledning eller mål.

Slutdiskuterat om den saken (inte offensivt sagt, utan bara så simpelt för att din upplysning var/är totalt onödig i fallet)
Citera
2023-06-19, 23:47
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Nej altså jag vet inte, men ryssen är jävligt sluga. Eller Putin är jävligt slug.

Man kan inte bara vara slug, man måste ha en militär och en nation som i möjligaste mån bygger på sanning, inte lögner och korruption.
Citera
2023-06-19, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Man kan inte bara vara slug, man måste ha en militär och en nation som i möjligaste mån bygger på sanning, inte lögner och korruption.

Ja, eller en miljard kineser i ryggen.. ingen vet hur det här slutar.
Citera
2023-06-19, 23:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Det måste gå riktigt dåligt för Ryssland med tanke på hur rysstrollen har ökat sina aktiviteter.
Till och med de sämsta rysstrollen är fan tillbaka igen.

Helt seriöst, ni som sitter här och stöder Ryssland, fattar ni vilka mähän och knähundar ni är? En äkta rysk patriot eller nationalist borde vara helt jävla vansinnig på den här idiotiska invasionen!
Rysslands anseende är ju i och med detta sänkt till botten, och det kommer ta generationer att återta det!
Hela världen skrattar åt vad som ansågs vara världens andra starkaste armé, och nu är Ryssland jämställt med Nazityskland och ledaren är internationellt efterlyst för krigsbrott!

En äkta rysk patriot eller nationalist hade ju för i helvete sparkat bakut och slagit ihjäl Putin!
Istället sitter ni här och försvarar eländet medan er värld rasar runt er!

Fattar ni hur jävla lågt stående varelser ni är? Perfekta slavar i diktaturen, det är så ni kommer bli ihågkomna!

Fy fan vad patetiskt. . .

Fast det är ju ändå Ukraina som har krympt ganska ordentligt så så dåligt har det väl inte gått. De intagna delarna russifieras snabbt, om de inte var det innan. Men ukrainarna är ju masochister som gillar att bli bombade så varför sluta bomba?

Även om du dreglar när du ser den ukrainska flaggan, så gör inte alla det. Finns såna som itsen som är helt kallsinniga till den ukrainska saken.
Senast redigerad av itsen 2023-06-19 kl. 23:53.
Citera
2023-06-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Det är så enligt många inom historievetenskapen att Ryssland ser sig traditionellt som Roms arvtagare och den kristna kyrkans försvare. Därav kan man agera på ett visst sätt av hävd. Effekten är denna hets mot allt som hotar värderingarna kring familj kyrka och stat. Dock är det mycket oklart hur religiös Putin egentligen är och om det bara är ett stort skådespeleri som försiggår i hans imperialistiska drömmar.

Inte min mening att smutsa ned tråden. Det mesta hänger på den här motoffensiven nu och utfallet är viktigt för många människor. I den bästa av världar "vinner" Ukraina detta krig. Men nu har Ryssland grävt ned sig. Vi vet inte allt och spekulerar. Min ide var att försöka förklara en av Rysslands drivkraft eller ska vi säga skapat motiv att gå på broderlandet Ukraina och envist hålla sig kvar vid detta. Det verkar som om du tror jag har någonting för det. Ryssland tror sig kunna dominera alla slaviska folk. Nationalism. Imperialism.

En annan sak är att ordet är fritt.

Nej, jag tror inte ett skit faktiskt. varken om dig, det fria ordet eller kyrkor av olika slag. Jag tror på lasagne, Kalamata-oliver, fokuserade soldater, bondepraktikan, möjligheten för ugglor att uppnå 300 km/h om de bara tejpas fast på en vinge på ett flygplan, SAMT hur det fria ordet ordnas till med en ACP45 om det blir för jävla högljutt.

Men framför allt tror jag på att diskussionen om kriget i Ukraina skall hållas så ren och sann som möjligt kan vara. Både här och annanstans. Därför gör det sig per automatik jävligt dumt att börja blanda in kyrkor i det hela eftersom att detta INTE är någon som helst anledning för någon stridandes part i Ukraina.

Så enkelt är det faktiskt, och om du tvivlar kan du fråga Kirill den 18'e om han har något att invända.

Med tanke på hur jävla utspårat allt blir om det "fria ordet" från valfri ryssappologet får råda, så behövs verkligen INTE ett tillägg om kyrkor till det. Om det kunde bli mer OT än så är frågan
Citera
2023-06-19, 23:59
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Tänker inte ens gå in på det. Utav två anledningar -
1. Det var inte det som idioten som började prata om försvaret av kyrkan menade

2. Det har inte ett skit att göra med varken tråden eller kriget att göra eftersom att varken Ryssland eller Ukraina DE FACTO ens har benämnt det som anledning eller mål.

Slutdiskuterat om den saken (inte offensivt sagt, utan bara så simpelt för att din upplysning var/är totalt onödig i fallet)

Helt enig med att jag inte djupat i er tidigare dialog. Vi behöver inte heller lägga timmar på dialog som du säger. Jag menar mer att det är ett stark propagandaverktyg. Sedan har man ju läst uttalanden likt detta ” Ukrainas västliga inriktning är i Moskvapatriarkatets ögon en anledning till konflikten eftersom den ”syndiga” västifieringen hotar vad Kirill menar är Guds värderingar. ”
Citera
2023-06-20, 00:00
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ja, eller en miljard kineser i ryggen.. ingen vet hur det här slutar.

Kineserna är smartare än barbariska invasionskrig, dom bidar sin tid och blodsuger Ryssland från sitt håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in