2023-06-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Men den kom ju inte 50 meter längre, och nu är tricket avslöjat.

Ukraina kommer inte backa och utnötningskrig slår åt båda håll.
Det mycket mindre landet Afghanistan nötte ut det mycket mäktigare Sovjetunionen, Ryssland under Putin är utdömt.

Det är inget trick, det är ett billigt sätt att göra stor skada. Nåt värdelöst gammalt skräp fyllt med billigt sprängmedel, typ. Man tager vad man haver.

Sen finns ett element av terror, skrämma fienden.
Citera
2023-06-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vet ej, jag sitter bara och spånar lite för stunden. Men för det första så känns det lite opraktiskt. Sen kommer det att strula till logistiken en aning. Dels att flytta på stridsvagnarna dit dom ska och sedan bör man ha 1-2 ton sprängämne liggandes.

I just det här fallet så verkar jag ha fel om att den här stridsvagnen var fjärrstyrd. Ryssarna hade hittat en enklare metod. Föraren hoppade enligt uppgift av i farten

Låter mycket mer troligt eftersom att det skulle vara ett rent helvete att automatväxla en T-54'a. Där snackar vi servon och radiostyrenhet som vida överskrider värdet utav syftet i frågan hahaha. Den är till och med ett helvete att manuellväxla, så ja, nog är det definitivt någon som suttit kvar till åtminstone tredje växeln hoppat i (runt 12 KM/H på 3000 varv) och sedan hoppat ur.
Citera
2023-06-19, 23:30
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Det är inget trick, det är ett billigt sätt att göra stor skada. Nåt värdelöst gammalt skräp fyllt med billigt sprängmedel, typ. Man tager vad man haver.

Och för det måste man lyckas. Nu ser bara hela världen vad Ryssland är, en desperat före detta stormakt som får spö av lillebror.
Citera
2023-06-19, 23:31
Medlem
Tillssons avatar
Bilder på en UK Challenger 2 som påstås vara i bruk i UKR - första gången i så fall den träffar på annat än kamelryttarere. Ser ut att ha flera lätträffade punkter.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1670904068900888576
Citera
2023-06-19, 23:31
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Hadde den kommit 50 meter längre hadde den förstört den ukrainska ställningen. Är det svårt att fatta?

Nej Vatnik🤡
Men sjukt underhållande att se rozzorchernas totala inkompetens
Visst håller du med?
Citera
2023-06-19, 23:34
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Bilder på en UK Challenger 2 som påstås vara i bruk i UKR - första gången i så fall den träffar på annat än kamelryttarere. Ser ut att ha flera lätträffade punkter.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1670904068900888576

Det är bland annat den som kommer fista dina älskade ryzzorcher i röven
Citera
2023-06-19, 23:34
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Njaaee Navalny är samma skrot och korn som Putin låt honom ruttna i sin cell.

Navalnyj har demokratiska tankar och äkta mod till skillnad från Putin, det är inte för inte Putin fyrdubblade Navalnyjs straff häromdagen.
Citera
2023-06-19, 23:36
Medlem
Citat:

Det enda i en sådan operation som denna som skulle skrämma fienden effektivt, vore att fienden skulle klia sig igenom hårbotten för att förstå det oerhört korkade i det hela. Med tanke på att de skickade stridsvagnen mot ukrainarna så visste de redan var de befann sig, så det var ju inte för att röja ukrainarnas position. utan helt enkelt en Ivan som fått en lysande ide och resten av hans pluton sa - HEUREKA! JA, kör på!

Det finns ju faktiskt avståndsvapen som tex granatkastare osv att använda för det dumryssen ville uppnå. Lite smidigare, lite effektivare, lite billigare. men, det tänkte ju varken Ivan eller hans pluton på när de brainstormade tillsammans med sina 7 hjärnceller
Citera
2023-06-19, 23:36
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Men vad är syftet?

Det vete fan, jag kliar mig fortfarande i skallen.
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Jag förstår inte varför ryssarna gör så. Det ger ju bara en fetare explosion när UA slår ut tanken. En ballare video. Det är knappast ukrainare så nära den ryska tanken att det drabbar ukrainarna när den skjuts sönder.

Men om man utgår från..

Att stridsvagnen inte hade fjärrstyrning, dvs föraren hoppar av i farten.
Föraren och befälet som gav ordern var lite smått druckna båda två.

Ja då kan jag tänka mig att det rör sig om något slags Ryskt mandomsprov. Lasta i så mycket explosivt man har liggandes, åk mot fienden, hoppa av i farten när du närmar dig. Inte direkt DARPA-klass på det hela, men vad fan.

Det var lite prat i tråden i går om att chockvågen skulle ställa till det för den Ukrainska sidan och i det här fallet var det en präktig chockvåg. Och som splittergranat räknat så borde en T55:a kunna ställa till det ännu mer, särskilt om vi talar om tonvis med sprängämne som det kanske rör sig om (enligt CNN-inslaget som jag länkade till)
Citera
2023-06-19, 23:37
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Ryska POW'er vittnar om låg moral och brist på ledarskap vid fronten. Därtill bekräftas Putlers "barriärstyrkor" som avrättar vatniks som retirerar:
https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1670610709984493571
Kanske inte så stor nyhet, men fruktansvärt är det likväl!

Artikeln tar upp att ryska befäl skickar skadade soldater som är "unfit" för tjänstgöring till fronten. Jag såg en tillfångatagen DPR:are intervjuas och han hade hamnat på sjukan vid tre tillfällen för att sedan tvingas tillbaka till fronten. Vid sista tillfället var han såpass skadad att han fick "tjänstgöra" som likbärare och dra tillbaka skjutna till värnen. DPR:are och LPR:are är inte ens andra klassens medborgare, ryssar från Ryssland behandlar dom som boskap och slavar. Den där adidasklädde snubben i klippet tidigare idag var förmodligen en likbärare.
Citera
2023-06-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Och för det måste man lyckas. Nu ser bara hela världen vad Ryssland är, en desperat före detta stormakt som får spö av lillebror.

Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Nej Vatnik🤡
Men sjukt underhållande att se rozzorchernas totala inkompetens
Visst håller du med?

Ursäkta mig om jag inte är med på festen, men jag ser faktiskt rätt mörkt på det här. Sitter med en känsla att det ligger något dolt i den här konflikten. Är inte så säker på att det här kommer sluta bra. Tyvärr.
Senast redigerad av Ballalaila 2023-06-19 kl. 23:40.
Citera
2023-06-19, 23:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Intressant att proryssen erkänner att så sent som 2020, alltså efter 6 år av rysk ockupation, hade de ryska ultranationalisterna, nazisterna och kriminella dräggen inget folkligt stöd.

Precis, det visar att stödet aldrig fanns, inte ens 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in