Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Du missade också att brev 1 ger tecken på att vara avslappnat.
Det är väl bara brev 2 av Skelleftehamnsbreven som har tecken på föreställning. Jag vet inte riktigt vilka brev de menar med 4-7.
Det är inte samma sak som att breven "Är föreställda" så som du hävdade.
Och även om ett av Skelleftehamnsbreven visar tecken på föreställning så gäller det inte brev 1 eller 3. Och det intressanta för den här tråden är ju att kolla om det är SE som skrivit breven. Och det är det ju inte enligt den där analysen. För isåfall har han ju skrivit med en annan handstil helt avslappnat i första brevet, sedan försökt förställa sin egen påhittade handstil i brev två och sedan återgått till hans normalt påhittade.
Det där är bara de tre första? Så om experten konstaterar att stilen är förställd så har jag fel när jag hävdar att breven är förställda. Hur står det till?
Totum pro parte. Helheten representerar delen.
Enkel svenska, med andra ord.
Samtliga brev har drag av förställning, enligt analysen, d.v.s. att bokstäverna har manipulerats, i detta fall noga med blyertsförlaga. Brev 1 är nedskrivet på maskin? Inte så lätt att förställa det ... Bara kuvertet att gå på där.
Såvitt jag vet har ingen gjort en jämförelse med SE:s handstil. Eller har detta skett senare?
Nej, vi vet! Stilen är inte lik Skandiamannens kalligrafi. Men nu är det handstilen som räknas. Den som spökarmén hela tiden ignorerar, likt en struts i sanden.
Så jag är nyfiken på att göra en jämförelse. Anar en punkt när alla tre stilarna så att säga sammanstrålar. Norrtäljemannens, Skelleftehamnsmannens och Skandiamannens ... Förmodligen en hägring, men men!
Kan dock hända att ett av de specimen som räknas till Norrtäljemannen i själva verket har snubben från Skelleftehamn som upphovsman.