2023-06-19, 17:23
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
För mig är det hemskt både om ryssen eller ukrainarna dödas men vi är visst olika, kan vara så jag har mer empati men bara något jag gissar.

Visst vill vi att kriget ska fortsätta, heja heja tills ”last Ukrainian standing”
Det är svårt att frånse det faktum att ryzzen avsagt sig rätten till empati.
Terrorister har valt en annan väg, fullt medvetet.

Kriget fortsätter till "last Ryzzonanist in Ukraina standing", eftersom det inte kan ta slut förrän de är döda.
2023-06-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ukraina är garanterat medvetna om det och sägs ha minerat stora områden så förstärkningar hinner anlända.

Förstärkningar under transport är väldigt sårbara.
2023-06-19, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Förstärkningar under transport är väldigt sårbara.
Ja säg det till ryssen
2023-06-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ja säg det till ryssen

Fast ryssarna har flygplan, kryssningsrobotar och attackhelikoptrar. Det har inte Ukraina.
2023-06-19, 17:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Fast ryssarna har flygplan, kryssningsrobotar och attackhelikoptrar. Det har inte Ukraina.

Har du missat Storm Shadow?
2023-06-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har du missat Storm Shadow?

Hur många, och hur många flygplan kan bära den?
2023-06-19, 17:36
Avslutad
Citat:
Jo det har dem, framför allt StormShadow som visat sig förbannat effektiv och prickat ammodepå efter ammodepå. Det Ukrainska artilleriet är också mycket mer pricksäker än den ryska.
2023-06-19, 17:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Vi får hoppas att det går lika bra för dem där, som i sina egna skyttegravar.
Haj då Ivan!
https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1670722653496176642
Skäms nästan lite över att det är så tillfredsställande att se putinisterna stupa i drivor, men sånt är livet!

Den sista skäggiga ryssen man ser bli skjuten har verkligen inte någon stridsutrustning utan ser mer ut som det han hade när han skulle gå hemma och lufsa i trädgården med förutom en stridsväst, hjälm och vapen då.
2023-06-19, 17:38
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
1:
Citat:
The Ukrainian Defense Minister Oleksii Reznikov has said that of the total number of Storm Shadow launches that have taken place, all 100% have reached the targets determined by the General Staff of the Armed Forces of Ukraine. ² The United Kingdom has delivered multiple “Storm Shadow” cruise missiles to Ukraine, giving the nation a new long-range strike capability in advance of a highly anticipated conflict with Russia. ³
2: According to Russian sources, Ukraine uses modified Su-24 frontline bombers to launch the Storm Shadow missile¨

Det finns väl ingen brist på Su-24 vad jag vet?
2023-06-19, 17:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Alla planen kan använda dem vad jag vet. Snart kommer F-16 också med AMRAM, kommer slakta alla ryska plan och helikoptrar inom 160km.
2023-06-19, 17:41
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Hmm... du skrev ju att ukrainarna plockar ned dem en efter en, stämde inte ditt tidigare påstående?
De plockas ju ner en efter en, men vi pratar om 1-2 var och varannan dag, och inte alla under en och samma dag. Igår plockades exempelvis en ner, i förrgår var det två, och dagen innan det var det en. Men att förlora 1-2 Ka-52or var och varannan dag är enorma förluster, framför allt när det är det bästa försvaret Ryssland har att sätta in just nu. Ukrainas vapen mot dessa helikoptrar är framför allt Manpads med kort räckvidd, så det tar sin tid, men med tanke på situationen så går det ändå i rask takt.

Av denna anledning så skrev jag också att motoffensiven stannar upp i 2-3 veckor. Dels för att arbeta bort Ka-52orna, eller större delen av dem åtminstone, men även för att se över strategin, och få det att fungera med attackhelikoptrar i luften. Framstegen fram till juli lär bli ganska begränsade pga detta. Några hundra meter här, någon km där, såvida Ukraina inte kan sätta in bättre vapen (ex F-16) mot dem inom kort, och det lär inte hända. Istället så får de använda sig av mindre spaningsgrupper beväpnade med Manpads, som kan plocka ner dem när tillfället ges.
2023-06-19, 17:44
Medlem
Statusuppdatering från min favvo danske WeebUnion
https://www.youtube.com/watch?v=MdqGGY3fg_I
ingår fruktansvärda klipp på exploderande tanks osv - Ukrainas tanks förstörs i parti och minut
Betydande förluster på båda sidor givetvis men mest på den anfallande sidan
Ukrainas trupper verkar fortfarande inte nått fram till ryssarnas första försvarslinje.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in