Citat:
Räckte det inte till? De har ju inte fått all stöd än?
Även om soldaterna inte längre får betalt för att kriga i Ukraina? Det är inte gratis för Ryssland att ha igång sin krigsmakt ska du veta.
Skitsnack. Nato och EU har sagt att de är "in for the long run". Det finns planer om vapenleveranser in i 2024. Ammunitionsfabriker runt om i Nato har trappat upp.
Jag förstår inte hur du tänker?
Du kan inte dra slutsatser efter de första angreppen. Vet du överhuvudtaget vad "probing attacks" är för något?
Jag citerar lite för dig så du lär dig något.
Detta är troligen vad Ukraina sysslat med initialt i offensiven.
Tänkte du samma sak när det hade gått en vecka efter Rysslands offensiv mot Bakhmut?
Även om soldaterna inte längre får betalt för att kriga i Ukraina? Det är inte gratis för Ryssland att ha igång sin krigsmakt ska du veta.
Skitsnack. Nato och EU har sagt att de är "in for the long run". Det finns planer om vapenleveranser in i 2024. Ammunitionsfabriker runt om i Nato har trappat upp.
Jag förstår inte hur du tänker?
Du kan inte dra slutsatser efter de första angreppen. Vet du överhuvudtaget vad "probing attacks" är för något?
Jag citerar lite för dig så du lär dig något.
Detta är troligen vad Ukraina sysslat med initialt i offensiven.
Tänkte du samma sak när det hade gått en vecka efter Rysslands offensiv mot Bakhmut?
Jag vet att de ska få mer, men de borde antingen väntat eller fått mer inför den här motoffensiven.
Att Nato säger så betyder inte så mycket. När valet i USA börjar kommer troligtvis stödet pausas eller sättas på ett minimum.
Du kanske har rätt, "probing attacks" kanske är jättebra.
Men hade jag haft en begränsad tid och varit numerärt underlägsen hade jag satsat på att få en spricka ner mot Mariupol istället. Men de kan givetvis det här bättre än mig.
Nja, i Bachmut så tänkte jag att de förmodligen skulle lyckas tillslut, av den enkla anledningen att ryssarna är så många fler och att de inte bryr sig om att offra manskap i stora kvantiteter. Plus Wagner då.
Sedan är det ju så med krig, att folk tjänar pengar på det. Om du tror Ryssland enbart blöder pengar på grund av kriget så är du nog lite naiv.
Man får väl se vart det barkar hän. Hade Nato hjälpt till på riktigt och tagit landområdena ner till Mariupol hade Ukraina haft ett helt annat läge i en fortsatt konflikt eller i förhandling.
Och jag tror inte Putin hade använt kärnvapen i ett sånt läge, som alla är så rädda för. Enligt Kreml så är de redan i väpnad konflikt med Nato, oavsett hur vi rubricerar det. Tror jag.
r (Ukrainas just nu värsta fiende) som plockas ner en efter en. Genom denna manöver så försvårar ryssarna det för Ukraina att trycka på framåt i två, kanske tre, veckor, då ryssarna tillfälligt har ett luftherravälde tack vare dessa helikoptrar, men detta kvittar då ryssarna på marken är helt inkompetent. När alla Ka-52