2023-06-17, 23:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
My bad 🙈 tänkte fel!! Tänkte att du syftade på det jag skrivit att han kanske stannat till där på väg hem.

Men du har rätt så sa pappan till mig.

Det är så mkt information att hålla reda på att man blir glömsk…
Undrar vad dom du tar upp här tycker om ditt skvaller. De läser antagligen här.
Citera
2023-06-17, 23:57
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ang killen så är det ingen jag pratat med eller känner, det var bara en ren slump att han var på samma plats samtidigt.
Kände igen han från bilderna och sen la jag ihop 1+1 typ.

Skulle gärna vilja veta mer om honom o vad som hände honom där och då när Elias sköts i huvudet.
Pappan verkar inte känna han direkt, han sa i förbifarten att det var en klasskompis men var det nån han kände skulle han ju ha sagt nåt mer om honom än så.
Jag har tyvärr inget att bidra med gällande din önskan om mer kunskap om Elias kompis.

Men jag undrar om det möjligen kan vara grabben som i tråden kallas Allieu el. Aujolle, och som på denna bild (länk här) hyllas av en vän till honom för att han överlevt.
//LBT
Citera
2023-06-18, 00:19
Medlem
marklyft100s avatar
Magdalena Andersson nattvandrade där, så nu är allt lugnt.
Citera
2023-06-18, 00:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsOJ
43 åringen "råkade" ha ett automatvapen i ryggsäcken! Från säker källa.

Ryggsäck? Det syntes inte ngn ryggsäck på de klipp med de skjutna som cirkulerade.
Citera
2023-06-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag har tyvärr inget att bidra med gällande din önskan om mer kunskap om Elias kompis.

Men jag undrar om det möjligen kan vara grabben som i tråden kallas Allieu el. Aujolle, och som på denna bild (länk här) hyllas av en vän till honom för att han överlevt.
//LBT

Jag misstänker att det här är samma person som den killen på bilden du länkade till (samma hudfärg och lik stora händer).

https://imgur.com/a/RtqEsJu
Citera
2023-06-18, 05:00
Medlem
Var kan man se video på dom skjutna?
Citera
2023-06-18, 08:31
Medlem
skillnads avatar
[quote=IcyHeart|84791884]
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg

En delförklaring åtminstone, kan ju vara att jag och mina kollegor (alltså numera) vardera jobbar för 2-3 personer, gentemot vad vi gjorde för 12-15 år sedan. Vad jag menar är att vår arbetsmängd har ökat 100-200%, jämfört med tidigare, per medarbetare.

De flesta arbetskamrater sen förr, har flytt arbetsplatserna. Eller blivit långtidssjukskrivna. Även om jag själv kämpar på, ganska ensam kvar som erfaren socialarbetare bland nyexade, så har även jag varit sjukskriven en period ca ett halvår, för ett tag sen.

Jag har sagt detta ett antal gånger. Men jag tror det tål att upprepas. Om man vill stoppa nyrekryteringen till gängen. DÅ hjälper hårdare straff föga. Där behöver man oss, dvs socialarbetare.
Man behöver förebyggande arbete, vi har flera bra sociala insatser som många gånger hjälper ungdomar in på andra banor. Det ger gängen mycket magrare utbud att få in dem till sig.

Vi förhindrar många unga att gå helt snett. Men, om man skär ner så som gjorts på våra verksamheter, så kommer vi inom några år inte att ha någon socialtjänst värd namnet, kvar. Få svenskar, av gemene man, känner till hur illa det egentligen står till. Vi arbetar under många gånger nästintill slavliknande förhållanden, pga vår arbetsmängd. Sorgligt men sant. Inom 5 år planerar även jag att kasta in handduken och börjar jobba med ngt annat…. 😔

Är åtminstone lite glad, för att jag vet med mig att jag personligen bidragit till ett antal ungdomar som var mycket illa ute och som det går bra för, idag. ❤️
Du är en del av problemet således. Det är sådana som dig man skrattar sig harmynta åt bland kriminella. Det faktum att Sverige sannolikt har världshistoriens mildaste straff för grövre brott och samtidigt är värst drabbat av detta är inget du funderat över uppenbarligen.
Citera
2023-06-18, 09:30
Medlem
What-The-Fucks avatar
Jag läste precis på SVT att förfalskade kontanter: 1.000.000.000 dollar har konfiskerats i Istanbul och att tre svenska medborgare + ytterligare tre gripits.

(Turkiet har verkligen blivit tummelplats för kriminella svenskar...)

- Vid närmare koll i internationell media så visar det sig at det att det handlade om 10 miljoner förfalskade hundradollarsedlar packade i trälådor på väg till Afrika.

3 svenska medborgare greps, 1 Ghanes, 1 Britt & 1 turk.

Tillslaget skedde 9 juni, dvs dagen innan Farsta-skjutningen.

- Är det tillslaget också kopplat till svensk gängkriminiltet. Kunde vara intressant att veta.

De två avlidna i Farsta hade trots allt (troligen av en slump) afrikanskt påbrå och en av de misstänkta GM är turk.

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2023-06-18 kl. 10:17.
Citera
2023-06-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Jag säger inget negativt, inga privata detaljer om familjen eller BO. Det jag ”skvaller” jag skrivit är enbart generella saker som var E befann sig, vad han skulle göra o vad de gjort innan. Information som i princip redan kommit fram i media med vissa variationer.
Det är inte hemlig information eller något som kränker varken BO eller hans familj.

Skulle snarare ifrågasätta vad de tycker om allt annat negativt som skrivs om E av andra här.
Sånt som verkligen kan uppfattas som kränkande av anhöriga.
Citera
2023-06-18, 12:31
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Citat:
Jag säger inget negativt, inga privata detaljer om familjen eller BO. Det jag ”skvaller” jag skrivit är enbart generella saker som var E befann sig, vad han skulle göra o vad de gjort innan. Information som i princip redan kommit fram i media med vissa variationer.
Det är inte hemlig information eller något som kränker varken BO eller hans familj.

Skulle snarare ifrågasätta vad de tycker om allt annat negativt som skrivs om E av andra här.
Jag anser att du har helt rätt i det du skriver i inlägget som jag citerat närmast ovan.
Du bidrar med info till de trådläsare som är intresserade utav lite fakta runt själva händelsen, men som av olika skäl kanske inte kan få denna info på något annat sätt.

Tråkiga kommentarer utav TaxenSixten, som jag (trots sveriges rådande åsiktsfrihet) anser borde lägga sig "plats i korgen".🐶 ☺
Citera
2023-06-18, 13:44
Medlem
GenXLadys avatar
Ändrade länk till fotografierna

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Är det killen som var med på bilden av E där killen visade en ring med symbolen för gängkriminella i Farsta?
Som förälder skulle jag bli mycket oroad över den bilden men Es föräldrar kanske inte har sett den tidigare.

Är det på den är bilden som Elias kompis visar upp en ring som visar gängtillhörighet?

[IMG=https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q70/922/d8plzn.jpg][/IMG]

Är det den killen (A) som blev skadad vid samma tillfälle som Elias dog?

[IMG=https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q70/923/jjM3mh.png][/IMG]
Senast redigerad av GenXLady 2023-06-18 kl. 13:49. Anledning: Jag lyckades inte länka korrekt till fotografierna 🙄
Citera
2023-06-18, 13:50
Medlem
GenXLadys avatar
Citat:

Jag tycker inte heller att du säger något negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in