2023-06-16, 09:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Är du ironisk här ..?

Exakt ”hur kriminell” en 15-åring kan vara är väl ändå något vi fått rätt bra svar på under dom senaste 1 1/2 - 2 åren?
Det är nämligen oftast babbar i den åldern som rekryterats som banemän i skjutningar kopplat till gängkriminalitet.
Detta därför att dom inte har dömts lika hårt som en vuxen skulle ha gjorts.

Ringer det några klockor när du läser det uttalandet kanske?

Har du helt missat denna debatt eller du trollar?

I hierarkin är en femtonåring nog inte särskilt högt uppsatt. Men det utesluter ju inte att han begår mycket grova brott, däribland mord.

Dessutom, för att bli skjuten behöver man inte begått grova brott. Inom den organiserade kriminaliteten kan det räcka med att någon känner sig kränkt. Det vill säga betydligt mer banala motiv än konflikter om marknadsandelar eller motsvarande. Så sammanfattningsvis - rent potentiellt kan 15-åringen varit måltavlan utan att varit något djupare involverad i grov kriminalitet. Eller inte kriminell överhuvudtaget.

Men med det sagt så…jag är fortfarande inne på att han eller någon annan som sköts inte var måltavla överhuvudtaget, utan att måltavlan var en helt annan person, som lyckades undkomma skotten.
Citera
2023-06-16, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Ingen 15 åring förtjänar att mördas ute sådär.
Så jävlas kriminell kan han inte hunnit bli heller.

Flertalet mord begås av minderåriga. Eller du räknar inte mord som kriminell heller? Bara för man är barn betyder inte det att skjuta ihjäl andra att det är mindre kriminellt än om man är 20.
Citera
2023-06-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Är du ironisk här ..?

Exakt ”hur kriminell” en 15-åring kan vara är väl ändå något vi fått rätt bra svar på under dom senaste 1 1/2 - 2 åren?
Det är nämligen oftast babbar i den åldern som rekryterats som banemän i skjutningar kopplat till gängkriminalitet.
Detta därför att dom inte har dömts lika hårt som en vuxen skulle ha gjorts.

Ringer det några klockor när du läser det uttalandet kanske?

Har du helt missat denna debatt eller du trollar?
Dom flesta är väl ändå lite äldre? Om denna snubbe var kriminell kan han Max ha varit nån spring snubbe
Citera
2023-06-16, 11:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Dom flesta är väl ändå lite äldre? Om denna snubbe var kriminell kan han Max ha varit nån spring snubbe

Nu tänker jag alltså att det är kriminellt bara det att skjuta ihjäl en annan människa.

Och att det på sistone varit just ungar i 15-årsåldern som håller i vapnet.

Det är väl deras inträdesprov, därefter börjar det kriminella livet på riktigt. Oavsett om dom kommer undan eller blir inhysta på SIS-hem.
Citera
2023-06-16, 11:28
Medlem
Tervulls avatar
252 sidor och en massa anklagelser mot E att han skulle vara gängkriminell. Borde det inte kommit fram vid det här laget? Jag tror en helt oskyldig ung kille blev avrättad utan anledning.
Citera
2023-06-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
252 sidor och en massa anklagelser mot E att han skulle vara gängkriminell. Borde det inte kommit fram vid det här laget? Jag tror en helt oskyldig ung kille blev avrättad utan anledning.

för att du är så himla naiv
Citera
2023-06-16, 11:51
Medlem
HemligaBrevs avatar
Var det nån mer än jag som reagerade på att den 19-åriga polacken har bitch tits, trots att han inte ser ut att vara regelrätt överviktig.

allmän värnplikt där man får lära sig att bädda sängen, röra på sig (hård fysisk aktivitet), ingå i ett sammansvetsat sammanhang, skulle nog kunna vara bra för den här generationen.
Citera
2023-06-16, 11:53
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
för att du är så himla naiv
Nej jag är inte ett dugg naiv och jag hatar gängkriminalitet. Jag tycker att man får skylla sig själv om man blir skjuten även om man bara är 15 år och har samröre med dessa gäng. Men ingen har några bevis för att E var gängkriminell och om oskyldiga 15 åringar blir avrättade mitt på ljusa dagen då borde folk gå man ur huse och kräva ett slut på detta. Bevisa att E var gängkriminell så tycker jag inte synd om honom. Men ingen har något på honom.
Citera
2023-06-16, 12:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimx
Flertalet mord begås av minderåriga. Eller du räknar inte mord som kriminell heller? Bara för man är barn betyder inte det att skjuta ihjäl andra att det är mindre kriminellt än om man är 20.

Flertalet? Det stämmer ju inte.

Men du kanske menar ett flertal.
Citera
2023-06-16, 13:07
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimx

Nu är de misstänkta mördarna i det här fallet 19 år och inte 15. Det är betydligt vanligare med mord som begås av vuxna.
Citera
2023-06-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Ingen 15 åring förtjänar att mördas ute sådär.
Så jävlas kriminell kan han inte hunnit bli heller.
Tur att han inte hann bli det
Citera
2023-06-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull

Han skröt duktigt för tjejer i sin alternativa närhet om sitt "gangsterliv" i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in