Jaha? Har du kollat Teslas historiska PE? Kanske borde göra det innan du langar dynga här. En stor del av Teslas framgång är även byggt på hype och att blåsa gubbjörnar som dig
Nej har aldrig ägt Tesla och hade troligtvis sålt den långt innan ATH, däremot kan man se ganska många Tesla bilar ute på gatorna och de har "gigafabriker" i Shanghai e.t.c, detta är inte en tråd om tesla men ser du många människor gå hem med en påse full av spelfodral med Gamestop logo på?
Ser inte var pengarna kommer ifrån, mer än den sista investeraren som är villig att hålla i påsen.
Nej har aldrig ägt Tesla och hade troligtvis sålt den långt innan ATH, däremot kan man se ganska många Tesla bilar ute på gatorna och de har "gigafabriker" i Shanghai e.t.c, detta är inte en tråd om tesla men ser du många människor gå hem med en påse full av spelfodral med Gamestop logo på?
Ser inte var pengarna kommer ifrån, mer än den sista investeraren som är villig att hålla i påsen.
Fan vad du stinker gubbe asså. Du har ju uppenbarligen inte följd någon av aktierna så varför pratar du ens om dom? Nej, jag ser inga spelfodral för:
1. Gamestop har inga butiker i Sverige
2. Folk laddar ner spel 2023
3. Gamestop har strukturerat om till fokus på nätbaserad försäljning
Vi andra får ju får ju spekulera lite mer med axierna och andra papper. T.ex GME long ens dagen och kort andra dagen. Man får ju lira med det man har….
Exakt och när trådens byfånar gång på gång dyker upp i egenskap av världens bästa kontraindikatorer så e de bara å tröck!
Fan vad du stinker gubbe asså. Du har ju uppenbarligen inte följd någon av aktierna så varför pratar du ens om dom? Nej, jag ser inga spelfodral för:
1. Gamestop har inga butiker i Sverige
2. Folk laddar ner spel 2023
3. Gamestop har strukturerat om till fokus på nätbaserad försäljning
Jag är gubbe nog att ha köpt ett spel från Gamestop när de väl fanns, när köpcentrum var inne.
Ok, jag ställde ju frågan om varför ni köpte aktien och betalar dyra dollar courtageavgifter för de, men då vet jag, de har nätbaserad försäljning nu. Lycka till, jag tror Sven Hagström också önskar er lycka till.
Jag är gubbe nog att ha köpt ett spel från Gamestop när de väl fanns, när köpcentrum var inne.
Ok, jag ställde ju frågan om varför ni köpte aktien och betalar dyra dollar courtageavgifter för de,jag,
Är också gubbe och har handlat på Gamestop i Sverige en gång i tiden för mycket länge sedan. Det var på den tiden då kuken fortfarande stod rakt upp på morgonen när man vaknade.
Min utlandsbaserade mäklare är billigare än de svenska. Vissa transaktioner får jag till och med betalt för att genomföra, skulle aldrig hända i Sverige.
Axier går bara upp.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-06-13 kl. 21:33.
Låt oss bortse från orsakerna till varför degenererade analfabeter köper GME för en stund.
GME ligger +56.69% YTD. Jämförelsevis är S&P 500 +14.25% YTD.
GME är skuldfritt och har $1.3B fristående kapital varav $300M är öronmärkt för aktieåterköp.
GME har en VD som senast i fredags utökade sitt aktieinnehav med ett köp på $10M.
GME har en manisk följarbas och 28% av företagets float är direktregistrerat i aktieboken av privatinvesterare.
Skulle man presentera dessa förutsättningar för finansvärlden utan att nämna namnet ”GameStop” skulle rekommendationen vara att investera. På grund av just namnet ”GameStop” slår det slint i björnars huvuden och av någon konstig anledning vill de inget annat än att det ska gå dåligt för företaget bara för att de ska kunna rättfärdiga sin egen rädsla som skrämmer dem från att investera, varesig långt eller kort. Detta maskeras med någon slags påhittad välvilja om att de egentligen försöker rädda andra, men i själva verket är de bara ute efter att alla som investerat ska förlora så mycket pengar som möjligt.
”Buffert köper inte aktien, därför är den dålig.” Man investerar i GME just för att det är volatilt, sen sitter björnarna här och skanderar i varje dipp och dunkar varandra i ryggen om hur smarta de är och som om volatilitet förvånar någon.
Blanka vågar de inte, utan allt som skrivs är efterklokt och tryter lika fort som kursen återhämtar sig. De är turister i tråden och förtjänar inget seriöst bemötande. De vill skada faktiska investerare av inga andra orsaker annat än att det skulle få dem att må bättre över att inte ha vågat ta en risk oavsett riktning.
”Buffert köper inte aktien, därför är den dålig.” Man investerar i GME just för att det är volatilt, sen sitter björnarna här och skanderar i varje dipp och dunkar varandra i ryggen om hur smarta de är och som om volatilitet förvånar någon.
Blanka vågar de inte, utan allt som skrivs är efterklokt och tryter lika fort som kursen återhämtar sig. De är turister i tråden och förtjänar inget seriöst bemötande. De vill skada faktiska investerare av inga andra orsaker annat än att det skulle få dem att må bättre över att inte ha vågat ta en risk oavsett riktning.
HM har ett högre beta tal än GME. Electrolux B är värderad till hälften av GME.
Ska de göra aktieåterköp?
Insiders brukar inte vara något bra riktmärke vad jag märkt. Men vi kan absolut bortse från orsakerna till varför degenererade gamblers köper då det säger sig självt.
Ja bra fråga, vad fan ska ens göra med pengarna de har? Du skrev att de skulle göra aktieåterköp men låter på dig som det var din idé, whatever dude.
Jag har inte skrivit att de ska göra det. Tanken är ju att jag ska vara efterbliven analfabet och du ska vara finansexperten. Spela din roll!
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
GME är skuldfritt och har $1.3B fristående kapital varav $300M är öronmärkt för aktieåterköp.
Vad de kommer göra kan vi bara spekulera i. Att vara skuldfri och ha $1.3B på fickan är så klart dåligt enligt dig, för oavsett vad GameStop gör är det en dålig investering.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!