2023-06-14, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Patronen är en 7.62x39, klart konstaterat.

Gjorde en jämförelse med den gryniga bilden och kommer fram till samma slutsats att det rör sig om 7.62x39, no doubt about it.
Personen som "greps" och som står skriven på adressen i Ronna bor inte där och har aldrig gjor det
Citera
2023-06-14, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Spelar ingen roll!

Du är inte ute och går obehindrat dagen efter att ha blivit träffad av en AK-47!

Varför ville hon inte visa sitt ansikte?

Hmm...

Är du helt dum i huvudet eller? Kvinnan blev ju knappast skjuten genom knät, hon har blivit snuddad av ett skptt i knätrakten... i mjukdelar, du vet ju inte va du snackar om med vapen å ammo!!!!!!
Citera
2023-06-14, 04:58
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaktish
Varför begär inte svenska regeringen K-Räven utlämnad till Sverige som Erdogan vill ha Turkar från Sverige ?
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
En fråga jag också ställer mig. Vi borde pressa turkarna i det här fallet.
Det enkla svaret på den frågan är att eftersom räven har ett turkiskt medborgarskap så förbjuder Turkiets konstitution uttryckligen att han utlämnas. Se artikel 38 (sista stycket) i den engelska översättningen.

Vi kan förstås be dem ändra sin grundlag, men jag skulle inte hoppas på någon vändning där.
Citera
2023-06-14, 06:09
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det enkla svaret på den frågan är att eftersom räven har ett turkiskt medborgarskap så förbjuder Turkiets konstitution uttryckligen att han utlämnas. Se artikel 38 (sista stycket) i den engelska översättningen.

Vi kan förstås be dem ändra sin grundlag, men jag skulle inte hoppas på någon vändning där.
Turkarna kräver att vi lämnar ut "terrorister", Sverige borde kunna göra ett byte?!
Citera
2023-06-14, 06:12
Medlem
Hmm.. Lite märkligt Står ingenting i häktningsframställan eller va det heter om bilstöld/tillgrepp av fortskaffningsmedel..Om det nu va den oranga BMW:n som tidigare nämdes i tråden som dom 2 åkte i..
Citera
2023-06-14, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Eritrea

Bra att andra har bättre koll än jag har 👍🏼(Var tusan fick jag Ecuador ifrån 🤨🤷🏼‍♀️😅)
Citera
2023-06-14, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Försökt läsa ikapp tråden .

Känns så forcerat och väldigt impulsivt planerat.

OM någon goat så väljer man väl en annan plats?

Varför så bråttom att få det gjort om det var en viss person de var ute efter? Jag menar ville de knäppa en viss person kunde de hitta mkt lämpligare plats och tillfälle.

De kunde hittat sätt att få denne ensam för att försäkra sig om att dels inte skjuta någon annan och dels att ha färre vittnen och minska risken att åka fast. Ungefär som mordet på Årstabron.

När Adriana sköts ihjäl utanför McDonalds i Norsborg var det visserligen ganska impulsivt men då befann ändå den tilltänkta måltavlan på en och samma plats en längre stund men att knäppa nån på väg till tunnelbanan ger inte mkt tidsutrymme att faktisk hinna träffa personen.
Det handlar om några sekunder då de kan ha fri sikt på personen.

Börjar dock fundera om tanken var att gå in i centrum/ tunnelbanan och börja skjuta runt där men att de fick syn på personen direkt när de klev ur bilen och impulsivt började spraya skott direkt rakt mot personen utan att ha planerat för det. 🤔
Citera
2023-06-14, 07:14
Medlem
trillians avatar
Jag har en ganska otäck hypotes:
Gängen har börjat få svårt med nyrekryteringen pga. hur farligt det är.
Även mindre barn har nog förstått att gängmiljön är farlig.
Tänk om Elias dödades för att han INTE ville vara en del av den kriminella miljön.
"Om du inte är mer oss, så är du emot oss".
Tänk vad många av killarna i samma ålder som är fullständigt livrädda om så är fallet. Då ställer de ju upp på vad som helst.

"Elias nekade att hjälpa oss, det gick inte så bra för honom".

Jag fattade ju att detta S och MP-experiment var helt ogenomtänkt och livsfarligt men att det skulle bli så här illa hade jag aldrig kunnat drömma om. Bara att flytta så fort man kan och don't look back.
Citera
2023-06-14, 07:25
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Jag har en ganska otäck hypotes:
Gängen har börjat få svårt med nyrekryteringen pga. hur farligt det är.
Även mindre barn har nog förstått att gängmiljön är farlig.
Tänk om Elias dödades för att han INTE ville vara en del av den kriminella miljön.
"Om du inte är mer oss, så är du emot oss".
Tänk vad många av killarna i samma ålder som är fullständigt livrädda om så är fallet. Då ställer de ju upp på vad som helst.

"Elias nekade att hjälpa oss, det gick inte så bra för honom".

Jag fattade ju att detta S och MP-experiment var helt ogenomtänkt och livsfarligt men att det skulle bli så här illa hade jag aldrig kunnat drömma om. Bara att flytta så fort man kan och don't look back.

Självklart så sköts inte killen för att han vägrade att utföra något,gängen har inga problem att rekrytera,dom behöver det inte ens.Att som 15 åring dra in vad en läkare tjänar i månaden,är värt risken.
Citera
2023-06-14, 07:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
OT.
.
Att vi inte har ordning o reda i det här landet beror rätt o slätt på för mycket kärringtag hos allt för många.

Helt rätt.. Rekrytera någon under 18 år borde ge 10 års fängelse direkt..

Vi saknar fängelser. Bygg 10k platser. Redan idag. De lär behövas
Citera
2023-06-14, 07:44
Medlem
Farsta yngre är ju nära kopplade till dalen nätverket
Citera
2023-06-14, 07:45
Medlem
Greken är från Farsta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera