2023-06-14, 01:49
Medlem
Eritrea
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Nån nämnde nåt om Ecuador
Citera
2023-06-14, 01:51
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaktish
Kan K-Räven ligga bakom denna sprejning ?
Varför begär inte svenska regeringen K-Räven utlämnad till Sverige som Erdogan vill ha Turkar från Sverige ?
En fråga jag också ställer mig. Vi borde pressa turkarna i det här fallet. Hellre att vi får tag på en dåre som beordrar terroristbrott från en brassestol i Alanya än att vi går med i NATO. De som gömmer sig i Turkiet är bra mkt farligare för vår hälsa än Putin.
Citera
2023-06-14, 01:59
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Nu när det är 100% färdigställt att 45 åringen är oskyldig så återstår endast Elias och hans vän.

Vad har Elias gjort, eller inte gjort, som gör så att han dödas med ett automatvapen mitt i Farsta Centrum en tidig lördagkväll? Har Elias några syskon i grov gängkriminalitet som de hämnades på? Gärningsmännen verkar aldrig begått dåd med skjutvapen tidigare. Jag har extremt svårt att tro att de agerar på orden "skjut alla som klär sig i märkeskläder" av Räven/Greken.

Fan skit i gubbens felaktiga vittnesmål, och tantens behov av uppmärksamhet. Fullt fokus ska ligga på relation mellan GM och Elias.

Du kanske redan vet det men Elias var på något sätt ansluten till gänget 23ST då han gör deras gängtecken på bilder. Sen är ju frågan vad fan han gjort som gör att man svarar på detta sättet.
Citera
2023-06-14, 02:20
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kriminella får inte tag på ak4. Det är alltid vapen från balkan, Sovjet.
AK4 har tidigare stulits ifrån bl.a. mobförråd, men för att inte outa någon med tystnadsplikt, så nämner jag inget ytterligare om varken årtal eller geografiska positioner.
Citera
2023-06-14, 02:20
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Du kanske redan vet det men Elias var på något sätt ansluten till gänget 23ST då han gör deras gängtecken på bilder. Sen är ju frågan vad fan han gjort som gör att man svarar på detta sättet.
På Haiti, om man får dra paralleller, så är alla som bor i området "anslutna" och riskerar att bli skjutna, så det kan ha räckt med att Elias bodde där, han måste inte ha varit "100-gubbe".
Ekakt hur likt Farsta blivit Haiti vet jag inte, men man kanske kan dra parallellen nu när "oskyldiga" drabbas av en massa toksprejningar.
Framöver så kommer folk undvika bo mellan områden, och skaffa bättre dörrar, alarm och lås. Det kommer garanterat hända oftare att idioter drar i ens dörrar när man är hemma och så, alltså tror man att det bara blir fler sprejningar, sprängningar, knivningar, våldtäkter och rån så tror man fel, utan det blir en massa andra idiotbrott också.
När skjutningarna blir ännu vanligare så kommer idioterna vara förberedda, och då blir det såklart regelrätta gatustrider ibland. Det har redan hänt i Sverige, men polisen och media tiger för det blir liksom för mycket.
Senast redigerad av becko 2023-06-14 kl. 02:35.
Citera
2023-06-14, 02:28
Medlem
Försökt läsa ikapp tråden .

Känns så forcerat och väldigt impulsivt planerat.

OM någon goat så väljer man väl en annan plats?

Såvida ingen påtänd ledarfigur vill sätta skräck i BO's gäng och skrida till verket med ett självmordsuppdrag med dessa pensionsräddare som stått i skuld eller vill ta "genvägen" till toppen

Antalet skott, läste nånstans 20+. Kan det varit 23ST skott som en hälsning till det gänget ?

Övrigt fascinerande att folk hänger upp sig på 43 åringen som nån kurir, som att denne skulle kommit med tunnelbanan med 2 väskor knark då eller ? 😁
Citera
2023-06-14, 02:38
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Mash08 har gjort berömvärd sammanställning av allt vi vet här på FB. - Plockar länken från hans inlägg. - Här är länken till fotot på patronen.

https://anonfiles.com/f92aeew8za/352...62473844_n_jpg

- Du som har erfarenhet av AK47 kan kanske bekräfta om det är 7,62x39mm. - Det är inte helt enkelt att säga utifrån bilden.

/WTF
Tack för att du hittade bilden, samt allt det som du tillför tråden, precis som bl.a. Mash08.
Bilden har alltför dålig upplösning för att 100%-igt konstatera om det är en 7,62x39mm el. en 7,62×51mm. Ju mer man förstorar bilden, desto grynigare blir den tyvärr!

Precis som du säger 👍🏼 till den skribent som postade den tydliga bilden på de två olika patrontyperna, så säger även jag:
Vadå klart!
Citera
2023-06-14, 02:52
Citat:
Ursprungligen postat av chicki

Såvida ingen påtänd ledarfigur vill sätta skräck i BO's gäng och skrida till verket med ett självmordsuppdrag med dessa pensionsräddare som stått i skuld eller vill ta "genvägen" till toppen

Antalet skott, läste nånstans 20+. Kan det varit 23ST skott som en hälsning till det gänget ?

Övrigt fascinerande att folk hänger upp sig på 43 åringen som nån kurir, som att denne skulle kommit med tunnelbanan med 2 väskor knark då eller ? 😁

Jag har funderat på om det kan vara så att de två som är misstänkta gärningsmän kan ha blivit körda till platsen, kanske kidnappade, tilldelade ett vapen och blivit tvingade att gå ut och skjuta.

För att få dem att göra detta har man hotat och pressat dem, kanske finns en skuld inblandad så de tvingades göra detta för att betala av skulden eller att man hotat med att döda dem/deras familjer.

Jag får inte ihop det annars, hela händelsen verkar oplanerad och de verkar knappt ha försökt att komma undan. Tror inte de ser fram emot livstid i fängelset direkt.
Citera
2023-06-14, 02:55
Medlem
Han hade fotoutrustning i väskan
Citat:
Ursprungligen postat av chicki

Citera
2023-06-14, 02:58
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Jag har funderat på om det kan vara så att de två som är misstänkta gärningsmän kan ha blivit körda till platsen, kanske kidnappade, tilldelade ett vapen och blivit tvingade att gå ut och skjuta.

För att få dem att göra detta har man hotat och pressat dem, kanske finns en skuld inblandad så de tvingades göra detta för att betala av skulden eller att man hotat med att döda dem/deras familjer.

Jag får inte ihop det annars, hela händelsen verkar oplanerad och de verkar knappt ha försökt att komma undan. Tror inte de ser fram emot livstid i fängelset direkt.

Allt kommer att klarna när vi får mer info om gärningsmännen (bakgrund, gängtillhörighet m.m).
Citera
2023-06-14, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Ang. varför kommunen har koll på en hel del ungdomar bör man kanske inte dra alltför stora växlar på.

Det ingår i många kommunanställdas uppdrag att försöka hålla lite koll på ungdomarna i kommunen. (Tex skolpersonal, personal på fritidsgårdar, fältare, socialsekreterare osv). Detta ingår i det förebyggande arbetet inom kommuner. Behöver inte alls ha ngt med just kriminalitet att göra, för den sakens skull. Kan vara personal som bara är engagerad allmänt i ungdomarna för att kunna fånga upp dem om ngn mår dåligt osv.

Mvh/ Kommunanställd
BS. Det finns ingen anställd i någon förvaltning som har koll på barn sådär lite random. I botten finns alltid en orosanmälan, en iakttagelse från fältisar m, polis eller andra och det finns nästan alltid en misstanke om samröre med kriminella eller att barnet (!) vistas i olämpliga miljöer. Så något har triggat intresset här och det är inte hans talanger som fotbollsspelare...
Citera
2023-06-14, 03:18
Medlem
Kanske fått pengar av föräldrarna? Finns ungdomar som är miljonärer tack vare sina föräldrar, detta är ett par tusen bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Ungdomar idag e alldeles för lata för att sommarjobba, o dessutom tror jag inte den här killen var intresserad av att gå upp 7 o sen städa parker eller jobba med våra äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in