Till alla Krösa-Major som fantiserat ihop att ”Kerstin” skapats för att skylla alla kriminella grejer Ida sysslar med när hon går på fest;
Det
var bara ett skämt, precis som jag sa, och det
har inte med alkohol att göra då hon skojar om Kerstin med sina vänner både nykter och onykter. Det var ju det jag sa. Håller med Huzza och andra som påtalat hur svagbegåvade många är som skriver i tråden.
Bra intervju med Ida å ena sidan men å andra sidan skyller hon bara alla drev mot henne oå klippningen, som om inte Arvid
medvetet planterat förvridna påhitt om henne. Tex när
han berättade om Kerstin antydde han att det var nån slags andra personlighet Ida blev när hon drack. Jag köper inte Idas överslätande, köper att hon är ärlig men jag tror hon blundar för vissa saker Arvid gör mot henne…
Och förresten, så mycket som produktionen klippt och klistrat för att ”skapa drama” rimmar ju programmet väldigt illa med sin
seriösa etikett. Enligt Ida tar dom saker helt ur sitt sammanhang och klipper ihop hursomhelst så att det inte ens motsvarar verkligheten…
Och Barbiedockorna föreställde förresten inte dom själva utan ett par som la sig utanför deras tält och hade sex helt enkelt när Ida och Arvid var ute och tältade.
Genomgående under säsongen har det framkommit att Ida har ett alterego som heter Kerstin. Nu berättar hon att namnet på alteregot kom till när hon och två kompisar hade svårt för att bestämma sig för vilken mat de skulle beställa i korvkiosken på Medborgarplatsen i Stockholm.
– Då sa han i korvmojjen att ”kom igen nu Kerstin, bestäm dig”.
Därmed var Kerstin född.
– Kerstin har alltid funnits i mig, hon är den där djärva och modiga, hon plockar jag fram, nykter som onykter. Hon är Ida gånger hundra, hon är ingen annan.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Knk70E/ida-lind-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-om-sanningen-bakom-carbonarasex-och-barbiedockorna