Citat:
Ursprungligen postat av
q-wxyz
90% av alla kvinnor går uteslutande efter utseende, makt, status och pengar vid val av en man. Arvid har en god portion av samtliga.
Nja, jag tycker det är högst diskutabelt gällande många av det här variablerna gällande Arvid förrutom pengar som jag inte har en aning om (men den är också mindre viktig för många om personen bara inte har ekonomiska problem). Men allt du tar upp stämmer ju in på vad Ida söker (militär, utseende, status osv) Utseende är dock inte att underskatta, som vanligt är det enskilt viktigaste variabeln. Men det kan också förstöras av beteende och kroppslig mimik. Här är jag inte ense med dig om att det är så i det här fallet utan det är en vältränad kropp i så fall.
Gällande militär och makt så är det är nog väldigt olka skulle jag tro hur folk ser på det. Han har ju en kontroll över sina egna känslor ytligt sätt i varje fall och det kan vara en typ av makt i det. Visst yngre kan fastna för sådant som militärer men det brukar avta med åldern. Just gällande Ida är det nog klockrent.
Status är ju väldigt individuellt vad man uppfattar som status men jag tror att det är specifikt viktigt för Ida och långt i från alla tycker att det är så viktig. Jag är inte alls säker på att de övriga tjejerna i programmet skulle tycka att det var speciellt viktigt. Jag tror att det har att göra med bilden av det perfekta paret som verkar vara drivande för henne. Hon såg det redan när de hade bröllopet då vad hon uppfattade som en stilig militär kom in var en match made in heaven.