2023-06-09, 18:13
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag förstår inte riktigt. Om du vill identifiera dig som kvinna och det är viktigt för dig att folk säger hon till dig, så är det självklart något som sitter djupt rotat hos dig. Många av oss identifierar oss med vårt biologiska kön utan problem.

Jag tänker att om du öppet är berädd att stå för att du vill bli kallad hon. Är det kanske bara för omgivningen att rätta i sig efter din önskan och göra så. Så länge du är lycklig och trygg som kvinna och inte skadar dig själv eller din omgivning är det knappast något någon annan bör lägga en värdering i.

Man får gärna kalla sig vad man vill, men att kräva att omgivningen gör som man vill är en annan sak.
Citera
2023-06-09, 18:14
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
mm. det är ju ett problem i dagens samhälle. att man är sin twitterbio... får hoppas att ingen skriver att "du ska hoppa från en bro som läser detta" i sin....

Ajdå.. om du är efterbliven och hjärndöd så kanske det inte är värt att bry sig om det du skriver?
Du kunde alltså inte processa vad jag skrev där heller.

När du får slut på argument kan du lämna tråden istället för att fejkcitera och bete dig som ett dagisbarn.
Citera
2023-06-09, 18:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Varför skulle någon vilja byta kön 3 gånger om dagen?

För att de lider av vanföreställningar och är s.k "gender fluid".
Citera
2023-06-09, 18:18
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du får googla de båda begreppen. Det är inte så jävla svårt. Du har all världens kunskap vid dina fingrar.

Om jag säger att jag alltid har upplevt mig själv som en grävling, och känner att jag är fast i en Människokropp, lider jag inte av vanföreställningar då? Notera att jag är smärtsamt medveten om att min biologiska art inte överrensstämmer med min artuppfattning som grävling.
Citera
2023-06-09, 18:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Man får gärna kalla sig vad man vill, men att kräva att omgivningen gör som man vill är en annan sak.
Det beror kanske på vilken omgivning man har och vad man menar med omgivning.

Om en man väljer att klä sig som en man och exempelvis ha skägg. Kan det ju vara svårt att begära att främlingar skall kalla honom för henne.

Men om denna man har en förstående familj och vänkrets kan han självklart önska att de gick honom till mötes och gjorde det. Vilket man tänker att de gör, om de vet att det är extremt viktigt för personen i fråga.
Citera
2023-06-09, 18:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Du kunde alltså inte processa vad jag skrev där heller.
Jo. eller har du ensamrätt på vad andra tycker och tänker?

vad kallar man sånt......

Citat:
När du får slut på argument kan du lämna tråden istället för att fejkcitera och bete dig som ett dagisbarn.
Är det bara du som får argumentera utifrån "fejkcitat"?

antar att du är ett sånt där fascistiskt dagisbarn....
Citera
2023-06-09, 18:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det beror kanske på vilken omgivning man har och vad man menar med omgivning.

Om en man väljer att klä sig som en man och exempelvis ha skägg. Kan det ju vara svårt att begära att främlingar skall kalla honom för henne.

Men om denna man har en förstående familj och vänkrets kan han självklart önska att de gick honom till mötes och gjorde det. Vilket man tänker att de gör, om de vet att det är extremt viktigt för personen i fråga.

Ja visst, inga problem där. Men det är upp till den enskilda personen och inget man kan kräva.
Citera
2023-06-09, 18:23
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jo. eller har du ensamrätt på vad andra tycker och tänker?

vad kallar man sånt......

Är det bara du som får argumentera utifrån "fejkcitat"?

antar att du är ett sånt där fascistiskt dagisbarn....
Du har läsförståelse som ett dagisbarn. Livets Hårda Skola strikes again.
Citera
2023-06-09, 18:24
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
För att de lider av vanföreställningar och är s.k "gender fluid".
Ja om personen lider av sådan vanföreställningars att den byter identitet 3 gånger om dagen skulle det självklart vara svårt att inte titulera fel.

Men det är ju något helt annat än att känna att man är född i fel kropp och har svårt att identifiera sig med sitt biologiska kön.

Citat:
Om jag säger att jag alltid har upplevt mig själv som en grävling, och känner att jag är fast i en Människokropp, lider jag inte av vanföreställningar då? Notera att jag är smärtsamt medveten om att min biologiska art inte överrensstämmer med min artuppfattning som grävling.
För mig får du gärna vara grävling. Jag har svårt att tro att jag skulle vilja umgås med dig, så vi skulle nog sällan träffas. Men om du blir lycklig av att gräva dig ett gryt och hänga där, så kommer det på inget sätt att störa mig.
Citera
2023-06-09, 18:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om någon som hör Guds röst i huvudet bär prästkrage och presenterar sig som Fader Andreas, vad kallar du HONOM då?
Om han verkligen menar att han faktiskt hör Guds röst utan att använda droger, skulle jag nog anse att han var rätt så knäpp och att han behöver vård. För det är inte riktigt normalt faktiskt.
Om han däremot tror att Gud existerar eller att man kan ha vilket kön man vill, skulle jag nog se honom mer som lite dum, faktiskt.
Citera
2023-06-09, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Du har läsförståelse som ett dagisbarn. Livets Hårda Skola strikes again.

hahaha. jo vi är ju i femenismtråden....
Citera
2023-06-09, 18:28
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ja visst, inga problem där. Men det är upp till den enskilda personen och inget man kan kräva.
Nej, självklart kan man ju inte kräva något av sin omgivning. Men vi får hoppas att mannen vi talar om byter umgänges krets. Till en som är beredda att kalla honom det pronomen han mår bäst av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in