2023-06-09, 04:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Vad försöker du ens förneka längre? Du har inget försvar. Dylan är 2023 världens mest kända transa, punkt. Selektiv blindhet får dig bara att se störd ut.

Du har inga faktum, du har inga legitima studier eller forskning som backar upp att det är bra att sterilisera barn, sluta tramsa. Det absolut elakaste man kan göra mot mentalt störda människor är givetvis att spela med i deras störda fantasivärld befriad från biologiska faktum. Ingen flyr biologiska faktum. Faktum är att självmordsfrekvensen är högre post op så allt du säger är lögner från en galen kultare som gjort bort sig totalt. Du låter som en typisk lobbyist från big pharma som vill pusha sina piller och operationer på så låga åldrar som möjligt givetvis.

Gullig halmgubbe. Ingen pratar om bögar och kan för övrigt påtala för dig att bögar inte heller längre vill bli inlindade i din peddokult så sluta använda bögar som en poäng är du snäll, du framstår som fullständigt desperat just nu.

Ok. Vet fortfarande inte vem hon är.

Du är en clown. Återkom om du vill ha en diskussion istället för ditt ständiga jävla löjl. Har som sagt belägg för allt jag påstår så jag behöver inte använda varenda kraftuttryck jag kan, som nån jävla 5-åring.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-06-09 kl. 04:38.
Citera
2023-06-09, 07:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vet inte vem J Money är. Nån influenser, måhända?

du kanske blandar ihop dina filmer?
det går ju inte att förstå förvirringen utan att studera den. det diskuteras i what is a women.

Citat:
Du får kolla på Borat filmerna så ser du likheterna. De är uppenbara.

kanske var det borat du såg?

passa på att se what is a women finns gratis (och har väll sert av ett par 100 miljoner nu) , så ser du att det inte var borat…
Citera
2023-06-09, 09:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
du kanske blandar ihop dina filmer?
det går ju inte att förstå förvirringen utan att studera den. det diskuteras i what is a women.

kanske var det borat du såg?

passa på att se what is a women finns gratis (och har väll sert av ett par 100 miljoner nu) , så ser du att det inte var borat…

Gör du nån poäng av att vara så vag som möjligt? Var han med i filmen? Såg den när sen var ny och memorerade knappast alla namnen. Vill du ha sagt nåt eller bara bete sig som ett mongo?
Citera
2023-06-09, 09:20
Medlem
LKKINGENs avatar
X och Y kromosomerna avslöjar alltid sanningen resten är mental rappakalja.
Citera
2023-06-09, 09:50
Avstängd
Citat:
Gör du nån poäng av att vara så vag som möjligt?

nej jag är supertydlig.

Du blandar ihop kön med Moneys psudovetenskapliga teorier , och tycker att det är relevant att kritisera Matt för att hans film inte tar hänsyn till dem, utan att kunna förklara varför, annat än att det är taskigt att inte spela med i andras fantasier…

det märkliga här är ju att det gör dig till den ”troende” i sammanhanget. inte Matt…

Citat:
Var han med i filmen?

nej han är död.
men hans arbete fick ju en revival nu när man skärsönder friska barn och påpekar att de mår ju jättebra av det när vi frågor efter ett år eller två, (sen går det givetvis helt åt helvete därefter, men det vet du ju om du är bekant med studierna och forskningen)
Citat:
Såg den när sen var ny och memorerade knappast alla namnen. Vill du ha sagt nåt eller bara bete sig som ett mongo?

kanske dags att se den igen?, nu när vi vet vilka oerhörda kortsiktiga skador det orsakat barn här i sverige. och hur subjektiva, kortsiktiga och svaga evidencen visade sig vara för måendet ens på kort sikt.
Citera
2023-06-09, 12:38
Avstängd
Citat:
nej jag är supertydlig.

Du blandar ihop kön med Moneys psudovetenskapliga teorier , och tycker att det är relevant att kritisera Matt för att hans film inte tar hänsyn till dem, utan att kunna förklara varför, annat än att det är taskigt att inte spela med i andras fantasier…

det märkliga här är ju att det gör dig till den ”troende” i sammanhanget. inte Matt…

nej han är död.
men hans arbete fick ju en revival nu när man skärsönder friska barn och påpekar att de mår ju jättebra av det när vi frågor efter ett år eller två, (sen går det givetvis helt åt helvete därefter, men det vet du ju om du är bekant med studierna och forskningen)

kanske dags att se den igen?, nu när vi vet vilka oerhörda kortsiktiga skador det orsakat barn här i sverige. och hur subjektiva, kortsiktiga och svaga evidencen visade sig vara för måendet ens på kort sikt.

Att inte ta med genus är helt klart värt att kritisera. Hela hans syn på saken, där han försöker göra något komplext och nyanserat till något svartvitt och simpelt är också värt att kritisera. Och det är därför han vägrar debattera kunniga människor.

Länka gärna forskningen du hänvisar till.

All modern forskning jag har sett pekar på att könsbekräftande vård minskar suicidalitet, psykiska besvär och ökar livskvalitén. Förmodligen därför endast ca 1% ångrar att de fick sån vård.

Du överdramatiserar alltid och använder så mycket kraftuttryck du kan så vill du säga nåt så får du göra det med siffror och studier.

Hur många friska barn skärs sönder i Sverige tex?
Senast redigerad av enhalvboj 2023-06-09 kl. 12:42.
Citera
2023-06-09, 12:49
Avstängd
Citat:
Att inte ta med genus är helt klart värt att kritisera. Hela hans syn på saken, där han försöker göra något komplext och nyanserat till något svartvitt och simpelt är också värt att kritisera. Och det är därför han vägrar debattera kunniga människor.

du menar de som tror på Moneys läror?

jag tycker han verkligen anstränger sig för att förstå.

han går ju så långt så han tillochmed undersöker din förvirring kring frågan i hopp om att förstå dess ursprung.

Citat:
Länka gärna forskningen du hänvisar till.

All modern forskning jag har sett pekar på att könsbekräftande vård minskar suicidalitet, psykiska besvär och ökar livskvalitén. Förmodligen därför endast ca 1% ångrar att de fick sån vård.

då kan du inte läst mycket…

Citat:
Du överdramatiserar alltid och använder så mycket kraftuttryck du kan så vill du säga nåt så får du göra det med siffror och studier.

Long-term follow-up of transsexual persons undergoing sex reassignment surgery: cohort study in Sweden

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21364939/
Senast redigerad av slö 2023-06-09 kl. 13:03.
Citera
2023-06-09, 13:07
Avstängd
Citat:
du menar de som tror på Moneys läror?

jag tycker han verkligen anstränger sig för att förstå.

då kan du inte läst mycket…

Long-term follow-up of transsexual persons undergoing sex reassignment surgery: cohort study in Sweden

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21364939/

Jag skiter i mooney. Faktum är att folk har könsidentiteter och att ens kön, tex vad det innebär att vara man eller kvinna har en stor social aspekt. Faktum är också att vissa människors biologiska kön inte matchar deras könsidentitet, dvs hur de uppfattar sig själva och hur de vill bli uppfattade av andra. Vidare fakta är att dessa mår bättre av att man bekräftar deras könsidentitet.

Din studie visar att denna gruppen människor är mer suicidala än sitt biologiska kön i snitt, även efter könsbekräftande vård. Det vet alla.

Det man får titta på är hur könsbekräftande vård påverkar suicidalitet och psykisk ohälsa inom gruppen. Här är ett exempel:

"we observed 60% lower odds of depression (adjusted odds ratio [aOR], 0.40; 95% CI, 0.17-0.95) and 73% lower odds of suicidality (aOR, 0.27; 95% CI, 0.11-0.65) among youths who had initiated PBs or GAHs compared with youths who had not. " https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35212746/

Finns massor av studier på ämnet vid detta laget. Bekräftande vård minskar suicidalitet och psykisk ohälsa och ökar livskvalitén.

Vad vi också vet är detta: "suicidality is directly correlated with trans-related victimization." https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29641313/
Senast redigerad av enhalvboj 2023-06-09 kl. 13:12.
Citera
2023-06-09, 13:14
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ok. Vet fortfarande inte vem hon är.

Du är en clown. Återkom om du vill ha en diskussion istället för ditt ständiga jävla löjl. Har som sagt belägg för allt jag påstår så jag behöver inte använda varenda kraftuttryck jag kan, som nån jävla 5-åring.

Lämna då genast tråden. Vara en extrem hbtqpeddo vurmare likt dig men sen låtsas inte veta vem världens mest kända transa är och att han pratar med presidenten om hur underbart bra det är att sterilisera barn köper ingen. Du spelar nu mer ignorant än någon människa faktiskt är. Är du däremot så clueless som du verkar så lämna som sagt tråden.
Citera
2023-06-09, 13:21
Avstängd
Citat:
Lämna då genast tråden. Vara en extrem hbtqpeddo vurmare likt dig men sen låtsas inte veta vem världens mest kända transa är och att han pratar med presidenten om hur underbart bra det är att sterilisera barn köper ingen. Du spelar nu mer ignorant än någon människa faktiskt är. Är du däremot så clueless som du verkar så lämna som sagt tråden.

"Lämna då genast tråden"! din pinsamma fan.

Jag baserar inte mina åsikter på vad nån amerikansk kändis säger när den besöker vita huset. Lämna den själv, ditt HäntExtra-våp. Eller lär dig åtminstone några nya kraftord. Du är som en trasig skiva, ditt överdramatiska hjon.
Citera
2023-06-09, 13:27
Avstängd
Citat:
Jag skiter i mooney. Faktum är att folk har könsidentiteter och att ens kön, tex vad det innebär att vara man eller kvinna har en stor social aspekt. Faktum är också att vissa människors biologiska kön inte matchar deras könsidentitet, dvs hur de uppfattar sig själva och hur de vill bli uppfattade av andra. Vidare fakta är att dessa mår bättre av att man bekräftar deras könsidentitet.

du har givetvis rätt till din tro, precis som de som tror att jesus inte bara identifersde sig som gud son, utan var det.

Citat:
Din studie visar att denna gruppen människor är mer suicidala än sitt biologiska kön i snitt, även efter könsbekräftande vård. Det vet alla.

så bra….

Det man får titta på är hur könsbekräftande vård påverkar suicidalitet och psykisk ohälsa inom gruppen. Här är ett exempel:
Citat:
"we observed 60% lower odds of depression (adjusted odds ratio [aOR], 0.40; 95% CI, 0.17-0.95) and 73% lower odds of suicidality (aOR, 0.27; 95% CI, 0.11-0.65) among youths who had initiated PBs or GAHs compared with youths who had not. " https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35212746/

ja. år 1 så är de nöjdare, senare tar de livet av sig och blir deprimerade. det var min poäng.

Citat:
Finns massor av studier på ämnet vid detta laget. Bekräftande vård minskar suicidalitet och psykisk ohälsa och ökar livskvalitén.

Vad vi också vet är detta: "suicidality is directly correlated with trans-related victimization." https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29641313/

ja det är ett återkommande problem för de som ”transisioned” ,”moneys kult” är inte nådiga mot de som inte passar in i lgtbqi facket efter att ha blivit ”fixade”.

det var ju även utfallet av hans förvirring mellan kön och tro….

tur endå att vi inte lever i ett så tokigt land som usa och begränsat lidandet…
Senast redigerad av slö 2023-06-09 kl. 13:29.
Citera
2023-06-09, 13:29
Avslutad
Citat:
Vilken amerikansk skvallerpress måste man följa för att veta vem Dylan är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in