2023-06-06, 22:42
Medlem
Sababas avatar
En källkritisk granskning vore ju att undersöka David Charles Grusch ekonomiska situation.

- har han precis skiljt sig?, tog hon hus och barn?
- är han arbetslös, varför?
- alkoholist, spelmissbrukare?

Hans trovärdighet ökar om han har en stabil ekonomisk situation. T.ex. Lazar behövde stålar.

Jag kommer tyvärr inte att ta mig tiden då mina fördomar har redan dömt ut han. Andra kan vara mer öppna

Jag stipulerar inte explicit att han ljuger för att tjäna lite stålar. Jag hävdar att hans incitament ökar om han har en sämre ekonomisk situation.

Hur ser han ut? Har han propra kläder?
Senast redigerad av Sababa 2023-06-06 kl. 22:44.
Citera
2023-06-06, 22:44
Medlem
Landsfaderns avatar
Det här är som de flesta konspirationsteorier. Istället för att som inom konventionell forskning arbeta utifrån en tes, samla in data och därefter komma fram till en slutsats så har så gott som alla UFO-vurmare slutsatsen klar för sig och hittar därefter data som passar in till detta. Upplever att de flesta som tror stenhårt på att vi har kontakt med icke-mänsklig intelligens har svårt att förlika sig med tanken att vi verkligen inte vet men också att det finns saker i vårt universum som vi helt enkelt inte kan förklara.

Klart att tanken på utomjordiskt liv kittlar, men hittills har ingen - inte ens de som själva menar att de sett farkosterna med egna ögon - kunna uppvisa några bevis och då är det dem påstår bara dumheter.
Citera
2023-06-06, 22:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
UFO - oidentifierat flygande föremål. Finns många UFO-observationer. Däremot få eller inga bevis på att dessa flygande föremål kommer från yttre rymden och framförs av utomjordingar.

Här finns väl inte ens observationer - Grush säger ju att han själv inte sett något av de påstådda utomjordiska materialen eller farkoster, inte ens på foton - bara att han fått höra om det av andra…
Citera
2023-06-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Det här är som de flesta konspirationsteorier. Istället för att som inom konventionell forskning arbeta utifrån en tes, samla in data och därefter komma fram till en slutsats så har så gott som alla UFO-vurmare slutsatsen klar för sig och hittar därefter data som passar in till detta. Upplever att de flesta som tror stenhårt på att vi har kontakt med icke-mänsklig intelligens har svårt att förlika sig med tanken att vi verkligen inte vet men också att det finns saker i vårt universum som vi helt enkelt inte kan förklara.

Klart att tanken på utomjordiskt liv kittlar, men hittills har ingen - inte ens de som själva menar att de sett farkosterna med egna ögon - kunna uppvisa några bevis och då är det dem påstår bara dumheter.

Jag skulle säga att det är tvärtom. Ufologer studerar vilket material som finns, vad vittnen säger osv, medan skeptiker bara avfärdar rakt av utan att försöka sätta sig in i ämnet. Du kommer inse samma sak om du faktiskt läser på innan du bestämmer dig.

Sen finns det förstås en del stollar också, men det gör det ju överallt.
Citera
2023-06-06, 22:57
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Åh den gamla myten som Bob Lazar talat om.

Ufos!

Nej, det finns inte. Vet ni varför jag inte tror på det?

Därför att det hade varit helt omöjligt att hålla en sån hemlighet hemlig.

En sån här hemlighet handlar inte om Industri hemligheter som t.ex hur snabbt ett Jas gripen stiger eller vad konstruktionen i en pansarvagns pipa består utav.

Utan UfO och att man i hemlighet haft farkoster skulle vara av en sådan mänsklig kraft att ingen inte ens på dödsbädden skulle behålla hemligheten. Det är så extrem sak för mänskligheten och möjligheten att skriva in sig själv i böckerna för alltid och evigt som personen som avslöjade att man hade UFOs från en annan planet är för frestande.

Därför tror jag inte på det. Av det skälet att det är för stor grej för att det skulle hållas hemligt.
Intressant och nyktert resonemang. Jag är beredd att hålla med om det du skriver. Dock konstigt med ”Pentagon UFO videos”. De har gjort så att jag inte längre kan avfärda tankarna om att det ändå kan stämma.
Citera
2023-06-06, 23:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Jag skulle säga att det är tvärtom. Ufologer studerar vilket material som finns, vad vittnen säger osv, medan skeptiker bara avfärdar rakt av utan att försöka sätta sig in i ämnet. Du kommer inse samma sak om du faktiskt läser på innan du bestämmer dig.

Sen finns det förstås en del stollar också, men det gör det ju överallt.

Fast här finns ju inget att studera - inga material, inga foton, inga förstahandsvittnen - bara en berättelse av en person som säger sig hört andra berätta…
Citera
2023-06-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast här finns ju inget att studera - inga material, inga foton, inga förstahandsvittnen - bara en berättelse av en person som säger sig hört andra berätta…

Jag tror jag har förklarat för dig redan, åtminstone en gång tidigare, vad det här handlar om. Du verkar inte intresserad av att lyssna.
Citera
2023-06-06, 23:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Jag tror jag har förklarat för dig redan, åtminstone en gång tidigare, vad det här handlar om. Du verkar inte intresserad av att lyssna.
Du menar när du påstod att ”det här handlar om någon som har insikt i vad staten har tillgång till och vilka svarta program som drivs. ”?

Hur menar du att han kan ha insikt och veta detta om han aldrig ens har sett något av det? Han har ju bara hört talas om det av andra så han kan väl inte varit speciellt jätteinsatt??
Citera
2023-06-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Svårt att säga, vissa områden i USA verkar dra till sig observationer av UFO som Alaska, över de stora sjöarna, över ökenområdena.

Många andra länder har också flera observationer som Chile och Argentina.

Att det inte rapporteras från länder som Kina kan ju ha att göra med censur och Afrika pga många inte har internet där.

Hur det ser ut i Sverige vet jag inte. Själv såg jag en cigarrformat/cylinderformat farkost i fullt dagsljus röra sig snabbt över himlen 1989, men det kanske var en raket (det var vid Gotland och Sovjet kanske övade med någon form av militär utrustning). Min far såg samma sak på 40-talet men då handlade det förmodligen om en raket från Peenemünde.
Observerades inte också UFO som liknar en varpa under 1950-talet i USA och flera länder?
Citera
2023-06-06, 23:38
Medlem
Synitizes avatar
Dom börjar drippa ut sakta.

Folk är inte beredd på vad som kommer ske.Fantasin räcker inte.
Citera
2023-06-06, 23:39
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tja, det är ju den främsta eller rättare den värsta militärmakten på vår jord med flera hundratals baser över hela planeten. Så en självklarhet och en ordentlig miss av dem om det inte var deras prio 1.

En sak är säker. Är de här är det inte för att förgöra oss ty då skulle det redan vara avklarat. Förutsatt att de har överlägsen teknik och då även såklart likaledes militär styrka, vilket man ju får förutsätta de har om de nu verkligen tagit sig hit.

Så är de här, så är det för att rädda oss (Ja, barnen som är utan skuld!) och leda oss rätt. Skulle de inte anta den uppgiften trots deras möjlighet. Ja, då vore ju också de skyldiga! Än så länge skulle vi klara av det utan deras inblandning så därav att de "ännu inte landat".

Logiskt....eller hur?

BTW Clas "Spöket" Swan

Dom skapade din kropp. Dom har varit här hela tiden.
Citera
2023-06-06, 23:54
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Dom skapade din kropp. Dom har varit här hela tiden.
Om så, av vilken anledning? Har de ett syfte med ett sådant agerande så borde de också vara beroende av min kropp! Kan det vara så att de missräknat sig på materians betydelse - ja, den lilla detaljen?
Senast redigerad av kubun 2023-06-06 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in