2023-06-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är en ursäkt som KANSKE hade varit möjlig att acceptera om det inte vore just för det här senaste avslöjandet där helt plötsligt Elizondos gamla kompis kommer på efter alla år att han sitter på en massa statshemligheter och sensationer som han vill avslöja.
Det är väl lite väl genomskinligt - tycker du inte?

Nej. Det var ju deras arbetsuppgift. Knappast konstigt om de hittar information och källor om ufon då. Än mindre konstigt att de blir motiverade att komma ut och prata om vad de vet då också.
Citera
2023-06-06, 21:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Vill bara säga att jag håller helt med dig om UFO-Sverige. De verkar vara mer skeptiskt än skeptiker uppriktigt. Det är något väldigt mystiskt över det hela. När Man läser Svahn så utgår man lite från att han borde vara övertygad då det ofta inte finns någon fungerande alternativ förklaring, men icke. Mycket underligt.
Jag har korresponderat en del med Svahn och han är väldigt trevlig och svarar på Mail på ett föredömligt sätt - jag skulle säga att han är en utmärkt representant för en ufo-förening på ett sätt jag själv aldrig skulle kunna vara med min skepticism - han är absolut öppen för möjligheterna men inte så hela hjärnan ligger blottlagd..
Citera
2023-06-06, 21:03
Medlem
Citat:
Jag har korresponderat en del med Svahn och han är väldigt trevlig och svarar på Mail på ett föredömligt sätt - jag skulle säga att han är en utmärkt representant för en ufo-förening på ett sätt jag själv aldrig skulle kunna vara med min skepticism - han är absolut öppen för möjligheterna men inte så hela hjärnan ligger blottlagd..

Han är säkert trevlig, men jag finner det underligt att han inte klarar av att dra några slutsatser av alla rapporter och efterforskningar.
Citera
2023-06-06, 21:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej. Det var ju deras arbetsuppgift. Knappast konstigt om de hittar information och källor om ufon då. Än mindre konstigt att de blir motiverade att komma ut och prata om vad de vet då också.

Det är en arbetsuppgift de gett sig själva - charlataner kallas ofta de som man livnär sig på sådana påståenden de inte själva tror på, vilket de naturligtvis inte gör även om de kanske tror på ufon som fenomen.
Citera
2023-06-06, 21:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han är säkert trevlig, men jag finner det underligt att han inte klarar av att dra några slutsatser av alla rapporter och efterforskningar.

Han inväntar väl bevisen helt enkelt - som varje sund person.
Citera
2023-06-06, 21:06
Medlem
Citat:
Betänk att fenomenet är betydligt äldre än så här. Det går allra minst tillbaka till 40-talet, troligen än längre. Personligen tror jag de var här före oss.

Redan mayafolket sägs ju haft kontakt med aliens. Nu tar de över i det fördolda genom AI ?! (varsågoda, gratis filmidé!)
Citera
2023-06-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ja precis - Elizondo fick under alla år sin lön av ufo-freaket Robert Bigelow som med ufo-fresker Harry Reids hjälp lyckades få kontraktet att sköta all amerikansk ufo-bevakning under många år när Pentagon var fullständigt ointresserade av saken.

Nej, du har fel på viktiga detaljer. Elizondo fick inte lön av Bigelow, om du tror det är du dåligt informerad, källa på det tack! Du kommer inte hitta. Det var finansierat av kongressen via Reid o två till.

Ufo fenomenet och disclosure har varit länge. Bäddat för att den som kommer non vart blir misstänkliggjord och smutskastad.

[/quote]Leslie Kean fick sin lön som journalist och författare av ufo-litteratur. Det var även hon som skrev artiklarna om Elizondo i New York Times. Hon sitter även i styrelsen för föreningen Ufodata - tillsammans med Chris Mellon….[/quote]

Ja och betalt ska hon ha! Bra jobbat! Vad är din konspiration. Hon jobbar med att undersöka o skriva, världens häftigaste ämne. Ufo och NHI är fakta. Go Leslie. Det är inte henne det är fel på fattar du väl... kom igen.

[/quote]Kolla upp Luis Elizondo så kommer du snabbt se att han ingår i kretsen runt Robert Bigelow / Harry Reid / Chris Mellon / Hal Puthoff / George Knapp / Leslie Kean / Jeremy Corbell, dvs den lilla klick som ligger bakom och ingår i t.ex. AATIP / ToTheStars Academy / NIDS / BAASS / CIA-forskning om Uri Geller / föreningen UFODATA etc etc och har publicerat/populariserat t.ex.: filmer som The Phenomenon / Unidentified: Inside America's UFO Investigation / Artiklarna i N.Y Times om Nimitz etc. / Area 51 / Skinwalker Ranch / Ufo-program på History channel etc etc

Oj vad konstigt…[/quote]

Är det konstigt att det är pengar i allt? I USA? Svennig inställning.

Du räknade just upp en jäkla massa inblandade. Inte alls så få som du först skrev. Ja det är pengar i allt.
Du ska leda i bevis att uppgifterna inte stämmer. Det har du knappast gjort.
Citera
2023-06-06, 21:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du tycker inte det är konstigt att Elizondo hittar dessa fantastiska påståenden hos sin gamla kompis och arbetskamrat? Du måste vara ett fantastiskt byte för charlataner och försäljare …
Citera
2023-06-06, 21:10
Medlem
Åh den gamla myten som Bob Lazar talat om.

Ufos!

Nej, det finns inte. Vet ni varför jag inte tror på det?

Därför att det hade varit helt omöjligt att hålla en sån hemlighet hemlig.

En sån här hemlighet handlar inte om Industri hemligheter som t.ex hur snabbt ett Jas gripen stiger eller vad konstruktionen i en pansarvagns pipa består utav.

Utan UfO och att man i hemlighet haft farkoster skulle vara av en sådan mänsklig kraft att ingen inte ens på dödsbädden skulle behålla hemligheten. Det är så extrem sak för mänskligheten och möjligheten att skriva in sig själv i böckerna för alltid och evigt som personen som avslöjade att man hade UFOs från en annan planet är för frestande.

Därför tror jag inte på det. Av det skälet att det är för stor grej för att det skulle hållas hemligt.
Citera
2023-06-06, 21:12
Medlem
På tal om detta.

Randall Jackson elelr vad han heter som är geolog och flitig besökare på Joe Rogan pratade mycket kryptiskt om att ett hemligt sällskap av forskare samlats för att utveckla en teknik som verkar vara av utomjordisk dignitet i paritet med Nikola Tesla.

Han lovade att återkomma till Podcasten med mer information.

Någon som vet mer om detta?
Citera
2023-06-06, 21:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19miljoner
Nej, du har fel på viktiga detaljer. Elizondo fick inte lön av Bigelow, om du tror det är du dåligt informerad, källa på det tack! Du kommer inte hitta. Det var finansierat av kongressen via Reid o två till.
Bigelow hade kontraktet - att det var finansierat via kongressen (Reid) innebär att Bigelow fick pengar av kongressen och att han sedan betalade sina anställda (som Elizondo) för att utföra jobbet…

Citat:
Ufo fenomenet och disclosure har varit länge. Bäddat för att den som kommer non vart blir misstänkliggjord och smutskastad.
Och? Det är ju därför jag skrivit flera gånger att jag talar om de senaste åren.

Citat:
Ja och betalt ska hon ha! Bra jobbat! Vad är din konspiration. Hon jobbar med att undersöka o skriva, världens häftigaste ämne. Ufo och NHI är fakta. Go Leslie. Det är inte henne det är fel på fattar du väl... kom igen.
Att hon ingår i samma lilla krets som legat bakom i stort sett alla påstådda avslöjanden de senaste åren (precis som jag skrivit så många gånger) - och även denna gång..

Citat:
Är det konstigt att det är pengar i allt? I USA? Svennig inställning.
Nej inte ett dugg - det konstiga är att så många inte verkar inse vad folk kan tänkas göra för pengar…

Citat:
Du räknade just upp en jäkla massa inblandade. Inte alls så få som du först skrev. Ja det är pengar i allt.
Du ska leda i bevis att uppgifterna inte stämmer. Det har du knappast gjort.
Jag har räknat upp dessa många gånger - historien upprepar sig om och om igen nämligen. Och samma lilla klick ligger ständigt och lurar i bakgrunden…

AATIP / ToTheStars Academy / NIDS / BAASS / CIA-forskning om Uri Geller / föreningen UFODATA etc etc och filmer som The Phenomenon / Unidentified: Inside America's UFO Investigation / Artiklarna i N.Y Times om Nimitz etc. / Area 51 / Skinwalker Ranch / Ufo-program på History channel etc etc

inte anledning att dra åt sig öronen??
Citera
2023-06-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Jag har postat länken tidigare i tråden men gör det igen. Så jag frågar dig, och samma fråga till er övriga som är tvärsäkra på att detta är en bluff, hur passar Garry Nolan in och hur motsäger ni hans resonemang? https://youtu.be/e2DqdOw6Uy4

Tvärsäkra skeptiker är precis som tvärsäkra UFO-troende, de vill inte ha bevis som motsäger deras världsbild. De har redan bestämt sig för vad detta är eller inte är. Att ändra deras uppfattning kommer kräva en enorm bevisbörda. Våra egon filtrerar information så att den passar vår egenskapade filterbubbla. Egot vill inte ha fel eftersom det sårar den. Då är det säkrare att anta att informationen är felaktig. Var inte för hård mot dem, de är fortfarande kvar i förnekelsefasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in