2023-06-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Tycker det låter som konspirationsteorier.
Dessa mäktiga pedofil as kan nog hitta barn och offer utan denna stora uppmärksamhet som detta fall blivit.

Håller med om att det spenderats otroliga summor i detta fall, det finns stackars barn som blir våldtagna inlåsta mördade dagligen där det inte ens blir en notis i media.

Som sagt innan:
Christian Bruckner stämmer in på alla fakta när det kommer till GM.
Christian Brückner kommer aldrig att dömas för mordet på Maddie av den enkla anledningen att han är oskyldig. Brittisk polis spenderar enorma summor på att dölja vad som egentligen hände 3 maj 2007. Varför gör de det?
Citera
2023-06-05, 23:00
Medlem
SodaFointains avatar
Antar hon är död tyvärr och dog innan föräldrarna lämnade lägenheten. För ingen förälder med vett i skallen lämnar väl sina 2 bebisar och en 3 åring ensamma när man går och äter man! Asså vad som helst kan hända
Citera
2023-06-05, 23:15
Medlem
Jag kan inte sluta tänka på den hutlöst kraftiga mängd resurser som lagts på detta fall. Undra vad notan ligger på hittills? Fler barn än Madeleine har försvunnit men aldrig har jag sett ett sådant pådrag vid de tillfällena. Är det bara för att blidka pöbeln som fallet hålls vid liv och nya spår följs upp eller vad tror ni?
Citera
2023-06-06, 08:46
Medlem
Tack. Vad är din uppfattning om hennes trovärdighet? Hon är i alla fall inte helt ojävig som vittne. Men någon här i tråden påstår att hon ändrat sitt vittnesmål hit och dit.
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
Det är 2st män som synts till den aktuella kvällen bärandes på flickor i området.
Den ena är avförd, han var en pappa som hämtat sin dotter från ett kalas eller liknande.
Den andra är en man som bar en flicka på väg bort från mccanns boende, vittnet till det är katies väninna.
Väninnan var alltså med i sällskapet som satt på tapasrestaurangen, innan hon såg mannen med flickan så passerade hon maddies pappa som stod och pratade med någon han spelat tennis med någon av dagarna.
Pappan såg däremot inte väninnan vad jag vet.
Citera
2023-06-06, 08:48
Medlem
Nej totalt vettlöst. Det är verkligen något som talar emot dem, hur själviska är.
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Antar hon är död tyvärr och dog innan föräldrarna lämnade lägenheten. För ingen förälder med vett i skallen lämnar väl sina 2 bebisar och en 3 åring ensamma när man går och äter man! Asså vad som helst kan hända
Citera
2023-06-06, 08:57
Medlem
Jag har aldrig påstått något annat än att jag spekulerar. Till skillnad från dig som tydligen vet sanningen. Enligt dig är föräldrarna skyldiga och Bruckner oskyldig. Men du har inga fakta. Du kommer bara med påståenden. Vad vet du som ingen annan vet? Var du med eller?
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Christian Brückner kommer aldrig att dömas för mordet på Maddie av den enkla anledningen att han är oskyldig. Brittisk polis spenderar enorma summor på att dölja vad som egentligen hände 3 maj 2007. Varför gör de det?
Citera
2023-06-06, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag har aldrig påstått något annat än att jag spekulerar. Till skillnad från dig som tydligen vet sanningen. Enligt dig är föräldrarna skyldiga och Bruckner oskyldig. Men du har inga fakta. Du kommer bara med påståenden. Vad vet du som ingen annan vet? Var du med eller?
Man kommer långt med sunt förnuft och vilja att veta. Precis allt i polisutredningen pekar på att föräldrarna dödade Maddie avsiktligt eller oavsiktligt. Barnet var ett problembarn som inte passade in i läkarparetsparets image vilket tydligt framkommer om man anstränger sig lite för att ta reda på fakta. Du och flera andra tragglar fortfarande om "vittnen" som redan efter de första veckorna avfärdades som irrelevanta. Om du skall spekulera kanske du borde försöka tänka till lite istället för att upprepa sådant som avfärdades 2007.

Detta är inte vilket fall som helst då brittiska myndigheter från dag ett lagt sig i utredningen på ett sätt som inte setts varken före eller efter. Föräldrarna känner sig tydligen väldigt säkra på att de skall komma undan och slippa ta sitt straff men just deras stöddiga attityd och ovilja att släppa sin inkomstkälla efter alla dessa år kommer förhoppningsvis att bli deras fall. De förlorade i rätten mot kommissarie Amaral vilket visar att de inte alls betraktas som oskyldiga av rättssystemet. Dessutom förtjänar inte ens ett rövhål som CB att bli dömd för ett brott han inte begått.
Citera
2023-06-06, 11:45
Medlem
JSelwyns avatar
En sak kan vi iaf slå fast att det finns inget försvinnande av ett barn som fått så mycket uppmärksamhet som detta de senaste 20 åren - och det är helt ok.

Men oavsett skuldfrågan, vilket kommer att följa detta ärende även efter det blivit löst, är varför den brittiska regeringen lagt sig i detta ärende? Beats me!! Detta med tanke på att det försvinner tusentals barn varje år i England (lyckligtvis kommer de flesta hem/hittas osv). Så varför just detta som får nya pengar varje år? Det är lätt att tänka att där finns en hund begraven.

Själv har jag pendlat mellan att föräldrarna är skyldiga och inte. Däremot är dom skyldiga till "neglect". Vilket dom borde ha blivit åtalade för (sorry om jag missat det isf).

Beträffande tysken CB är det ett waiting game. Samtidigt som jag har svårt att förstå hur man kunde blåsa upp ärendet tidigare i vår med flickan som trodde hon är Maddie. T om att hon var med i Dr. Phil. Det fallet var ett skolboks exempel på en människa som läst in sig på fallet så mycket att hon tillslut trodde att det var hon. Ett simpelt DNA-prov hade besvarat den frågan på nolltid. Media borde skämmas.
Citera
2023-06-06, 12:14
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Man kommer långt med sunt förnuft och vilja att veta. Precis allt i polisutredningen pekar på att föräldrarna dödade Maddie avsiktligt eller oavsiktligt. Barnet var ett problembarn som inte passade in i läkarparetsparets image vilket tydligt framkommer om man anstränger sig lite för att ta reda på fakta. Du och flera andra tragglar fortfarande om "vittnen" som redan efter de första veckorna avfärdades som irrelevanta. Om du skall spekulera kanske du borde försöka tänka till lite istället för att upprepa sådant som avfärdades 2007.

Detta är inte vilket fall som helst då brittiska myndigheter från dag ett lagt sig i utredningen på ett sätt som inte setts varken före eller efter. Föräldrarna känner sig tydligen väldigt säkra på att de skall komma undan och slippa ta sitt straff men just deras stöddiga attityd och ovilja att släppa sin inkomstkälla efter alla dessa år kommer förhoppningsvis att bli deras fall. De förlorade i rätten mot kommissarie Amaral vilket visar att de inte alls betraktas som oskyldiga av rättssystemet. Dessutom förtjänar inte ens ett rövhål som CB att bli dömd för ett brott han inte begått.

Precis. ALLA har rätten till en juridisk prövning oavsett hur perversa dom än är. Det kallas rättssäkerhet.
Citera
2023-06-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Precis. ALLA har rätten till en juridisk prövning oavsett hur perversa dom än är. Det kallas rättssäkerhet.
...men hur många barnamördare skyddas från dag ett av Storbritanniens (peddo)elit?
Citera
2023-06-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Tack. Vad är din uppfattning om hennes trovärdighet? Hon är i alla fall inte helt ojävig som vittne. Men någon här i tråden påstår att hon ändrat sitt vittnesmål hit och dit.
Jag upprepar: läs polisutredningen så kan du släppa alla vittnen utom irländarna som britterna ignorerar.
Citera
2023-06-06, 13:22
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
...men hur många barnamördare skyddas från dag ett av Storbritanniens (peddo)elit?

Nu var det väl tysk-pervot vi diskuterade? Än så länge har dom väl inte hittat tillräckligt som skulle räcka för ett åtal? Men menar du då att även föräldrarna skyddar högt uppsatta peddon som mördat deras dotter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in