2007-05-11, 12:12
Medlem
Är denna tjejen någon typ av ängel eller varför denna uppståndelse? Ronaldo och Beckham vädjar dill kidnapparen och affärman i england ger 1 miljon pund för tips om 3-åringen?

Hon är väll inte den första ungen som kidnappats?
Citera
2007-05-11, 12:17
Medlem
Rakshasas avatar
ungen är söt. tror att det kan vara så enkelt
Citera
2007-05-11, 12:18
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Varför är alla så upprörda? Det är någon annans barn, vem bryr sig?

Om man inte kan se efter ungjävlarna är man ändå inte ämnad till att vara förälder...

Jag bryr mig inte om föräldrarna, utan om barnet.

fast du kanske tycker det är rätt att barnet blir kidnappad av pedofiler och kanske utnyttjad, eftersom föräldrarna inte är ämnade att vara föräldrar? Just det, du bryr dig inte...
Citera
2007-05-11, 12:37
Medlem
Tebos avatar
Vit, blond och söt tjej som blir kidnappad; media älskar detta av någon anledning. The Daily Show, bland annat, brukar göra sig lustiga över fenomenet eftersom dessa historier brukar ta fokus från betydligt viktigare nyheter.
Citera
2007-05-11, 13:00
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Jag bryr mig inte om föräldrarna, utan om barnet.

fast du kanske tycker det är rätt att barnet blir kidnappad av pedofiler och kanske utnyttjad, eftersom föräldrarna inte är ämnade att vara föräldrar? Just det, du bryr dig inte...

Det är så att du själv är ett barn och på så vis har det lättare att sätta dig in i barnets situation?

Ett engelskt barn blir kidnappat i Portugal och då ska vi anlita gråterskor i Sverige bara för det?

Tycker bara att vi kanske skulle ägna lite mer energi i frågor som är lite mer på "hemmaplan". Men det är klart, då är ju inte Beckham engagerad, så det är inte lika roligt...
Citera
2007-05-11, 13:03
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag tror föräldrarna är skyldiga.

- F.G
Citera
2007-05-11, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakshasa
ungen är söt. tror att det kan vara så enkelt

Ja, och det var väl därför hon blev kidnappad också? Kidnapparen tyckte väl också att hon såg söt ut?

Och det lutar ganska starkt åt att kidnapparen är pedofil och knyckte henne för att sodomisera denna otroligt söta och oskyldiga lilla fyraåring å det grövsta. Föreställ er henne med sperma i ansiktet, så fattar ni. Och det är väl därför det är sån uppståndelse om fallet. Sannolikheten att hon är död är ganska stor. Dumpad någonstans.
Citera
2007-05-11, 13:23
Medlem
jan-es avatar
En söt liten tjej försvinner från en engelsk familj på semester. Hela Europa gråter och kändisar bönar förövaren att lämna tillbaka henne.

Om jag hade en unge och hon blev kidnappad i ett land, inte fan hade t.ex. Zlatan hjälpt mig. Osar det bränt?
Citera
2007-05-11, 13:24
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murder
Hemskt att sånt händer. Undrar hur det slutar..

Det slutar såklart lyckligt. Nu har man ju en fantombild! Föreställ er en samling poliser sitta och "koncentrera sig" på den bilden. Excessen behagar skämta?

(Visst, det är jag som har laddat upp bilden, men jag har INTE betalat för Excessen, det är inte min tidning, jag hittade ett ex på spårvagnen, jag är oskyldig!)
Citera
2007-05-11, 13:25
Medlem
Robert_Goatses avatar
Jag tycker att mer uppmärksamhet borde riktas mot föräldrarnas beteende.
Lämna sina 3 småbarn ensamma på ett hotellrum för att gå och äta middag.
Årets föräldrar!
Citera
2007-05-11, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Jag tycker att mer uppmärksamhet borde riktas mot föräldrarnas beteende.
Lämna sina 3 småbarn ensamma på ett hotellrum för att gå och äta middag.
Årets föräldrar!

Men allvarligt? Har du uppsikt över dina barn 24 timmar om dygnet? Har du dom inom synhåll varje given minut?

Barnen låg och sov på hotellrummet medan föräldrarana var ute och käkade middag. Dom tittade till barnen varje halvtimme. Jag tycker inte man kan begära mer av ett par småbarnsföräldrar på semster. Föräldrar är liksom inga övermänniskor, utan tvärtom ganska mänskliga. Det var ju liksom ingen som kunde räkna ut att någon skulle bryta sig in på hotellrummet och kidnappa ett av barnen. Hur sannolikt är det? Hur ofta händer det?

Visst, dom kunde ju ha frågat hotellet om att hyra in en barnvakt, men nu gjorde dom inte det. Och det är antagligen något dom kommer att få ångra resten av livet.
Citera
2007-05-11, 13:59
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Men allvarligt? Har du uppsikt över dina barn 24 timmar om dygnet? Har du dom inom synhåll varje given minut?

Barnen låg och sov på hotellrummet medan föräldrarana var ute och käkade middag. Dom tittade till barnen varje halvtimme. Jag tycker inte man kan begära mer av ett par småbarnsföräldrar på semster. Föräldrar är liksom inga övermänniskor, utan tvärtom ganska mänskliga. Det var ju liksom ingen som kunde räkna ut att någon skulle bryta sig in på hotellrummet och kidnappa ett av barnen. Hur sannolikt är det? Hur ofta händer det?

Visst, dom kunde ju ha frågat hotellet om att hyra in en barnvakt, men nu gjorde dom inte det. Och det är antagligen något dom kommer att få ångra resten av livet.

Nej, man har inte uppsikt över sina barn 24 tim nej, men nu var de här på semester i utlandet och gick därifrån för att äta.
Undrar om de gör på samma sätt hemma i England?
Känner du några som småbarnsföräldrar som lämnar sina barn ensamma hemma eller på hotell?
Jag känner inga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in