2023-05-30, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
De brinner inte för något annat än att få konsumera mer syre än andra i rummet samt tjäna pengar på smutskastning.

Precis som du skriver är det inte att hjälpa någon utan att utnyttja en persons utsatthet.

Etik och moral är inte deras ledord utan de har en egen sanning om det mesta och om man inte köper den och fnittrar med är man per automatik dum i huvudet.

CG hade ju någon live där de bestämde sig för att inte medverka i mer drama. Sedan visste de som vanligt inte vad de skulle prata om eller göra (får mig att tänka på det gamla Lorry-klippet ”vi har ingen lokal”).

Vid närmare eftertanke är detta en genial gestaltning av Anjo med svans:

https://fb.watch/kQbjh3nt1n/

Skapade ett konto, gick in i en CG-live (snygg-f*a, V*ndela och nån morr…) som enbart gick ut på att snacka skit om andra… och ifrågasätta blockar… Skrev;
”Varför måste man prata om andra? Kan ni inte bara umgås, ha kul och prata om er själva?” Gissa om jag fick blocken…. 😂
Sorgliga människor som lever för skitsnack och drama…
Citera
2023-05-30, 23:52
Medlem
Citat:
Tyvärr fortsätter trenden att ”outa” eller ”exposa” personer på TikTok. Fler vill bli som Anjo och här är nästa i tur.
Syftet är att peka ut folk som inte sköter sig. Vet inte vem som skriver reglerna? Vi lever under svensk lag och det finns system för hur vi ska hantera lagbrott.

Budskapet känns inte helt stringent men faktum kvarstår - man har ingen aning om vad andra människor har i sin ryggsäck och att då välja ut, peka ut och döma dem på YT är minst sagt oetiskt.

Döm (he he) själva:

https://youtu.be/lMxpxxRpzJk

Måste bara passa på att flika in här och skriva. Om jag inte är helt ute och cyklar så brukar väll Nicky sitta och predika om sitt hårda förflutna med kriminalitet missbruk och blood in blood out liknande fängelsevistelser blandat med att han känner dem flesta i Sverige och personer i det absoluta toppskiktet inom gäng osv. Hur kan han spegla det med att sitta o rakt av gola ner folk på en youtube kanal och hänga ut folk för allmänheten? Det känns väldigt märkligt. Kollade nämligen upp denna göken som går under namnet Nikl*s Letterg*rd. (A,Å) och folk är ju föga imponerande när man nämnde hans namn. Näst intill okänd och på gränsen till uppmålad som en lågbegåvad som ger en bild av att vara en hårdhudad Rom uppväxt på gatan med alla dess regler. Kan detta stämma ?
Citera
2023-06-01, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorsluskenSPANGA
Måste bara passa på att flika in här och skriva. Om jag inte är helt ute och cyklar så brukar väll Nicky sitta och predika om sitt hårda förflutna med kriminalitet missbruk och blood in blood out liknande fängelsevistelser blandat med att han känner dem flesta i Sverige och personer i det absoluta toppskiktet inom gäng osv. Hur kan han spegla det med att sitta o rakt av gola ner folk på en youtube kanal och hänga ut folk för allmänheten? Det känns väldigt märkligt. Kollade nämligen upp denna göken som går under namnet Nikl*s Letterg*rd. (A,Å) och folk är ju föga imponerande när man nämnde hans namn. Näst intill okänd och på gränsen till uppmålad som en lågbegåvad som ger en bild av att vara en hårdhudad Rom uppväxt på gatan med alla dess regler. Kan detta stämma ?

Hela han utstrålar WB…. Så varför inte också en gangster-WB tänker jag…. Vill sätta andra på plats genom att lyfta sitt hårda liv…
Citera
2023-06-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli123
Hela han utstrålar WB…. Så varför inte också en gangster-WB tänker jag…. Vill sätta andra på plats genom att lyfta sitt hårda liv…

Ja verkligen ... Hoppas bara han inser konsekvenserna av detta. Det finns ju folk som inte uppskattar att han målar upp sig som någon överhuvudtaget i den undre världen. Ryktet går också på det sättet att han fått lämna sina tidigare ställen han bott på just av samma anledning att han ljuger och skapar problem. Märkligt att ingen i denna stora grupp på tiktok inte ser hans tydliga upprepande mönster eller är dem så korkade att dem tror på det han säger och " lyssnar på tuffa Niklas" . Hans nya följeslagare 187 verkar ju åtminstonde ha lite humor och verkar faktist vara en trevlig prick. Hoppas inte han dras ner i fördärvet på grund av denna typ. För övrigt var ju en av dem tidigare tydliga ledarna i coola gruppen Niklas syster Mia80 som verkar ha haft vett nog att dra sig ur. Dem övriga Cam*z och Soph*e (*=i,i) med mera är ju bara skamligt fega som alltid dras sig undan när det hettar till eller hoppar på när de bara krävs små onda sparkar när något offer för deras verksamhet råkar illa ut. Fick ett roligt DM om en annan i gruppen med tillhörande bild som kommer visas inom kort.
Citera
2023-06-01, 23:22
Medlem
Hugin86s avatar
Har nog aldrig sett så jävla blåsta följare som denna banjo gar. Han skulle kunna filma en hundbajspåse och hans följer skulle älska han och säga fan vad proffsig du är, ingen kan de du gör lika bra. Blir mörkrädd för folk som inte la tänka själv
Citera
2023-06-01, 23:30
Medlem
CG gick för ca två veckor sen ut med att de var trötta på att prata om folk o fä, de var så trötta på drama o nu skulle det vara slut med sånt.
Ikväll hänger minst hälften av dom i kommentarerna och hånar Emelie Bumbi som blir utfrågad av självaste Simon.
Ja, EB är otroligt manipulativ och instabil men hon är också psykisk sjuk och förmodligen svagbegåvad .
Litet urval av kommentarer:

StyggFi*(a): Du äger ingen Emelie.
Ros*fudg*(e): @SnyggFia Inte ens sina fransar.
V*nd*la(e):Hämta hennes kran ngn det verkar va bra grejer.
Ros*fudg*(e):Frans a la Klarna
SnyggFi*(a): @Ros*fudg* WishFransar som flyger iväg.
*lina W**st(e):Vem satte på snabbspolning?
Gurr*2Snurr*(e):Förlåt,jag satte mig på kontrollen!

Så fortsätter det i en strilande ström.
Lägg till 100-tals spy o skrattemojis så kan ni tänka er miljön..Nu har även Anjo kommit in (är 2000 tittare för bövölen!)
Citera
2023-06-02, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
CG gick för ca två veckor sen ut med att de var trötta på att prata om folk o fä, de var så trötta på drama o nu skulle det vara slut med sånt.
Ikväll hänger minst hälften av dom i kommentarerna och hånar Emelie Bumbi som blir utfrågad av självaste Simon.
Ja, EB är otroligt manipulativ och instabil men hon är också psykisk sjuk och förmodligen svagbegåvad .

Lägg till 100-tals spy o skrattemojis så kan ni tänka er miljön..Nu har även Anjo kommit in (är 2000 tittare för bövölen!)

Ja… såg en del av det och de är sjukt hur de håller på… Vuxna människor, en del av dem föräldrar,läser till Beteendevetare, undersköterskor, jobbar med människor…. Och Simon och Anjo bara njuter!! Fame, content och klirr i kassan… Tusen likes för en del två!

Dagen innan hängde gänget i kommentarerna och ifrågasatte en våldtagen tjej och hennes man. Han försvarade henne in i döden, vilket vem som helst förmodligen skulle gjort! Allas vår gud Fl*nian som ju tidigare varit på tapeten när det gäller att försvara våldtäktsmän blev ifrågasatt och det var minsann inte ok av CG! Kommentarerna haglade och Flingan ”minns” inte vad han sagt/gjort, så han går fri. Han hänger ju med C*miz och då är man oskyldig! Och Simon kom såklart in och stöttade sin vän. Då är det case closed…. Tänk om det varit nån annan… hade det varit annat ljud i skällan då tro?
Citera
2023-06-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli123
Ja… såg en del av det och de är sjukt hur de håller på… Vuxna människor, en del av dem föräldrar,läser till Beteendevetare, undersköterskor, jobbar med människor…. Och Simon och Anjo bara njuter!! Fame, content och klirr i kassan… Tusen likes för en del två!

Dagen innan hängde gänget i kommentarerna och ifrågasatte en våldtagen tjej och hennes man. Han försvarade henne in i döden, vilket vem som helst förmodligen skulle gjort! Allas vår gud Fl*nian som ju tidigare varit på tapeten när det gäller att försvara våldtäktsmän blev ifrågasatt och det var minsann inte ok av CG! Kommentarerna haglade och Flingan ”minns” inte vad han sagt/gjort, så han går fri. Han hänger ju med C*miz och då är man oskyldig! Och Simon kom såklart in och stöttade sin vän. Då är det case closed…. Tänk om det varit nån annan… hade det varit annat ljud i skällan då tro?

Om det hade varit någon annan så hade den personens tiktok karriär varit över, dem är så falska och äckliga för det den aldrig minns är ju att tex c*miz för bara några månader sprang runt pissfull i sina live o satt och kissade på bryggor och skrek och gapa på vakter likt en fjortis. Och varje gång kom samma utsökt dagen efter i en trött live att " hon måste blivit drogad" hade det varit vilken annan mamma som helst hade det beteendet varit vidrigt och kommentarer som " fräscht " hade haglat. likaså när dem suttit och gråtit i sina lives och beklagat sig över miljön på TikTok för att nästa minut igen planerat en stor fest med husvagnar och husbilar och tält o det ska supas och folk ska paras ihop till höger o vänster.. jag mår genuint dåligt när jag ser hur dem beter sig. Och stackars deras barn... Detta finns ju på youtube också.
Citera
2023-06-02, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran

Såg också den liven. Dock så vet jag att det var bestämt att dom skulle ha en live. EB har skrivit till Simon och frågat om han vill gå en live med henne för hon vill svara på kritik, deras videos, ”rykten” osv.
Citera
2023-06-04, 23:48
Medlem
Hjulen på bussen snurrar runt runt runt…. När nån annan beter sig illa så ska det ältas i det oändliga! VERKLIGEN INGEN av de i CG har någon som helst självinsikt. Trots att de själva har precis samma beteende! Och har haft i fleeera månader! Men ja, de är ju fredade och får bete sig hur de vill…. De är ju CG och har A och S som hejarklack! 🤮
Citera
2023-06-05, 21:32
Medlem
Kaellkritiks avatar
Nytt drama under uppsegling och jag skulle bli förvånad om inte högdjuren blir inblandade inom kort.

En av frekvent liveare verkar ha utgivit sig för att vara någon/något hen inte är och har bland annat samlat in stora summor pengar till ett behjärtansvärt ändamål.

Sensmoral: lita inte på någon. Så, nu behöver ingen göra ett gräv eller expose på detta. Gå istället rätt väg och anmäl där bedrägeri bör anmälas. Inte i TikTok-domstolen.
Citera
2023-06-06, 09:19
Medlem
Citat:
Nytt drama under uppsegling och jag skulle bli förvånad om inte högdjuren blir inblandade inom kort.

En av frekvent liveare verkar ha utgivit sig för att vara någon/något hen inte är och har bland annat samlat in stora summor pengar till ett behjärtansvärt ändamål.

Sensmoral: lita inte på någon. Så, nu behöver ingen göra ett gräv eller expose på detta. Gå istället rätt väg och anmäl där bedrägeri bör anmälas. Inte i TikTok-domstolen.
Intressant? Har du några aningar om vem den personen skulle kunna vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in