Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Ingen man har tidigare betett sig som honom. Männen brukar gå in det hela med ett helt engagemang än vad man kan se hos kvinnorna. Det enda Arvid kan tänka på hur han skall få sin egen tid. Vad de än diskuterar om det är skaffa barn eller andra framtidsplaner så är det alltid viktigast att analysera hur Arvid skall få sin egen tid. Han hade ju kunnat donera sin sperma till en kvinna som likt stina tänkt skaffa barn på egen hand. Så kunde de ha delad vårdnad och han slipper vara i en relation där han utstrålar ångest för att han måste spendera några dagar med sin fru. Varför gifta sig om det viktigaste och enda man kan prata om är sin egentid? Ofattbart. Och detta med exen. Ingen man har hittills krävt egentid efter några dagar för att tillbringa den med två av sina ex. Plus då att han kallar sin fru osmaklig och osexig när hon har en trevlig kväll. Om du inte ser hur problematiskt Arvids beteende är så kan jag bara beklaga djupt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Jag är lyckligt gift… Om det blir mindre sökande och GVFÖ kanske lägger ner ser jag inte det som något negativt. Denna säsongen är höjden av förnedring åt alla håll. Det blir bara plågsamt att se tillslut. Lina och Carro bidrar starkt till detta. Arvid står icke ensam i att ha ett dåligt beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
GregersWerle
Men för helvete
ARVID HAR INGA EX!
Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Du har rätt. Man måste absolut inte spendera varje stund tillsammans i ett förhållande. Att ha egna intressen och så vidare kan vara viktigt för många (dock inte för alla). Men Arvid har gift sig vid flesta ögonkastet. För att han vill träffa en kvinna. De hann inte flytta ihop innan han gnällde över att det blivit grå vardag. Han känner inte ens Ida vid det här laget.
Hur kan det bli grå vardag efter några dagar? Han hävdar att han är så kär i henne men hans agerande visar ju på raka motsatsen. När man är kär vill man inte vara ifrån varandra en minut. Han är inte kär helt enkelt utan spelar bara. Och även om han inte är kär så borde han ge relationen en ärlig chans och leva tillsammans med sin fru när de nu i detta experiment skall flytta ihop.
Men egentiden är viktigare än allt annat för Arvid. Han suger som äkta make på väldigt många sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spider-Girl
Jag är en person som dör mentalt utan egentid och anser att det är en av de viktigaste nycklarna till ett lyckat förhållande att man både har meningsfulla aktiviteter tillsammans och var för sig.
Men jag upplever inte att det är just detta vi i tråden reagerar på utan HUR han gör det.
Hur han testar, granskar och bemöter Ida. Vad han använder egentiden till, vilka han träffar.
I dessa tider av personlig utveckling som ny religion är det vissa som gör sin personliga utveckling på bekostnad av andra, Arvid känns som en av dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zalcon
Med det mensr jag att män som tar sig rätten att förnedra sina kvinnor är vandrande varningssignaler!
Tervull: Du är The Voice Of Reason här. Tack för ditt tålamod.
”Peace”: Sluta slingra dig, du borde förstå om du nu förstår skriven text att vad jag syftade på var ditt påstående om att det är en ”trådsanning” att Arvid sovit hos sina ex när en av psykologerna skrev det själv på instagram (med förklaringen att han behövde sovplats…) Som sagt hittar jag det inte längre, han kanske bad henne radera det, vad vet jag. Men du bara låtsas som att den infon inte finns i inläggen du citerat av mig. Varför?
GregersWerle: Håller med. Dom är inga ex på det sättet, det är tjejer han knappt börjat dejta, legat lite med, strulat med mentalt och sen har det snabbt tagit slut. Inga riktiga relationer som vuxna brukar ha.
Zalcon och Spider-Girl: Håller med
AnnaChiara: <3 Eller hur! Bara personangrepp men extremt tunt med argument.