2023-06-04, 18:27
Medlem
Med det mensr jag att män som tar sig rätten att förnedra sina kvinnor är vandrande varningssignaler!
Citera
2023-06-04, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Så du menar på fullaste allvar att när folk i programmet beter sig som praktarslen så skall man inte uppmärksamma detta ifall det blir mindre sökande till programmet? Det vore väl bara bra om färre personer som Arvid, Lina och Carro söker sig till programmet. Ingen av dessa 3 verkar ha rätt anledning till att vara där. Det finns säkert massa trevliga seriösa människor som sökt men som får stå tillbaka för att experterna suger på att välja bra matchningar. Och att dom klipper och klistrar ja visst. Men carros utbrott, linas elakheter och Arvids lååååånga monologer går inte att klippa ihop, det framgår väldigt tydligt hur dessa 3 är som personer.

Håller med om detta. Skulle vilja se ett reportage om alla som sökt till programmet men inte valts ut pga produktionen vill ha ”bra tv”. Dom påstår att dom valt bort folk med trauman och som varit för blyga och nervösa för uppdraget men det stämmer ju inte. Arvid beter sig som ett as och det förklaras med att hans föräldrar skiljde sig och att en eller båda är alkoholist. Carro har ångeststörningar, bröt ihop och deltog inte ens i bröllopsfesten pga sin ångest och sen tog hon ut sin egen dåliga självkänsla på Agust. Lina verkar göra samma sak med Alex. Tror lätt att det funnits lämpligare kandidater till både Alex, Ida och Agust, om inte annat kunde dom matchat tex Alex och Ida eller Agust och Ida istället och klippt ner till 2 par hellre än 4 med deltagarnas bästa i åtanke.

Och hoppas folk slutar söka till skiten.
Citera
2023-06-04, 19:02
Avslutad
Citat:
Ingen man har tidigare betett sig som honom. Männen brukar gå in det hela med ett helt engagemang än vad man kan se hos kvinnorna. Det enda Arvid kan tänka på hur han skall få sin egen tid. Vad de än diskuterar om det är skaffa barn eller andra framtidsplaner så är det alltid viktigast att analysera hur Arvid skall få sin egen tid. Han hade ju kunnat donera sin sperma till en kvinna som likt stina tänkt skaffa barn på egen hand. Så kunde de ha delad vårdnad och han slipper vara i en relation där han utstrålar ångest för att han måste spendera några dagar med sin fru. Varför gifta sig om det viktigaste och enda man kan prata om är sin egentid? Ofattbart. Och detta med exen. Ingen man har hittills krävt egentid efter några dagar för att tillbringa den med två av sina ex. Plus då att han kallar sin fru osmaklig och osexig när hon har en trevlig kväll. Om du inte ser hur problematiskt Arvids beteende är så kan jag bara beklaga djupt.

Citat:
Jag är lyckligt gift… Om det blir mindre sökande och GVFÖ kanske lägger ner ser jag inte det som något negativt. Denna säsongen är höjden av förnedring åt alla håll. Det blir bara plågsamt att se tillslut. Lina och Carro bidrar starkt till detta. Arvid står icke ensam i att ha ett dåligt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Men för helvete
ARVID HAR INGA EX!

Citat:
Du har rätt. Man måste absolut inte spendera varje stund tillsammans i ett förhållande. Att ha egna intressen och så vidare kan vara viktigt för många (dock inte för alla). Men Arvid har gift sig vid flesta ögonkastet. För att han vill träffa en kvinna. De hann inte flytta ihop innan han gnällde över att det blivit grå vardag. Han känner inte ens Ida vid det här laget.

Hur kan det bli grå vardag efter några dagar? Han hävdar att han är så kär i henne men hans agerande visar ju på raka motsatsen. När man är kär vill man inte vara ifrån varandra en minut. Han är inte kär helt enkelt utan spelar bara. Och även om han inte är kär så borde han ge relationen en ärlig chans och leva tillsammans med sin fru när de nu i detta experiment skall flytta ihop.

Men egentiden är viktigare än allt annat för Arvid. Han suger som äkta make på väldigt många sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag är en person som dör mentalt utan egentid och anser att det är en av de viktigaste nycklarna till ett lyckat förhållande att man både har meningsfulla aktiviteter tillsammans och var för sig.
Men jag upplever inte att det är just detta vi i tråden reagerar på utan HUR han gör det.
Hur han testar, granskar och bemöter Ida. Vad han använder egentiden till, vilka han träffar.
I dessa tider av personlig utveckling som ny religion är det vissa som gör sin personliga utveckling på bekostnad av andra, Arvid känns som en av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Zalcon
Med det mensr jag att män som tar sig rätten att förnedra sina kvinnor är vandrande varningssignaler!

Tervull: Du är The Voice Of Reason här. Tack för ditt tålamod.

”Peace”: Sluta slingra dig, du borde förstå om du nu förstår skriven text att vad jag syftade på var ditt påstående om att det är en ”trådsanning” att Arvid sovit hos sina ex när en av psykologerna skrev det själv på instagram (med förklaringen att han behövde sovplats…) Som sagt hittar jag det inte längre, han kanske bad henne radera det, vad vet jag. Men du bara låtsas som att den infon inte finns i inläggen du citerat av mig. Varför?

GregersWerle: Håller med. Dom är inga ex på det sättet, det är tjejer han knappt börjat dejta, legat lite med, strulat med mentalt och sen har det snabbt tagit slut. Inga riktiga relationer som vuxna brukar ha.

Zalcon och Spider-Girl: Håller med

AnnaChiara: <3 Eller hur! Bara personangrepp men extremt tunt med argument.
Citera
2023-06-04, 19:25
Medlem
Citat:
Har man ett så stort behov av egentid är det ju fullständigt oförklarligt varför man söker till ett program som går ut på att man skall spendera så mycket tid som möjligt på kort tid med sin make /maka för att lära känna varandra och ta reda på om man vill fortsätta tillsammans eller inte. Han tröttnade ju redan efter 3 dagar. Det är så pinsamt så det saknas ord för det.
Inte säkert att han tröttnade, utan mest bara behövde få lite distans. Inte SÅ märkligt tycker jag, när man gifter sig med en främling och sedan umgås non-stop i ett antal dygn. Kan förstå att man behöver ta in vad som hänt, är. ju en rätt extrem situation.
Citera
2023-06-04, 19:27
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Håller med om detta. Skulle vilja se ett reportage om alla som sökt till programmet men inte valts ut pga produktionen vill ha ”bra tv”. Dom påstår att dom valt bort folk med trauman och som varit för blyga och nervösa för uppdraget men det stämmer ju inte. Arvid beter sig som ett as och det förklaras med att hans föräldrar skiljde sig och att en eller båda är alkoholist. Carro har ångeststörningar, bröt ihop och deltog inte ens i bröllopsfesten pga sin ångest och sen tog hon ut sin egen dåliga självkänsla på Agust. Lina verkar göra samma sak med Alex. Tror lätt att det funnits lämpligare kandidater till både Alex, Ida och Agust, om inte annat kunde dom matchat tex Alex och Ida eller Agust och Ida istället och klippt ner till 2 par hellre än 4 med deltagarnas bästa i åtanke.

Och hoppas folk slutar söka till skiten.
Ja om man tyckte Märta var kass i förra säsongen var är ju det ingenting mot hur dessa 3 som du nämner beter sig i årets upplaga. Det blir ju inte trevligt! Hoppas faktiskt oxå att folk bojkottar att söka för det är ju så väldigt oseriöst. En för låg nivå helt enkelt. Experterna borde skämmas. Tror lixom du att många som sökt hade gått helhjärtat in i detta och verkligen vill hitta partner. Men de får stå tillbaka för att Carro, Lina och Arvid blivit valda, de minst seriösa i GVFÖ:s historia typ.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-04 kl. 20:15.
Citera
2023-06-04, 19:55
Avslutad
Citat:
Ja om man tyckte Märta var kass i förra säsongen var är ju det ingenting mot hur dessa 3 som du nämner beter sig i årets upplaga. Det blir ju inte trevligt! Hoppas faktiskt oxå att folk bojkottar att söka för det är ju så väldigt oseriöst. En för låg nivå helt enkelt. Experterna borde skämmas. Tror lixom du att många som sökt hade gått helhjärtat in i detta och verkligen vill hitta partner. Men de får stå tillbaka för att Carro, Lina och Arvid blivit valda, de minst seriösa i GVFÖ historia typ.

Ja det är inte rättvist mot dom som kommer in i detta med öppet hjärta, och som AnnaChiara påpekat, har med sig sina fina mammor och andra släktingar som är glada och hoppfulla, det är faktiskt hjärtskärande! Om bara alla som söker vill ha en framtid som influencers i sociala medier och vill bli kompis med Kalle och Maria så är det ju fine, då far ingen illa. Men stör mig på att SVT har sån vänskapskorruption att dom använder skattepengar till sånt som detta och låtsas att det är folkbildning. Maria är ju kompis med nån i produktionen och Kalle och Fredrik är kompisar med Helle osv. Finns ju inte en kritisk tanke här när alla är polare privat och höjer varandra till skyarna. Dom offentliga personer som kritiserar programmet, tex journalister och andra mediaprofiler blir ju uthängda av psykologerna som värsta näthatarna, sen delar deltagarna deras inlägg och alla följare hetsar mot dom. Riktigt fult när det ska handla om opartisk public service.
Citera
2023-06-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ja om man tyckte Märta var kass i förra säsongen var är ju det ingenting mot hur dessa 3 som du nämner beter sig i årets upplaga. Det blir ju inte trevligt! Hoppas faktiskt oxå att folk bojkottar att söka för det är ju så väldigt oseriöst. En för låg nivå helt enkelt. Experterna borde skämmas. Tror lixom du att många som sökt hade gått helhjärtat in i detta och verkligen vill hitta partner. Men de får stå tillbaka för att Carro, Lina och Arvid blivit valda, de minst seriösa i GVFÖ historia typ.

Arvid är seriös och tror Carro och Lina är det också faktiskt. Men de kan ju inte bestämma själva över vem de blir gifta med.

Skulle tro att den stora majoriteten som är med hoppas att de hittar sin partner i livet men inser att chanserna är cirka 15 procent. Tror det blir stor besvikelse när de inser att de dragit en nitlott. Vissa hanterar det sämre än andra. Därav Lina och Carros ilska över Alex och August. Att hålla på och sexa med någon för att man gift sig i det här programmet är en rätt motbjudande tanke. En person med integritet accepterar självklart inte det upplägget.

Arvid och Ida passar rätt bra ihop så det är en annan sak. Skulle inte förvåna om de fortfarande är gifta och att barn väntar inom några år.
Senast redigerad av Keus 2023-06-04 kl. 20:15.
Citera
2023-06-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men förstår du varför han går och träffar inte ett utan två ex när de är ifrån varandra och får någon dags egentid för första gången sedan de sågs? Det känns liksom som det minst passande att göra. Varför inte träffa en vän (annat än sina ex då), träna eller något? Jag tycker bara det är så märkligt. Jag hade aldrig gjort så ifall jag var intresserad av en person.

Men jag tycker det ballat ur lite här med kritik mot Arvid nu. Det är ju trots allt bara som bitar vi får se och materialet är klippt och ordnat så att det ska bli spännande. MEN jag personligen får en skum känsla när det gäller Arvid. Jag förstår honom helt enkelt inte och i mina ögon så beter han sig konstigt. Men vi är ju alla olika. Det är väl bara att hoppas att de passar ihop och trivs ihop och att det funkar.

Jag tycker också att det har gått lite väl långt med att kritisera Arvid (när man tex raljerar över att han anonymiserat svar på Instagram vilket är god internetsed enligt mig) men liksom du får jag också en skum magkänsla av karln. Måste dock påpeka att han träffade ETT ex (Sanna), nämnde ett annat (Rebecka) och det tredje kvinnonamnet som nämndes (Selmina?) ska tydligen vara hans syster.

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag är en person som dör mentalt utan egentid och anser att det är en av de viktigaste nycklarna till ett lyckat förhållande att man både har meningsfulla aktiviteter tillsammans och var för sig.
Men jag upplever inte att det är just detta vi i tråden reagerar på utan HUR han gör det.
Hur han testar, granskar och bemöter Ida. Vad han använder egentiden till, vilka han träffar.
I dessa tider av personlig utveckling som ny religion är det vissa som gör sin personliga utveckling på bekostnad av andra, Arvid känns som en av dem.

Jag håller verkligen med. Och det fetade är SÅ bra formulerat om detta nutidsfenomen. Arvid liksom många andra är så fokuserade på sin egen "resa" och utveckling att alla andra blir statister/föremål som bara sker och finns i deras liv, inte egna individer som också upplever och känner. Ugh!
Citera
2023-06-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Han är inte populär. Lägg ner bara

Inte av dig och en handfull andra idioter härinne, däremot är han omtyckt av många tjejer utanför forumet, du vet det riktiga Sverige.
Citera
2023-06-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja det är inte rättvist mot dom som kommer in i detta med öppet hjärta, och som AnnaChiara påpekat, har med sig sina fina mammor och andra släktingar som är glada och hoppfulla, det är faktiskt hjärtskärande! Om bara alla som söker vill ha en framtid som influencers i sociala medier och vill bli kompis med Kalle och Maria så är det ju fine, då far ingen illa. Men stör mig på att SVT har sån vänskapskorruption att dom använder skattepengar till sånt som detta och låtsas att det är folkbildning. Maria är ju kompis med nån i produktionen och Kalle och Fredrik är kompisar med Helle osv. Finns ju inte en kritisk tanke här när alla är polare privat och höjer varandra till skyarna. Dom offentliga personer som kritiserar programmet, tex journalister och andra mediaprofiler blir ju uthängda av psykologerna som värsta näthatarna, sen delar deltagarna deras inlägg och alla följare hetsar mot dom. Riktigt fult när det ska handla om opartisk public service.

Allt handlar om relationer och kontakter… överallt. Förvånar mig inte att de i produktionen har med personer de känner sedan tidigare. Så tycker jag det ser ut överallt i arbetslivet osv.
Citera
2023-06-04, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vasiglas
Jag tycker också att det har gått lite väl långt med att kritisera Arvid (när man tex raljerar över att han anonymiserat svar på Instagram vilket är god internetsed enligt mig) men liksom du får jag också en skum magkänsla av karln. Måste dock påpeka att han träffade ETT ex (Sanna), nämnde ett annat (Rebecka) och det tredje kvinnonamnet som nämndes (Selmina?) ska tydligen vara hans syster.

Jag håller verkligen med. Och det fetade är SÅ bra formulerat om detta nutidsfenomen. Arvid liksom många andra är så fokuserade på sin egen "resa" och utveckling att alla andra blir statister/föremål som bara sker och finns i deras liv, inte egna individer som också upplever och känner. Ugh!

Väldigt bra formulerat av dig också!!

Det var nog mig du syftade på här och jag förstår att du tycker det var över gränsen när du tolkar det som kritik, att han inte borde gjort det. Det var inte det jag tänkte på, utan jag har för mig att han framtills dess hade foton och namn synliga på alla svar, så jag bara märkte skillnaden när det skulle ha kommit överdrivet smicker och tyckte det var ett komiskt sammanträffande mer än kritik.
Senast redigerad av Undringar 2023-06-04 kl. 21:23.
Citera
2023-06-04, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Allt handlar om relationer och kontakter… överallt. Förvånar mig inte att de i produktionen har med personer de känner sedan tidigare. Så tycker jag det ser ut överallt i arbetslivet osv.

Men det har kritiserats tidigare att framförallt i kulturlivet och på SVT i Sverige har detta gått väl långt. Det blir inte speciellt genuint när dom alla är vänner och det märks ju också nu, ingen får kritisera och ”kärleksrådet” är väldigt tamt. Och som sagt, SVT är public service och sitter på rejält högre hästar än tex tv3 eller Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in