2023-06-04, 09:09
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja absolut. Vi vet inte hur produktionen väljer och klipper i sitt material för att få deltagarna att framstå på ett visst sätt. Det kan ju bli rätt vinklat.

Visst har Arvid gjort och sagt några märkliga saker, men vi har ju heller inte hela bilden bakom det hela.

Sedan ska man nog inte kritisera deltagarna allt för hårt. De befinner sig i en allt annat än en normal situation. Jag tycker att vi ska vara glada att det finns människor som ställer upp och bjussar så pass mycket av sig själva i detta programmet.

Klankas det ned på deltagarna så kanske färre väljer att inte söka till programmet.
Så du menar på fullaste allvar att när folk i programmet beter sig som praktarslen så skall man inte uppmärksamma detta ifall det blir mindre sökande till programmet? Det vore väl bara bra om färre personer som Arvid, Lina och Carro söker sig till programmet. Ingen av dessa 3 verkar ha rätt anledning till att vara där. Det finns säkert massa trevliga seriösa människor som sökt men som får stå tillbaka för att experterna suger på att välja bra matchningar. Och att dom klipper och klistrar ja visst. Men carros utbrott, linas elakheter och Arvids lååååånga monologer går inte att klippa ihop, det framgår väldigt tydligt hur dessa 3 är som personer.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-04 kl. 09:11.
Citera
2023-06-04, 09:14
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Så du menar på fullaste allvar att när folk i programmet beter sig som praktarslen så skall man inte uppmärksamma detta ifall det blir mindre sökande till programmet? Det vore väl bara bra om färre personer som Arvid, Lina och Carro söker sig till programmet. Ingen av dessa 3 verkar ha rätt anledning till att vara där. Det finns säkert massa trevliga seriösa människor som sökt men som får stå tillbaka för att experterna suger på att välja bra matchningar.
'
Ja jag är fullkomligt allvarlig. Nej det finns förmodligen inte en massa människor som har sökt sig till programmet, jag tror många drar sig för att få sina liv kritiskt granskade på sociala media. Ju hårdare kritiken är desto fler drar sig nog för att söka programmet.

Visst kan man diskutera om det var lämpligt att vissa deltagare är med, jag tänker på personer som uppger att de har en diagnos. Men som sagt urvalet är nog ganska begränsat. Jag tror detta har tagits upp av produktionen vid tidigare tillfällen.

Som jag skrev i inlägget så vet vi inte hur mycket produktionen klipper och väljer för att få deltagarna att framstå på ett visst sätt.

Men visst om du vill ha fler trevliga och seriösa person med så är det bara för dig att söka själv till nästa säsong.
Citera
2023-06-04, 09:15
Medlem
Citat:
Det är inte enstaka händelser. Det är hur han agerat i programmet sedan han red in på sin vita häst. Han är den värsta mannen som medverkat i det här programmet genom tiderna. Att gifta sig är ju inte hans största prio det är tydligt. Och då har han inte i programmet att göra!

Värsta? Vad baserar du det på?

Han är en högfungerande individ.
Citera
2023-06-04, 09:27
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Värsta? Vad baserar du det på?

Han är en högfungerande individ.
Ingen man har tidigare betett sig som honom. Männen brukar gå in det hela med ett helt engagemang än vad man kan se hos kvinnorna. Det enda Arvid kan tänka på hur han skall få sin egen tid. Vad de än diskuterar om det är skaffa barn eller andra framtidsplaner så är det alltid viktigast att analysera hur Arvid skall få sin egen tid. Han hade ju kunnat donera sin sperma till en kvinna som likt stina tänkt skaffa barn på egen hand. Så kunde de ha delad vårdnad och han slipper vara i en relation där han utstrålar ångest för att han måste spendera några dagar med sin fru. Varför gifta sig om det viktigaste och enda man kan prata om är sin egentid? Ofattbart. Och detta med exen. Ingen man har hittills krävt egentid efter några dagar för att tillbringa den med två av sina ex. Plus då att han kallar sin fru osmaklig och osexig när hon har en trevlig kväll. Om du inte ser hur problematiskt Arvids beteende är så kan jag bara beklaga djupt.
Citera
2023-06-04, 09:31
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
'
Ja jag är fullkomligt allvarlig. Nej det finns förmodligen inte en massa människor som har sökt sig till programmet, jag tror många drar sig för att få sina liv kritiskt granskade på sociala media. Ju hårdare kritiken är desto fler drar sig nog för att söka programmet.

Visst kan man diskutera om det var lämpligt att vissa deltagare är med, jag tänker på personer som uppger att de har en diagnos. Men som sagt urvalet är nog ganska begränsat. Jag tror detta har tagits upp av produktionen vid tidigare tillfällen.

Som jag skrev i inlägget så vet vi inte hur mycket produktionen klipper och väljer för att få deltagarna att framstå på ett visst sätt.

Men visst om du vill ha fler trevliga och seriösa person med så är det bara för dig att söka själv till nästa säsong.
Jag är lyckligt gift… Om det blir mindre sökande och GVFÖ kanske lägger ner ser jag inte det som något negativt. Denna säsongen är höjden av förnedring åt alla håll. Det blir bara plågsamt att se tillslut. Lina och Carro bidrar starkt till detta. Arvid står icke ensam i att ha ett dåligt beteende.
Citera
2023-06-04, 09:43
Medlem
Men för helvete
ARVID HAR INGA EX!
Citera
2023-06-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ja absolut. Vi vet inte hur produktionen väljer och klipper i sitt material för att få deltagarna att framstå på ett visst sätt. Det kan ju bli rätt vinklat.

Visst har Arvid gjort och sagt några märkliga saker, men vi har ju heller inte hela bilden bakom det hela.

Sedan ska man nog inte kritisera deltagarna allt för hårt. De befinner sig i en allt annat än en normal situation. Jag tycker att vi ska vara glada att det finns människor som ställer upp och bjussar så pass mycket av sig själva i detta programmet.

Klankas det ned på deltagarna så kanske färre väljer att inte söka till programmet.

Helt sant. Själv hade jag aldrig velat vara med i något sådant med tanke på all uppmärksamhet runt omkring. Men för de flesta så går det väl över så fort alla avsnitt sänts så om de har chansen att hitta sitt livs kärlek kanske det är värt det.
Citera
2023-06-04, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Men för helvete
ARVID HAR INGA EX!

Hur vet du det så säkert?
Citera
2023-06-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ingen man har tidigare betett sig som honom. Männen brukar gå in det hela med ett helt engagemang än vad man kan se hos kvinnorna. Det enda Arvid kan tänka på hur han skall få sin egen tid. Vad de än diskuterar om det är skaffa barn eller andra framtidsplaner så är det alltid viktigast att analysera hur Arvid skall få sin egen tid. Han hade ju kunnat donera sin sperma till en kvinna som likt stina tänkt skaffa barn på egen hand. Så kunde de ha delad vårdnad och han slipper vara i en relation där han utstrålar ångest för att han måste spendera några dagar med sin fru. Varför gifta sig om det viktigaste och enda man kan prata om är sin egentid? Ofattbart. Och detta med exen. Ingen man har hittills krävt egentid efter några dagar för att tillbringa den med två av sina ex. Plus då att han kallar sin fru osmaklig och osexig när hon har en trevlig kväll. Om du inte ser hur problematiskt Arvids beteende är så kan jag bara beklaga djupt.

Sorry men du är helt ute och cyklar. Orsaken till att människor inte blir lyckliga i sina relationer är ofta att de inte varit ärliga med vad de behöver och vilka behov de har.

I slutändan handlar ett lyckligt äktenskap om att tillgodose varandras behov och om man inte är öppen med vad man behöver blir det väldigt svårt.

Att ha stort behov av egen tid är inget negativt. Om man har en plottrig hjärna kommer man sänka sig själv och därefter alla omkring en om man inte får det.

Problemet i det här sammanhanget är normen som säger att man måste tillbringa all tid tillsammans bara för att man är tillsammans. Om man ser på äldre par som lyckats med livslånga lyckliga relationer så är ofta hemligheten att de låtit varandra leva sin liv och därmed inte tröttnat på varandra. Ju mer man är med varandra desto större risk att man stör sig på varandra i längden. Och för en introvert person som Arvid är risken än större att hamna i ett sådant läge.
Citera
2023-06-04, 10:29
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Sorry men du är helt ute och cyklar. Orsaken till att människor inte blir lyckliga i sina relationer är att de inte är ärliga med vad de behöver och vilka behov de har.

I slutändan handlar ett lyckligt äktenskap om att tillgodose varandras behov och om man inte är öppen med vad man behöver blir det väldigt svårt.

Att ha stort behov av egen tid är inget negativt. Om man har en plottrig hjärna kommer man sänka sig själv och därefter alla omkring en om man inte får det.

Problemet i det här sammanhanget är normen som säger att man måste tillbringa all tid tillsammans bara för att man är tillsammans. Om man ser på äldre par som lyckats med livslånga lyckliga relationer så är ofta hemligheten att de låtit varandra leva sin liv och därmed inte tröttnat på varandra. Ju mer man är med varandra desto större risk att man stör sig på varandra i längden. Och för en introvert person som Arvid är risken än större att hamna i ett sådant läge.
Du har rätt. Man måste absolut inte spendera varje stund tillsammans i ett förhållande. Att ha egna intressen och så vidare kan vara viktigt för många (dock inte för alla). Men Arvid har gift sig vid flesta ögonkastet. För att han vill träffa en kvinna. De hann inte flytta ihop innan han gnällde över att det blivit grå vardag. Han känner inte ens Ida vid det här laget.

Hur kan det bli grå vardag efter några dagar? Han hävdar att han är så kär i henne men hans agerande visar ju på raka motsatsen. När man är kär vill man inte vara ifrån varandra en minut. Han är inte kär helt enkelt utan spelar bara. Och även om han inte är kär så borde han ge relationen en ärlig chans och leva tillsammans med sin fru när de nu i detta experiment skall flytta ihop.

Men egentiden är viktigare än allt annat för Arvid. Han suger som äkta make på väldigt många sätt.
Citera
2023-06-04, 10:38
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Sorry men du är helt ute och cyklar. Orsaken till att människor inte blir lyckliga i sina relationer är ofta att de inte varit ärliga med vad de behöver och vilka behov de har.

Jag är en person som dör mentalt utan egentid och anser att det är en av de viktigaste nycklarna till ett lyckat förhållande att man både har meningsfulla aktiviteter tillsammans och var för sig.
Men jag upplever inte att det är just detta vi i tråden reagerar på utan HUR han gör det.
Hur han testar, granskar och bemöter Ida. Vad han använder egentiden till, vilka han träffar.
I dessa tider av personlig utveckling som ny religion är det vissa som gör sin personliga utveckling på bekostnad av andra, Arvid känns som en av dem.
Citera
2023-06-04, 10:43
Medlem
Citat:

Jag köper inte ditt överslätande, att situationen med tv-inspelning påverkar beteendet. Långsökt att tro någon helt plötsligt blir elak, grinig eller kontrollfreak bara för att denne är med i tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in