2023-06-03, 15:59
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Med det sagt så har han ju bevisat sig i PL ja, men lite "tur" att han fick chansen att testa sig där.

Verkligen bara "tur". Det är ju inte så att han aktivt gick för klubbar som satsade på uppflyttning, så som Leeds och sedan Brentford. Det bara blev så, och Pontus J hade inget med uppflyttningen att göra heller. Han bara stod där och fick bollar skjutna på sig så att han såg bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Ekdal var ordinarie men var skadad på slutet. Han är redan nu bättre än vad Ponne någonsin har varit. Kommer ihåg hur han sabbade ett par landskamper på egen hand för några år sedan.

Vi får väl se hur ordinarie Hjalmar blir i Premier League. Det var ett smart klubbval i vilket fall då det iallafall finns en rimlig chans att spela till sig en plats. Lite som Anel A i Sheffield även om dennes status är mer säkrad vad gäller speltid.

Citat:
Ursprungligen postat av London
Pontus Janson har alltså spelat 49 matcher i PL. For the record som man säger där borta.

Han var lika skadad den gångna säsongen som den "ordinarie" niomatchersmannen Ekdal varit senaste tiden. Innan dess gjorde han drygt 170 matcher för topplag i Championship, vilket fortfarande är att betrakta som mer meriterande än det de flesta hypade hemvändare gjort under sina sista 2,3,4,5 år i karriären.
Citera
2023-06-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Pontus Jansson lär vara en väldigt bra allsvensk mittback och det är exakt vad MFF behöver just nu (i sommar lär dom behöva hitta två högklassiga innermittfältare). Men hybrisen kring honom är verkligen absurd. Det är ingen världsspelare vi snackar om.

Handlar om så mkt mer än spelkvalitet, det handlar om kärlek till klubbmärket och att stå i klacken när man spelar i en PL klubb.
Handlar om att välja körleken till klubben framför pengarna, handlar om vad han kommer bidra till idag och i framtida roll.

Nu har de flesta lagen i allsvenskan inte fanbärare som PJ i sina led och inget jag förväntar mig att ni förstår 😂

Men om jag håller det lite enkelt för er, hur många av er i andra klubbar har sett era fd toppspelare/hemvändare stå i klacken och verkligen brunnit för ert klubbemblem (och nej jag snackar inte om Guidetti nivå där Gucci byttes från AIK kläder efter lite rubriker)
Citera
2023-06-03, 16:03
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Verkligen bara "tur". Det är ju inte så att han aktivt gick för klubbar som satsade på uppflyttning, så som Leeds och sedan Brentford. Det bara blev så, och Pontus J hade inget med uppflyttningen att göra heller. Han bara stod där och fick bollar skjutna på sig så att han såg bra ut.

Vi får väl se hur ordinarie Hjalmar blir i Premier League. Det var ett smart klubbval i vilket fall då det iallafall finns en rimlig chans att spela till sig en plats. Lite som Anel A i Sheffield även om dennes status är mer säkrad vad gäller speltid.

Han var lika skadad den gångna säsongen som den "ordinarie" niomatchersmannen Ekdal varit senaste tiden. Innan dess gjorde han drygt 170 matcher för topplag i Championship, vilket fortfarande är att betrakta som mer meriterande än det de flesta hypade hemvändare gjort under sina sista 2,3,4,5 år i karriären.

Ändrar ju inte faktum att han inte blev värvad till PL ändå, eller hur?
Citera
2023-06-03, 16:07
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Ändrar ju inte faktum att han inte blev värvad till PL ändå, eller hur?

Absolut! Är det ett kriterium för att anses särskilt lyckad? Foppa värvades inte till 1 Bundesliga heller men få skulle säga emot mig om jag sa att han skulle vara årets värvning om han kom hem till Allsvenskan. Pontus hade givetvis inte fått spela hela första säsongen i Premier League om man tyckte att han inte var bra nog. Det är dumt att kalla det tur bara.
Citera
2023-06-03, 16:11
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Absolut! Är det ett kriterium för att anses särskilt lyckad? Foppa värvades inte till 1 Bundesliga heller men få skulle säga emot mig om jag sa att han skulle vara årets värvning om han kom hem till Allsvenskan. Pontus hade givetvis inte fått spela hela första säsongen i Premier League om man tyckte att han inte var bra nog. Det är dumt att kalla det tur bara.

Har jag skrivit att Pontus Jansson är misslyckad? Jag skrev "tur" av en anledning.
Citera
2023-06-03, 16:14
Avslutad
Citat:
Forsberg skulle vara århundradets mest överskattade värvning om inte annat. Det är min största dröm att ni plockar honom. Dyrt.
Citera
2023-06-03, 16:15
Medlem
Londons avatar
Citat:

Många matcher i championship ja, men det var inte riktigt så du sålde in honom va?

Citat:
Ja men vi säger så då. Det händer flera gånger om året att spelare vänder hem direkt från en i grunden hög status i en övrehalvanklubb i någon av Europas toppligor.
Citat:
Absolut! Vad vi kan säga är att Ponne meritmässigt är den tyngsta hemvändaren i Allsvenskan sedan Henke Larsson.

Hade man inte vem du pratat om så han man kunnat tro att ni plockat in en av de mer framstående från Tottenham, Arsenal eller Man U. I verkligheten är han en något bättre Jonas Olsson med lite kortare hår och större hjärta för klubben typ.

Edit. Vetefan om han ens är bättre än vad Olsson var när han kom. Inte i närheten så meriterad som Olsson iaf.
Senast redigerad av London 2023-06-03 kl. 16:27.
Citera
2023-06-03, 17:23
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det tycker jag inte. När jag tittar på deras spelartrupp och jämför det med resultat tycker jag dom ständigt överpresterat. Att monkey lyckades ta sig så långt i Europa är också en bragd. Det är egentligen bara denna säsongen dom förstärkt och underpresterat men det är väl helt OK efter hur deras 2022 såg ut. Det tär på krafterna att matchas så hårt.

Preach.
Var det verkligen så imponerande att gå vidare från gruppen mot dom lagen som fanns i gruppen?
Hade hellre tagit guldet än ECL-gruppspel
Citera
2023-06-03, 17:23
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Du kan ju gå två säsonger bak på de flesta jag nämnde och deras status var densamma. De fantastiska bröderna Gustafson och den orimligt upphypade Tjocke-John var fortfarande medelmåttor året innan och året innan och året innan.
Om du enbart jämför med dom så..
Citera
2023-06-03, 17:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Var det verkligen så imponerande att gå vidare från gruppen mot dom lagen som fanns i gruppen?
Vi klättrade 100 platser på UEFAs klubbranking. Nästan seedade hela vägen in i gruppspel. Enorm skillnad mot övriga lag minus Malmö.
Citera
2023-06-03, 17:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vi klättrade 100 platser på UEFAs klubbranking. Nästan seedade hela vägen in i gruppspel. Enorm skillnad mot övriga lag minus Malmö.
Jaha? Så det blir enklare att gå in i ECL nu, men jag tycker det ska vara högre mål än att komma 3:a och spela ECL.. Guld och minst EL..
Citera
2023-06-03, 17:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Att bara kvalificera sig till Europaspel är en bedrift för svenska lag. Att ta ytterligare ett steg är enormt imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in