Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
SEs utstämpling och hans observation av LJ är ju lite problematisk i din teori, om än inte omöjlig. Han måste ju ha kommit till mordplatsen nästan två min efter mordet om han pratat med väktarna en stund. Du kan han inte sett LJ från mordplatsen. Då måste han gjort observationen från sitt rum. Det stämmer inte alls med det SE uppger.
Värre är det med fru Schaeffers tidiga vittnesförhör där hon säger att hon lämnade hållplatsen efter 23.17.30 och hon gjorde en tidskontroll. Stämmer den så måste hon ha varit väldigt nära mordplatsen om mordet skedde 23.19. Du måste därför rucka rejält på hennes tidsangivelser eftersom det tog ett tag att gå så hon kom ner vid Hötorget så hon inte hörde skotten. När lämnade hon hållplatsen ca enligt dig?
Jag tycker timewarpen hänger ihop med tidsuppgifterna från platsen, vittnen som kollar klockor och bankomattiderna, med förutsättning att Fröken Ur är manipulerad 3 minuter.
Det var Leif L som lanserade teorin för några år sen.
Lite speciellt eftersom det är honom som utredning och GRK byggt tiden 23.21 på, samtalet till LAC.
(Han säger i tidigt förhör att han tittade på klockan på en plats ca 1 minut från skotten. Den visade 23.17. Han har sagt en annan tid nu på sistone men det intressanta är att han reagerade på att något blev fel ... när de bestämde tiden då första veckan, under kontakten med utredningen.)
När vi pratade tider här förra veckan fastnade det i ovidkommande saker, vilken tid poliserna kom och Enockssons vittnesmål, de har inget med tidsförflyttningen att göra (finns inget som kan bestämma de tiderna, GS och 2520 gav fel tid för ankomst, med kanske 10 min!).
Lätt hänt att fastna i saker som inte har betydelse för saken.
Ok, 23.18.30 för skotten, vad talar för? 1 De saknade minuterna i paret Palmes promenad. (borde startat 23.15 från Kammakargatan, tar ca 3 min med stoppet vid Siri). 2. De tre saknade minuterna för vittnet AB. 3. Bankomattiderna på Tunnelgatan visade 23.18.40 vid smällarna. 4. Leif Ls uppgift. Men det som mest pekar på tidsmanipulation är väl kaoset med tiderna som började direkt på mordnatten med många märkligheter... Och pågått 37 år.
23.18.30, vad talar emot: framförallt SE, som du säger. Hans utstämplingstid stämmer inte med 23.18.
Familjen Schaeffer, två olika tider från mor och en dotter.
Dottern tittar på sin klocka vid busshållplatsen (2-4 min före skotten?) och den visar "23.15 eller någon minut senare".
https://wpu.nu/images/2/2c/Pol-1986-...bes%C3%B6k.pdf
I mammans förhör står "23.17"
När de kom upp till Kungsgatan visade väggklockan "23.20 eller 23.23" (dotterns förhör)
Mammans förhör var en vecka efter skotten, dotterns några dagar senare.
.