2020-11-03, 15:24
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, precis. Visst kan man övertänka minsta lilla, men, som du säger så kanske det inte finns någon vits för en ”vanlig” motionär. Att hålla någorlunda bra koll på kosten och i sig tillräckligt, kommer man långt med. Är man ute efter att optimera minsta lilla så är det en annan sak givetvis. Jag tycker det verkar som du har koll på vad du gör och det märks även i inläggen du skriver i trådarna. Du kan alltid hålla en god ton och kommer med bra råd. Vilket är ovanligt på detta forum. Så dina inlägg uppskattas av flera, inklusive mig!

Ja det är nog vanligt att människor övertänker. Samtidigt så "tror" jag att det blir mer nödvändigt om man kommer så pass långt i sin utveckling att all progression stannar upp.

Fast samtidigt ska inte ljuga om att jag söker små vinster, och vill gärna optimera till viss del. Jag tar gärna emot 3% extra resultat om det inte är för mycket moment i vardagen. Men tror på att bygga en bra grund för skapa bra förutsättningar.

Men även studier i all ära ger oss bra riktlinjer, så tror jag det kan vara hälsosamt att inte bara lyssna på andra och låta sig prova själv. Det ger en oavsett i slutändan en erfarenhet. Så försöker hänga med på ny info och skapa en egen erfarenhet kring det.

Tack så mycket!
Försöker vara saklig och ödmjuk för att ge den hjälp som jag själv gärna önskar tillbaka. Kan nog inte påstå att jag alltid har varit så, det kom med åldern
Tycker själv att du gör ett bra jobb som moderator här och tar all din tid till oss.
Citera
2021-03-28, 22:56
Medlem
Vassknivs avatar
Är det lönt att ta bcaa?
Har försökt läsa lite om det, jag dricker mitt protein pulver och till middag under veckodagar går från kyckling filé till lax/annan fisk och mest grönsaker.

Behövs bcaa för mig?
Citera
2021-03-29, 05:16
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Är det lönt att ta bcaa?
Har försökt läsa lite om det, jag dricker mitt protein pulver och till middag under veckodagar går från kyckling filé till lax/annan fisk och mest grönsaker.

Behövs bcaa för mig?

Kort och enkelt, nej.

Varför vill du ta det egentligen?
Citera
2021-03-30, 00:26
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman19xx
Kort och enkelt, nej.

Varför vill du ta det egentligen?

Läst och hört om Amino syror att det är bra.

Ger boost på gymmet också.
Tänkte om det hjälper till lite mer överlag
Citera
2021-03-30, 05:49
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Läst och hört om Amino syror att det är bra.

Ger boost på gymmet också.
Tänkte om det hjälper till lite mer överlag

Aminosyror är det vad proteiner består av. Finns många artiklar om att det inte ger något heller. Annars hade EEA varit ett "bättre" alternativ. Men läs om artiklar som är för och emot, skapa en egen uppfattning, alternativt testa om du vill.

Du nämner själv att du äter bra proteinkällor samt proteinpulver som komplement, finner ingen anledning att du borde nytta grenade aminosyror.

Det med energi kan vara mycket placebo eller faktiskt ge en liten boost. Minns för många år sedan att jag använde EEA vid viktnedgång och hade EEA innan gymmet då jag inte åt en måltid innan. Tyckte att det gav mig mer energi då, men kan lika varit placebo.

Men summa kardemumma, tycker att du hellre ska spendera dessa 200-500kr till mat, sparande, alternativ annat du är i behov av.
Citera
2021-03-30, 06:23
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Är det lönt att ta bcaa?

Behövs bcaa för mig?
Nej. BCAA taget för sig själv är totalt värdelöst för muskeluppbyggnad och är enbart pengar i sjön. Alla EAA krävs för att muskelproteinsyntesen ska ske, inte enbart de tre grenade. Tillskott av aminosyror, EAA i så fall, kommer göra varken till eller från om du redan får i dig fullt tillräckligt med protein.

Bläddra tillbaka några sidor i tråden om du vill ha referenser. Frågan har ställts flera gånger.
Citera
2021-03-30, 21:12
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman19xx
Aminosyror är det vad proteiner består av. Finns många artiklar om att det inte ger något heller. Annars hade EEA varit ett "bättre" alternativ. Men läs om artiklar som är för och emot, skapa en egen uppfattning, alternativt testa om du vill.

Du nämner själv att du äter bra proteinkällor samt proteinpulver som komplement, finner ingen anledning att du borde nytta grenade aminosyror.

Det med energi kan vara mycket placebo eller faktiskt ge en liten boost. Minns för många år sedan att jag använde EEA vid viktnedgång och hade EEA innan gymmet då jag inte åt en måltid innan. Tyckte att det gav mig mer energi då, men kan lika varit placebo.

Men summa kardemumma, tycker att du hellre ska spendera dessa 200-500kr till mat, sparande, alternativ annat du är i behov av.

Tack för en bra förklaring!
Sparar pengarna istället 😎
Citera
2023-05-31, 15:56
Bannlyst
Xtend BCAA

Är detta märke bra? Lite tveksamt pris men betalar gärna en del ifall det är bra produkter.

Vad anser ni som testat?
Citera
2023-05-31, 16:01
Medlem
BCAA är värdelöst, EAA innehåller allt som BCAA innehåller + mer.
Citera
2023-06-02, 00:59
Medlem
Varför finns BCAA När EAA har allt och lite till?
Citera
2023-06-02, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Varför finns BCAA När EAA har allt och lite till?

Varför finns proteinpulver och alla kosttillskott tror du? Inte för att det är bra grejer utan för att det ger bra profit.
Citera
2023-06-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Varför finns proteinpulver och alla kosttillskott tror du? Inte för att det är bra grejer utan för att det ger bra profit.

Ok, varför köper folk BCAA istället för EAA. Om man utgår från att folk läst på.... Det är väl mer det jag undrar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in