Citat:
Ja, precis. Visst kan man övertänka minsta lilla, men, som du säger så kanske det inte finns någon vits för en ”vanlig” motionär. Att hålla någorlunda bra koll på kosten och i sig tillräckligt, kommer man långt med. Är man ute efter att optimera minsta lilla så är det en annan sak givetvis. Jag tycker det verkar som du har koll på vad du gör och det märks även i inläggen du skriver i trådarna. Du kan alltid hålla en god ton och kommer med bra råd. Vilket är ovanligt på detta forum. Så dina inlägg uppskattas av flera, inklusive mig!
Ja det är nog vanligt att människor övertänker. Samtidigt så "tror" jag att det blir mer nödvändigt om man kommer så pass långt i sin utveckling att all progression stannar upp.
Fast samtidigt ska inte ljuga om att jag söker små vinster, och vill gärna optimera till viss del. Jag tar gärna emot 3% extra resultat om det inte är för mycket moment i vardagen. Men tror på att bygga en bra grund för skapa bra förutsättningar.
Men även studier i all ära ger oss bra riktlinjer, så tror jag det kan vara hälsosamt att inte bara lyssna på andra och låta sig prova själv. Det ger en oavsett i slutändan en erfarenhet. Så försöker hänga med på ny info och skapa en egen erfarenhet kring det.
Tack så mycket!
Försöker vara saklig och ödmjuk för att ge den hjälp som jag själv gärna önskar tillbaka. Kan nog inte påstå att jag alltid har varit så, det kom med åldern

Tycker själv att du gör ett bra jobb som moderator här och tar all din tid till oss.