Citat:
Ursprungligen postat av
Kellare-kristoffer
Det är ert närhat som är patetiskt. Ni borde skämmas vad ni sitter och skriver.
Om jag avses med ”ni” i samma mening som ”näthat” så vill jag deklarera att jag inte hatar Arvid. Faktum är när jag tänker efter att jag inte hatar någon och har heller aldrig hatat någon tidigare. Sannolikt infinner sig den känslan ej heller i framtiden om historien får ligga till grund för det antagandet.
Däremot så har jag åsikter om andra människors uppförande, åtminstone när de i min mening uppför sig illa. Jag tenderar också att fånga upp signaler och de osagda orden i kommunikation, dels utifrån mina studier men kanske minst lika mycket utifrån fallenhet, tidigare erfarenheter och min självkännedom (som gör att jag kan tolka andras handlingar utifrån sämre sidor hos mig själv som jag dessvärre agerat utifrån ibland).
Med det sagt så uppfattar jag en del sämre sidor hos deltagarna, de är människor som vi andra så det vore konstigt om de inte hade några sämre sidor. Skillnaden är att en del agerar på dem oftare än andra och i mer eller mindre opassande lägen. Som Arvid till exempel, när han hade en återträff med sin fru som han behövde vara ifrån ett par dagar för att umgås med sina ex. för att delvis prata om Ida OCH stolt proklamera för henne att det var det han gjort.
Det visar NOLL respekt för hur det riskerar att tolkas och kännas för henne i denna extremt sårbara situation.
Utbildad som han är så borde han rimligen vara lite mer av en taktiker och strateg, men han saknar uppenbarligen respekten för henne och deras gemensamma relation. Han värdesätter sig själv högre (och ja det kanske vi själva gör i våra liv också) och agerar dessutom utifrån det värdeförhållandet.
Du får gilla och försvara Arvid hur mycket du vill, det förändrar inte vad jag ser honom göra.