2023-05-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Han verkar ha bytt efternamn Arvid.
Ett tecken på barnslig fåfänga.

Jag såg samma sak idag, ändring skedd efter 2019, så möjligen inför programmet?
Från ett simpelt -son namn till det potenta Stark.
Citera
2023-05-31, 21:44
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ni som tycker att Lina är vänlig och mjukt resonerade, hur menar ni? Jag förstår inte vad ni ser som jag inte ser. Hon plågar konstant Alex med att prata och tjata om att hon inte attraheras av honom. Allra tider på dygnet och gärna när de har det mysigt och trevligt. På henne låter det dessutom nästan som det är hans fel eftersom han är så trygg och självklar.
Utöver det det ständiga hackandet och skrattandet åt honom istället för med.
Som Alex säger själv "Det är synd, för jag gillar ju henne, men vi pratar, diskuterar och analyserar istället för att ha roligt".

Elak tror jag inte hon är. Skrattar hon verkligen åt honom? Så tolkade jag det inte. I övrigt håller jag med, hon ger honom inte en chans känns det som. Och det handlar inte om Alex utan om henne. Det känns inte rättvist mot honom, som längtar efter barn och familj som jag förstod det och som verkar vara en fin kille. Både han och Agust har fått oförtjänt dåliga matchningar.
Citera
2023-05-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja hans pappa såg ut som Peter Antoine
"Menn for hellvete Arrrvitt, no fårrr du faen rrrücka opp dej jävvvla lite...!"
Citera
2023-05-31, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Elak tror jag inte hon är. Skrattar hon verkligen åt honom? Så tolkade jag det inte. I övrigt håller jag med, hon ger honom inte en chans känns det som. Och det handlar inte om Alex utan om henne. Det känns inte rättvist mot honom, som längtar efter barn och familj som jag förstod det och som verkar vara en fin kille. Både han och Agust har fått oförtjänt dåliga matchningar.

Jag upplever henne som iskall och beräknande elak, men på ett passivt aggressivt sätt, så att det förvirrar honom och så att hon själv är oantastlig.

Det är inte ärlighet, det hon håller på med när hon ständigt uttrycker att han inte duger och att de har problem. Isåfall hade hon varit lika ärlig gällande hans fina sidor. Hon har inget engagemang i honom, och det hon säger om att de har "någon slags kemi" säger hon för att hon förstår att människor annars kommer tänka: Vad gör du där då? Lämna programmet.
Citera
2023-05-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag upplever henne som iskall och beräknande elak, men på ett passivt aggressivt sätt, så att det förvirrar honom och så att hon själv är oantastlig.

Det är inte ärlighet, det hon håller på med när hon ständigt uttrycker att han inte duger och att de har problem. Isåfall hade hon varit lika ärlig gällande hans fina sidor. Hon har inget engagemang i honom, och det hon säger om att de har "någon slags kemi" säger hon för att hon förstår att människor annars kommer tänka: Vad gör du där då? Lämna programmet.

Håller helt med, det är obehagligt att se det Lina ägnar sig åt. Hon dänger omkring honom som om han vore en smutsig gammal disktrasa. Hon beter sig faktiskt som om de varit gifta i ett 20 år långt dåligt äktenskap och hon inte kan skilja sig från honom av ekonomiska skäl (som i äldre tider). Hon är inte ärlig, hon borde ha sagt ifrån att experimentet är slut, det funkar inte, det finns ingen attraktion, tack och hejdå. Då hade de kunnat skiljas åt på ett vänskapligt sätt. Och Alex hade sluppit förnedras i tv.

TACK Hatter för din analys! Nu är vi där i programmet att det känns plågsamt att titta på det, ja förutom Fredrik och Stina då.

Och vad fruktansvärt snål produktionen är mot deltagarna nu, skitna slitna omoderna stugor, som de dessutom måste städa själva, och ta med egen dryck och mat. Jag tror att deltagarna hade kunnat skramla ihop till ett bättre utflyktsmål själva, de hade definitivt haft roligare.
Citera
2023-05-31, 22:17
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag såg samma sak idag, ändring skedd efter 2019, så möjligen inför programmet?
Från ett simpelt -son namn till det potenta Stark.

För att matcha hans självbild såklart. Han verkar vara en stor narcissist.
Citera
2023-05-31, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ni som tycker att Lina är vänlig och mjukt resonerade, hur menar ni? Jag förstår inte vad ni ser som jag inte ser. Hon plågar konstant Alex med att prata och tjata om att hon inte attraheras av honom. Allra tider på dygnet och gärna när de har det mysigt och trevligt. På henne låter det dessutom nästan som det är hans fel eftersom han är så trygg och självklar.
Utöver det det ständiga hackandet och skrattandet åt honom istället för med.
Som Alex säger själv "Det är synd, för jag gillar ju henne, men vi pratar, diskuterar och analyserar istället för att ha roligt".

Alex borde inte tycka om henne. Vad ser han i henne? Ja hon är ganska snygg och har säkert varit populär i yngre år. Men nu? Hennes värde är ganska lågt enligt mitt sätt att se det.
Citera
2023-05-31, 22:37
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Bara jag som tycker situationen med Alexander o Lina är intressant ur perspektivet att en av psykologerna kallar sig "feministpsykologen", jag undrar om hon har reflekterat över hur och om dom hade matchat ihop detta par om det vart omvända roller, att Alexander ar sjukskriven och Lina jobbade som enhetschef. Är det nån som tror dessa två hade blivit ihopmatchade då? Lägg till Alex undergivna kroppsspråk o Linas självsäkra raka stil. Hade feministpsykologen själv trott nånstans i världen att dessa två hade funkat ihop då? Förnekar hon kvinnlig hypergami samtidigt?

Utöver det verkar Lina totalt ha förstört Alexanders självkänsla, killen har blivit undergiven i sitt sätt så man mår dåligt, hur hon står o kontrollerar honom o hur han helt saknar ryggrad, kan inte ens stå för att han har en jävla skämtbok samtidigt som han ska passa upp henne, överge sina drömmar om att få barn. Killen måste va helt desperat o visar tyvärr den sexuella maktdynamiken som finns. En kvinna kan va helt trasig men ändå styra o ställa över en man som på pappret har det bra ställt.

I den här relationen finner vi säsongens viktigaste lärdom. Postaren ovan gör en utmärkt ombytta-roller-situation där det blir tydligt att kvinnor kan bidra med noll och tom med ett jävla bagage och mörker - bara de är vackra. Och den kalkylen är en universallag som har avhandlats på Flashback sen start: knäppfaktorn står i direkt relation till attraktionsfaktorn - ju snyggare, ju mer vansinne godtas.

Alex är en helt normal och bra man, men han blir inte juste behandlad. Och han har mött det här förut, därför tror jag han uttryckte "bruna ögon är fint", då han sett framför sig en utländsk kvinna. Och han får den sämsta matchen han kan få.
Senast redigerad av FedupFlorence 2023-05-31 kl. 22:53.
Citera
2023-05-31, 23:06
Medlem
Abelssuns avatar
Ett av paren är ju helt anonyma. Jag vet inte ens vad de heter. Så totalt färglösa att följa. Det verkar som Ida och militären pippar en hel del och är det enda paret som gör det. Så barnsligt av henne när hon var full på parfesten att prata om att Arvid inte skulle få en lugn stund på natten. Han å andra sidan verkar ha svårt för överförfriskade människor.
Citera
2023-05-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandardGrey
Fullt rimligt att reagera på fulla personer och att tycka att det är avtändande med vodkashots och skriksång. Särskilt när man samtidigt ska presentera personen som sin fru och jämlike.

Jag menar, det är skillnaden mellan Arvid och Idas inställning till alkohol som är problemet. Kanske är Arvid ok med alkohol som en social och avslappnande rit tillsammans, medan Ida ser sin fylla som själva poängen med drickandet.

Kommer man som Arvid från ett alkoholisthem, så är fylla skräckinjagande. Alkoholister är lynniga och kaotiska, och deras barn blir kontrollfreaks som en copingmekanism. Arvids hela person handlar om kontroll, att håll ihop sig, ha en rustning mot världen. Idas frisläppa sida gör honom rädd, därför använder han starka ord som "avsmak".
Citera
2023-05-31, 23:17
Medlem
"Feministpsykologen" är det största freaket av de så kallade "experterna", på tal om ingenting.
Har hon sagt någonting vettigt?
Citera
2023-05-31, 23:17
Medlem
Den där feministpsykologen verkar ju vara ett skämt. Kollade precis hennes instagram, hon har noll analytisk förmåga om situationen att Arvid skulle ha betett sig illa. Hon verkar inte fatta alls att man inte sover hos sina ex när man ska vara ifrån varandra för att få egentid.
Senast redigerad av tusentankar1 2023-05-31 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in