2023-05-29, 12:29
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokkkizz
Jag brukar köra red jong Kong från KS. Väldigt bra mycket bättre än red borneo och bali

Hur upplever du den mot red maeng da?
Citera
2023-05-29, 13:30
Medlem
Citat:
Jag brukar köra red jong Kong från KS. Väldigt bra mycket bättre än red borneo och bali

Ok jag vet bara om ss som säljer. Där finns inte jongkong. Men ska se om jag hittar den sidan du pratar om...
Citera
2023-05-29, 13:33
Medlem
Citat:

Oj va dyrt det var på ks. Är de bättre kvallite där än ss?
Citera
2023-05-29, 13:39
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Ja, kratom kan du stoppa i dig hur mycket du vill utan att riskera OD. Väldigt säkert.

Men nu var frågan om det är säkert att blanda kratom med tramadol och det är det inte. Sen begriper jag inte varför man ens skulle vilja blanda dessa i förstahand.

Skriv vad du vill, men vi är ett stort antal i den här tråden som bryr oss om den här plantan och vill att den ska fortsätta vara tillgänglig då den har ett högt medicinskt värde.

Det finns folk som lever jättebra liv idag tack vare kratom som skulle få sina liv förstörda om plantan klassades.

Det är ingen hemlighet att media, folkhälsomyndigheten med mera... läser vad som skrivs här och använder det som hjälp i sina utredningar.

Jag svarade bara på andra delen, dvs inte det om tramadol.

Gillar inte att du försöker tysta diskussion med hänvisning till något slags taktik. Det är att ge vika för moralismen samtidigt som du sätter dig över andra. Dessutom finns det alltid en hög med riktiga skräckexempel (typ barn som hamnat på sjukhus pga obetänksamhet) oavsett vad några skriver på flashback. Så vad är poängen med att försöka micro-managea alla andra att (en smula hårddraget) inte yppa att kratom är en drog, i en allmän diskussionstråd, i ett drogforum? Den ambition du hävdar är totalt orealistisk och därför är ditt motiv suspekt.

Citat:
Ursprungligen postat av ManSomKan

Att ta en för hög dos Kratom leder oftast bara till illamående och du kan spy upp det.
"Fett hög" på Kratom, det är inte troligt alls.

Det varierar väl mellan personer. Själv är jag tidigare opioidnaiv och kan bli påverkad så det räcker. Skulle tro att de flesta kan uppnå en tydligt behaglig drog-effekt. Min kommentar handlade dock inte om huruvida det är sannolikt man blir hög på kratom, utan huruvida det är rimligt och okej att uttrycka en vilja att använda kratom för att bli hög. Det var en användare som satte sig på höga hästar och hyschade. Kanske föreställer sig den användaren att vi på flashback ska lura myndigheterna att kratom inte är en opioid genom att inte nämna det... Men det är ju redan allmänt känt.
Citera
2023-05-29, 18:39
Medlem
zombie-nations avatar
Nu är kratom ännu värre och ett dödsknark.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tullen-slar-larm-knark-te-kokas-pa-importerad-tvalingrediensen-kratom

Citat:
Mitragynin är starkt beroendeframkallande och har i lägre doser en kokainliknande effekt, i högre doser får användaren ett heroinliknande rus.

Förstår att folk kan vara antidrog. Men för det behöver man inte ljuga och påstå att det är som att injiciera heroin.
Citera
2023-05-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nu är kratom ännu värre och ett dödsknark.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tullen-slar-larm-knark-te-kokas-pa-importerad-tvalingrediensen-kratom

Förstår att folk kan vara antidrog. Men för det behöver man inte ljuga och påstå att det är som att injiciera heroin.

Sverige i ett nötskal, hur fan kan det angå staten vad man gör med sin egna kropp så länge det inte skadar andra. Sen har jag aldrig fått varken heroin eller kokain liknande rus av Kratom.
Citera
2023-05-29, 20:54
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Sverige i ett nötskal, hur fan kan det angå staten vad man gör med sin egna kropp så länge det inte skadar andra. Sen har jag aldrig fått varken heroin eller kokain liknande rus av Kratom.

Jag har aldrig tagit sk tunga droger eller ja, jag vet inte. Tyngsta jag tagit är Subutex. Och det räknas ju mildare än heroin. Skulle nog säga att Subutex är 20x effekt mot kratom. Rus och smärtlindring tänkt.

Då menar jag för mig, alla är olika.
Citera
2023-05-29, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Gillar inte att du försöker tysta diskussion med hänvisning till något slags taktik. Det är att ge vika för moralismen samtidigt som du sätter dig över andra. Dessutom finns det alltid en hög med riktiga skräckexempel (typ barn som hamnat på sjukhus pga obetänksamhet) oavsett vad några skriver på flashback. Så vad är poängen med att försöka micro-managea alla andra att (en smula hårddraget) inte yppa att kratom är en drog, i en allmän diskussionstråd, i ett drogforum? Den ambition du hävdar är totalt orealistisk och därför är ditt motiv suspekt.

Japp, jag är extremist här på topphemligt uppdrag, helt rätt, bra jobbat att du lyckades lista ut det.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Jag är fortfarande förbannad hur det finns folk där ute som på riktigt kan vara så IQ-befriade att de jämför kratom med heroin. Man blir ju mörkrädd på riktigt.
Citera
2023-05-29, 21:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag är fortfarande förbannad hur det finns folk där ute som på riktigt kan vara så IQ-befriade att de jämför kratom med heroin. Man blir ju mörkrädd på riktigt.

I artikeln står författarens epost. Det kanske känns bättre att ge henne sanningen.

Det kändes bättre för mig iallafall. Sa till fanskapet att hon inte ska blåsa upp det så för att få det läst för egen egoboost. Nu var det nog gubben som sa att det var som kokain och heroin samtidigt, det var oklart skrivet. Men hon fick gå för det. Hoppas flera skriver för svenssons tror ju på allt som har med droger att göra, som när jag var ungdom kom det till våra skolor och sa att hasch och heroin var samma drog och att alla dog av dem.
Citera
2023-05-29, 21:45
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Japp, jag är extremist här på topphemligt uppdrag, helt rätt, bra jobbat att du lyckades lista ut det.

Nää så menar jag inte Tycker det är fel approach bara.

Men nog om det.
Citera
2023-05-30, 21:54
Medlem
Nåväl får väl nöja sig med att beställa någon extra påse innan det blir olagligt, sedan efter knyta näven i fickan och börja dra en lina ladd och skjuta horse i kukroten nu när staten kommit på vår hemlighet att Kratom är samma som kokain och heroin sammanslaget!
Senast redigerad av PickleJuice 2023-05-30 kl. 21:59.
Citera
2023-05-31, 00:12
Avslutad
Ingen som beställt något från SS de senaste månaderna och har något särskilt att rekommendera?

Ser att de som jag brukade göra tvål och rökelser med tyvärr är slutsålda.

Deras senaste batch av red maeng da var helt otrolig.
Senast redigerad av apelsinmissbruk 2023-05-31 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in