Citat:
Ursprungligen postat av
apelsinmissbruk
Ja, kratom kan du stoppa i dig hur mycket du vill utan att riskera OD. Väldigt säkert.
Men nu var frågan om det är säkert att blanda kratom med tramadol och det är det inte. Sen begriper jag inte varför man ens skulle vilja blanda dessa i förstahand.
Skriv vad du vill, men vi är ett stort antal i den här tråden som bryr oss om den här plantan och vill att den ska fortsätta vara tillgänglig då den har ett högt medicinskt värde.
Det finns folk som lever jättebra liv idag tack vare kratom som skulle få sina liv förstörda om plantan klassades.
Det är ingen hemlighet att media, folkhälsomyndigheten med mera... läser vad som skrivs här och använder det som hjälp i sina utredningar.
Jag svarade bara på andra delen, dvs inte det om tramadol.
Gillar inte att du försöker tysta diskussion med hänvisning till något slags taktik. Det är att ge vika för moralismen samtidigt som du sätter dig över andra. Dessutom finns det alltid en hög med riktiga skräckexempel (typ barn som hamnat på sjukhus pga obetänksamhet) oavsett vad några skriver på flashback. Så vad är poängen med att försöka micro-managea alla andra att (en smula hårddraget) inte yppa att kratom är en drog, i en allmän diskussionstråd, i ett drogforum? Den ambition du hävdar är totalt orealistisk och därför är ditt motiv suspekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ManSomKan
Att ta en för hög dos Kratom leder oftast bara till illamående och du kan spy upp det.
"Fett hög" på Kratom, det är inte troligt alls.
Det varierar väl mellan personer. Själv är jag tidigare opioidnaiv och kan bli påverkad så det räcker. Skulle tro att de flesta kan uppnå en tydligt behaglig drog-effekt. Min kommentar handlade dock inte om huruvida det är sannolikt man blir hög på kratom, utan huruvida det är rimligt och okej att uttrycka en vilja att använda kratom för att bli hög. Det var en användare som satte sig på höga hästar och hyschade. Kanske föreställer sig den användaren att vi på flashback ska lura myndigheterna att kratom inte är en opioid genom att inte nämna det... Men det är ju redan allmänt känt.