2023-05-23, 17:13
Medlem
Skapade en egen tråd, men har inte fått nån respons. Så provar klistra in här också.

Har senaste månaderna försökt göra mig av med ett lyrica beroende (vilket är det jävligaste jag gått igenom i hela mitt liv.) Problemet är att jag var så insnöad på att klippa den så jag glömde allt runt i kring. Körde sub varje-var 3e dag under tiden. Tänkte lägga ner 2 veckor efter lyrican var nollad (3-4 veckor sen) men kunde inte. Hade redan blivit beroende. Så senaste veckorna har jag kört små doser på ca 2 mg/dag för att hålla mig flytande. Gått på det sista ~3 månaderna. Ibland "lyxat till"det med lite heroin/oxy.

Fick tipset om kratom och det lindrar faktiskt rätt bra. Har vart utan sub I 5 dagar med hjälp av det nu. Fullt medveten om att det går på samma receptorer och såldes förlänger avtändningen. Men planen är att gå på det så pass länge (nån månad?) För att i alla fall det fysiska från suben ska ha släppt. Därefter klippa/trappa ner kratomet snabbt. Inbillar mig att det kommer ge en kortare och mildare at (framförallt fysiskt.) Hade föredragit att ligga hemma i sängen och grina i några veckor för att bli ren då jag uppriktigt börjar tröttna på denna livsstil men har jobb och liv att sköta, så dessvärre inget alternativ.

Sist jag gick av sub gick jag av efter 7-8 månader på 4-6 mg/dag. Då var jag tokdålig I ca 3 veckor. Tänker att det kanske borde bli lite lindrigare nu pga kortare tid och lägre dos.

Är det realistiskt att det värsta fysiska kommer lägga sig inom 1,5-2 veckor?

Finns det något naturligt man kan ta för att dämpa at? Nämn inte lyrica eftersom det var anledningen till att jag hamnade i denna sits till och börja med**kommer skippa immodium då kratomet håller magen I schack någorlunda. Finns det nåt mot illamående? Vet att postafen funkar vid eventuellt illamående under rus, men hur är det under at? Nåt för myrkryp?

Fuskar ca var 3e natt med nån z-analog. Utöver det kör jag på nån antidepressiv med sederande egenskaper, samt quetiapin. Vill hålla benson på minimal då jag inte vill byta missbruk ännu en gång. Nåt annat som funkar för sömn? Tar även allt det naturliga som kan hjälpa. Så dom l-theanin, magnesium m.m.

Så frågan/orna. Hur länge kan jag räkna med att det värsta håller I sig och finns det nåt icke-narkotiskt som kan lindra?
Senast redigerad av antikristetkukhuve 2023-05-23 kl. 17:18.
Citera
2023-05-24, 04:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Skapade en egen tråd, men har inte fått nån respons. Så provar klistra in här också.

Har senaste månaderna försökt göra mig av med ett lyrica beroende (vilket är det jävligaste jag gått igenom i hela mitt liv.) Problemet är att jag var så insnöad på att klippa den så jag glömde allt runt i kring. Körde sub varje-var 3e dag under tiden. Tänkte lägga ner 2 veckor efter lyrican var nollad (3-4 veckor sen) men kunde inte. Hade redan blivit beroende. Så senaste veckorna har jag kört små doser på ca 2 mg/dag för att hålla mig flytande. Gått på det sista ~3 månaderna. Ibland "lyxat till"det med lite heroin/oxy.

Fick tipset om kratom och det lindrar faktiskt rätt bra. Har vart utan sub I 5 dagar med hjälp av det nu. Fullt medveten om att det går på samma receptorer och såldes förlänger avtändningen. Men planen är att gå på det så pass länge (nån månad?) För att i alla fall det fysiska från suben ska ha släppt. Därefter klippa/trappa ner kratomet snabbt. Inbillar mig att det kommer ge en kortare och mildare at (framförallt fysiskt.) Hade föredragit att ligga hemma i sängen och grina i några veckor för att bli ren då jag uppriktigt börjar tröttna på denna livsstil men har jobb och liv att sköta, så dessvärre inget alternativ.

Sist jag gick av sub gick jag av efter 7-8 månader på 4-6 mg/dag. Då var jag tokdålig I ca 3 veckor. Tänker att det kanske borde bli lite lindrigare nu pga kortare tid och lägre dos.

Är det realistiskt att det värsta fysiska kommer lägga sig inom 1,5-2 veckor?

Finns det något naturligt man kan ta för att dämpa at? Nämn inte lyrica eftersom det var anledningen till att jag hamnade i denna sits till och börja med**kommer skippa immodium då kratomet håller magen I schack någorlunda. Finns det nåt mot illamående? Vet att postafen funkar vid eventuellt illamående under rus, men hur är det under at? Nåt för myrkryp?

Fuskar ca var 3e natt med nån z-analog. Utöver det kör jag på nån antidepressiv med sederande egenskaper, samt quetiapin. Vill hålla benson på minimal då jag inte vill byta missbruk ännu en gång. Nåt annat som funkar för sömn? Tar även allt det naturliga som kan hjälpa. Så dom l-theanin, magnesium m.m.

Så frågan/orna. Hur länge kan jag räkna med att det värsta håller I sig och finns det nåt icke-narkotiskt som kan lindra?

Det bästa är i många fall att hitta en rimlig nivå där man fungerar i vardagen på benso, säg 30mg eller rentav 50mg, sen klippa 5mg varje eller varannan vecka. Det må ta tid men då klarar man sig relativt smärtfritt.

Har du riktiga problem med beroendepersonligheten låt tjejen ha hand om pillerna, eller en familjemedlem whatever du vet vem som du kan hjälpa dig. Du måste erkänna allt för någon och be om hjälp. Sjukt värt det, tro mig.
Citera
2023-05-25, 20:13
Medlem
FractalDimensions avatar
Tjena!

Jag visste inte riktigt var jag skulle ställa den här frågan, så jag provar här:

Jag har Norspan plåster (40mg) pga. svår smärta och det fungerar bra, förutom när jag ibland har smärttoppar - och Buprenorfin blockerar i princip allt annat. (Tål inte Tramadol, så det är ingen idé.)
Fram tills nu har jag fått Temgesic 0,2 mg som jag kan ta vid smärttoppar. 1 till 2 tabletter brukar räcka, ibland även endast en halv tablett ibland.
Nu har min läkare gått i pension och jag har fått en helveteskärring istället som vägrar skriva ut Temgesic.
Jag kan däremot få tag i Buprenorfin Activis 8 mg, och då är min fråga: kan man avända det som ersättning? Ger det samma smärtstillande effekt?
Det är samma substan i både Temgesic och Buprenorfin Activis, så om jag t.ex. delar den 8 mg tabletten i mindre delar, kommer den att ha samma effekt som Temgesic?
Jag förstår inte vad skillnaden är?
0,2 mg Temgesic ger motsvarande smärtstillande effekt som 10 mg Morfin - är då inte 8 mg lite väl för mycket?
Tacksamt ifall någon kunde förklara för mig.

Mvh
Citera
2023-05-27, 15:44
Medlem
trainriders avatar
Tagit totalt 160mg oxy och 0.8g riktigt bra heroin sedan i torsdags innan dess hade jag ett uppehåll på 10 dagar och innan det var det sub ett bra tag innan det var nått annat. Jag tänkte ta sista dosen heroin om cirka 2h och det blir cirka 100mg innan jag ska spara på heroinet, när är det sade för mig att ta sub igen? Imorgon när jag vaknar eller ska jag vänta ännu längre? Vill inte åka på någon akut abstinens direkt haha
Citera
2023-05-27, 21:57
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Tagit totalt 160mg oxy och 0.8g riktigt bra heroin sedan i torsdags innan dess hade jag ett uppehåll på 10 dagar och innan det var det sub ett bra tag innan det var nått annat. Jag tänkte ta sista dosen heroin om cirka 2h och det blir cirka 100mg innan jag ska spara på heroinet, när är det sade för mig att ta sub igen? Imorgon när jag vaknar eller ska jag vänta ännu längre? Vill inte åka på någon akut abstinens direkt haha
Generellt sett säger man väl att när du börjat få tydliga abstinenstecken är det grönt om det handlar om snabbverkande opioider som tex heroin. Men för att vara på den säkra sidan så råder jag dig ändå med att börja smått med bupen och jobba dig upp i dos. Jag upplever att även om man har hunnit bli tydligt absad så kan man bli sämre istället för friskare om man fläckar på med en stor dos bup direkt. Även om det inte behöver bli en fullskalig akut abstinens så kan det bli mindre bra så att säga. Men det är jag det. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-05-27, 22:19
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Generellt sett säger man väl att när du börjat få tydliga abstinenstecken är det grönt om det handlar om snabbverkande opioider som tex heroin. Men för att vara på den säkra sidan så råder jag dig ändå med att börja smått med bupen och jobba dig upp i dos. Jag upplever att även om man har hunnit bli tydligt absad så kan man bli sämre istället för friskare om man fläckar på med en stor dos bup direkt. Även om det inte behöver bli en fullskalig akut abstinens så kan det bli mindre bra så att säga. Men det är jag det. 🤷🏼‍♂️
Okej tack för svar
Så jag tog sista dosen heroin vid 19.00 så om jag känner tydliga abstinenssymptom när jag går upp kl 07.00 imorgon så borde det vara lungt att prova sig fram med lite i taget? Då har det endå gått 12 timmar sen sista heroinintag. Har bar gått på oxy och herion i 3 dagar efter mitt uppehåll på 10 dagar.
Citera
2023-05-28, 03:32
Medlem
piffpuff87s avatar
Jag har tidigare gått på rätt så höga doser tramadol dagligen, har nu bestämt mig för att sluta och då gått över till sub under en kort övergångstid.
Har tryckt i mig en 8mg nasalt på ca 1v, går nu snart in på vecka nr 3.

När jag testade sub innan jag spårade ur på tramadol så var reaktionen ett rejält rus där jag alltid spydde som en gris oavsett hur lite jag tog(detta är mer än 10år sedan). När jag nu tar sub så känner jag "inte" av det. Visst jag kan upptäcka att tungan lever sitt egna liv ibland och det kan vara lättare att genomföra hushållssysslor. Men jag får ingen eufori känsla alls, smärtlindring känns inte så stark som den borde vara, noll klåda, noll nodd. Jag vet sen tidigare att kodein har haft dålig effekt på mig. Men varför känner jag inte av subben då jag gjorde det så väl för flera år sedan(jag har inte testat H eller något liknande, mest hållit mig till piller). Enstaka gånger under dessa 3v så har jag testat att öka "dagsdosen" till det dubbla, men ändå känner jag knappt av något, de gånger jag kan känna mig "småspeedad" i kroppen är då jag blandar in lite alkohol.

Blev ett långt inlägg, min fråga är egentligen varför känner jag knappt av det? Är jag korkad som gå å hoppas på euoforikänslan och nodden som brukade få tram, ska kunna komma även på sub? Jag vet att det är helt olika ämnen men ändock.
Citera
2023-05-28, 09:59
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Okej tack för svar
Så jag tog sista dosen heroin vid 19.00 så om jag känner tydliga abstinenssymptom när jag går upp kl 07.00 imorgon så borde det vara lungt att prova sig fram med lite i taget? Då har det endå gått 12 timmar sen sista heroinintag. Har bar gått på oxy och herion i 3 dagar efter mitt uppehåll på 10 dagar.
Jag hade nog plågat mig o försökt vänta lite till ändå.. man brukar prata om 24 timmar också men jag brukar gå efter mående, när jag inte längre står ut utan att försöka chansa, då tar jag. Har krockat så många gånger så det har skapat en otrolig rädsla för det. Nästan snudd på ptsd efter det 😂
Citera
2023-05-28, 10:23
Medlem
Bacontjejs avatar
Varför har Sub slutat ”smaka” (nasalt)?

Hej, jag minns för 4-5 år sedan så träffade jag en tjej. Vi bodde nära så promenaden tog 5min. Innan dess tog jag en liten lina. På den tiden rökte jag cigg.

Påväg dit tände jag ciggen och kunde känna smaken av Subutex (fransk) i svalg/hals och det smakade härligt (egentligen ingen smak… ni som förstår förstår)

Nuförtiden är smaken borta.
Försöker få allt att rinna ner i svalg ist för näsa (man blir så snorig av skiten) - men känner ingen smak.

Är det en nostalgi grej,

Vilket jävla efterblivet inlägg insåg jag nyss. Trycker på gröna knappen ändå o skickar iväg, mest pga känns slöseri o slänga text
Citera
2023-05-28, 11:25
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Jag hade nog plågat mig o försökt vänta lite till ändå.. man brukar prata om 24 timmar också men jag brukar gå efter mående, när jag inte längre står ut utan att försöka chansa, då tar jag. Har krockat så många gånger så det har skapat en otrolig rädsla för det. Nästan snudd på ptsd efter det 😂
Jag försöker stå ut så länge som möjligt är inre direkt katastrof än men jag känner hur det är på väg att krypa sig på xD
Citera
2023-05-28, 12:44
Medlem
trainriders avatar
Tog 1mg sub för 1,5h sen bara för att testa om det skulle krocka lite grann, tror inte det blev nån skillnad alls varken bättre eller sämre haha
Undrar om man vågar sig på att ta lite mer sub för nu börjar heroinabsen visa sig
Citera
2023-05-28, 22:26
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Tog 1mg sub för 1,5h sen bara för att testa om det skulle krocka lite grann, tror inte det blev nån skillnad alls varken bättre eller sämre haha
Undrar om man vågar sig på att ta lite mer sub för nu börjar heroinabsen visa sig

Friskt vågat, hälften vunnet som dom säger! 😅 det går nog säkert bra ska du se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in