2020-06-05, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
På grund av den långa halveringstiden då förmodar jag?
Är alla som brukar droger vandrande missbrukare då? Skulle likväl kuna dricka menar jag.
Påpekar bara att jag redan genomgår helvetet på jorden.
Jag menar att när man använder rusmedel för att fly från något istället för att deala med det: då missbrukar man. Du har det säkert jävligt nu, men tro mig, det kan bli ännu värre.

Jag är själv tacksam för buprenorfin. Det har gjort att jag kommit tillbaka och har det riktigt bra med arbete och meningsfull fritid, men det tog väldigt mycket arbete och tid hit. Jag hade inte överlevt i Sverige. Det ska bli spännande att börja planera seponering om 1 år ca.
Citera
2020-06-05, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
På grund av den långa halveringstiden då förmodar jag?
Är alla som brukar droger vandrande missbrukare då? Skulle likväl kuna dricka menar jag.
Påpekar bara att jag redan genomgår helvetet på jorden.
Vart femte dag tar du ca 0,3 bup om jag förstått rätt? Du kmr nt direkt få ngn abstinens o femte dag är inte så farligt... Bara gör nt det till en vana, men det finns en bra medicin som min farsa använde innan, venlafaxine (snri-preparat), tkr du borde prata med psykolog o få ett snri preparat utskrivet, det räddade nog min farsas liv pga. kriget men man blir jävligt konstig av det...
Citera
2020-06-05, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Jag menar att när man använder rusmedel för att fly från något istället för att deala med det: då missbrukar man. Du har det säkert jävligt nu, men tro mig, det kan bli ännu värre.

Jag är själv tacksam för buprenorfin. Det har gjort att jag kommit tillbaka och har det riktigt bra med arbete och meningsfull fritid, men det tog väldigt mycket arbete och tid hit. Jag hade inte överlevt i Sverige. Det ska bli spännande att börja planera seponering om 1 år ca.

Men jag dealar med det varje dag? Gick upp nu för att gå upp, duscha, göra frukost för att sedan dra till jobbt - när jag egentligen bara vill försvinna. Ta hand om lägenheten, städa, tvätta, träna - kämpar varje dag mot hur jag känner. Kan å andra sidan inte intala mig själv att något utav det är menigsfullt för mig eller att jag har något intresse, hur är då ett bruk varje helg ett missbruk, trodde att många använde sig utav berusningsmedel inte bara för att koppla av i sig, men att någonstans fly från vardagen i någon mening. Eller den som kunnat skatta sig lycklig med att inte må som jag gör men ändå använder berusningsmedel är brukare och den som olyckligt sätt måste använda det för att få ut någonting av livet är missbrukare?
I Sverige är dessutom all form av narkotika användning missbruk..
Tvekar inte på att det kommer bli värre men om fortfarande känner som jag gör om tio år tar jag livet av mig ändå..
Senast redigerad av ADD-jag 2020-06-05 kl. 06:52.
Citera
2020-06-05, 08:56
Medlem
O sen så har jag hört att avtändningen o absen inte är så illa som med andra opioder? Lr har jag fel?
Citera
2020-06-05, 11:05
Moderator
Morfar-52s avatar
Chattande och OT raderat./mod
Citera
2020-06-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
O sen så har jag hört att avtändningen o absen inte är så illa som med andra opioder? Lr har jag fel?

Tvärtom, den är tuffare än heroin och oxycontin. Subutex och metadon har de mer utdragna besvären och det varar inte bara en vecka som jonket.
Citera
2020-06-07, 16:14
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Den är inte lika intensiv men extremt utdragen. Buprenorfin är ju bara en partiell agonist så receptorerna blir inte lika abstinenta som om man skulle tända av från en fullständig agonist (t ex morfin, oxikodon)
Citera
2020-06-08, 09:02
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:

Galet obehaglig at på sub.
Citera
2020-06-09, 21:48
Medlem
justonefix124s avatar
Någon som vet vad en fransk subåtta väger?
Citera
2020-06-10, 09:19
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Någon som vet vad en fransk subåtta väger?

Hurså?
Citera
2020-06-10, 12:53
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hurså?

Har en med en bit borta på och vill kunna dosera ungefärligt med digitalvåg.
Citera
2020-06-11, 09:29
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Har en med en bit borta på och vill kunna dosera ungefärligt med digitalvåg.

Det minns jag inte men du får väll göra en uppskattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in