2023-05-27, 15:17
Medlem
Förlåt mitt svammel.

Klargör bara att jag har inget problem att stirra, det är alla andra som har problem

Samma problem förr när jag drack mycket sprit förr. Hade aldrig något problem mer än gruvbakis i bland det var alla andra som hade "Problem med spriten" och var arga på mig och portade mig från krogen och sånt.-
Citera
2023-05-27, 15:19
Medlem
Precis, det är exakt samma som trosor och bikini, ingen skillnad och man ser typ rakt igenom allt så dom skulle kunna gå naken, för mig är det exakt samma sak. Bröst går ju inte heller dölja hos kvinnor om man inte ska göra som muslimerna täcka dom helt i svart.

För mig gör det ingenting, i like it
Citera
2023-05-27, 15:31
Medlem
f30malmos avatar
Jag använder inte bikini, men nu fick jag lust att göra det.
Citera
2023-05-27, 15:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
Du kanske har missat att uppmärksamhet är lika viktigt för kvinnor som luft är för män. Alla kvinnor älskar att dra till sig blickar, så därför klär dom sig så slampigt som möjligt. Extra roligt är det när vissa (feminister) säger "Amen asså jag klär mig sexigt mig för min skull!". Till och med kvinnor skrattar åt feministerna och säger att nej sötnos du klär dig sådär för att du vill att män ska titta på dig.

Och vi män är ju så mycket klokare som ligger och pumpar upp biceps och magrutor på gymmet (givetvis med liten skjuts av steroider om badsäsongen är nära förestående) - det gör vi ju enbart för att vi själva ska vara friska och må sååå mycket bättre…
Citera
2023-05-27, 15:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Precis, det är exakt samma som trosor och bikini, ingen skillnad och man ser typ rakt igenom allt så dom skulle kunna gå naken, för mig är det exakt samma sak. Bröst går ju inte heller dölja hos kvinnor om man inte ska göra som muslimerna täcka dom helt i svart.

För mig gör det ingenting, i like it

Ja tacka vet jag 70- och 80-talet när man växte upp - badstranden var ju avsevärt trevligare innan flickorna kom på att de faktiskt skulle använda bikiniöverdelen också…
Citera
2023-05-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kandalaki
Du verkar tro att det här är någon slags partiledardebatt. Det är det inte. Jag har förklarat syftet med att kvinnor har på sig bikini. Det är ren biologi och handlar i slutändan om att hitta en viril partner att skaffa barn med.

Slutdiskuterat.

Hur många par möts på stranden egentligen ?

Däremot kanske det är en varm sommardag. Man vill inte sitta hemma i lägenheten och svettas. Man vill ut, få luft bada och samtidigt få sol på sig, en snygg sommarbränna. Kan vara fint till sommarens shorts, kjol, sommarklänning och fester

Ragg på stranden har jag aldrig hört nån tjej prata om. Däremot är det ju många par som åker dit. Eller vänner.

Men du tror alltså att huvudsyftet för många tjejer i bikini är de åker dit för att posera och visa upp sig - som en slags show.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-05-27 kl. 17:26.
Citera
2023-05-27, 17:36
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Är TS bög?

Snarare taliban-Iran-incel om jag får gissa.
Citera
2023-05-27, 17:54
Medlem
Tja, har man en snygg kropp som kvinna, varför inte visa upp den? Men en del bikinis är förlöjliga, tre små tyglappar. Då skulle det vara bättre att gå topless plus en rejäl bikinitrosa-som vi töser gjorde på sjuttiotalet! Men då var det enbart svenska karlar på badstränderna och de flesta hade vett att inte blåstirra. Att gå topless på dagens badstränder, befolkade av apberg från Mena, är tyvärr att inbjuda till massvåldtäkt.

Som kvinna kan jag absolut tycka att en smal ung kvinna med kurvor och fast hud är jättesnygg i bikini, men på en tant som jag, med amningsbröst och dallerringar i flera våningar, skulle en bikini enbart vara lyteskomik och rent av motbjudande. Jag tycker inte ens om att ha en rejäl baddräkt, även om den tar bort det värsta dallrandet, jag vill helt enkelt inte utsätta andra för min förfallna kropp. Helst skulle jag vilja ha en sådan där viktoriansk baddräkt som döljer det mesta;-))! Med det sagt skulle jag gärna önska att medelålders gubbar hade samma insikt-att se feta nakna magar välla och guppa över shortsen och badbyxorna är vämjeligt. Sådana karlar borde ta efter trettiotalets manliga baddräkter eller åtminstone dra en t-shirt över buken!
Citera
2023-05-27, 18:46
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Bikini är ju i princip trosor och BH. I början av varje sommar får jag en mindre chock när heta tjejer börjar visa sig offentligt i underkläder. Inser att mitt tänk kan låta lite islamskt men jag är en vit svensk som reagerat på detta ända sedan jag var liten.

Liksom hur kan ni vara okej med att Åke, 47 och hundra andra random gubbar får se konturerna av era blygdläppar och varje millimeter av era bröstkonturer? Nu vet Åke, 47 i princip exakt hur du ser ut naken.

Och nej, det går inte att jämföra med män. Dels går de flesta av oss inte runt i Speedos vilket hade varit motsvarigheten, dels är manlig nakenhet inte alls lika laddad. Men det är bara att tacka och ta emot, jag spanar ju också in er.
”Ända sedan du var liten.” Du är alltså inte så värst gammal.

Jag tycker det är synd att kvinnorna har så mycket kläder på sig nu för tiden. När jag var ”liten” (eller i alla fall ung) var kvinnor i regel topless på stranden. Jo, de visade alltså brösten, helt och hållet, utan minsta blygsel. Nu har de gott och väl dubbelt så mycket kläder på sig. Det är tråkigt.
Citera
2023-05-27, 19:23
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag använder inte bikini, men nu fick jag lust att göra det.

Du menar att du ska klä på dig, trots att du annars brukar bada naken?
Citera
2023-05-27, 19:26
Medlem
PerniWhas avatar
Tycker det är nice att tjava omkring i bikini när vädret tillåter, tyvärr är det inte riktigt så för tillfället här på orten.
Citera
2023-05-27, 19:45
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Bikini är ju i princip trosor och BH. I början av varje sommar får jag en mindre chock när heta tjejer börjar visa sig offentligt i underkläder. Inser att mitt tänk kan låta lite islamskt men jag är en vit svensk som reagerat på detta ända sedan jag var liten.

Liksom hur kan ni vara okej med att Åke, 47 och hundra andra random gubbar får se konturerna av era blygdläppar och varje millimeter av era bröstkonturer? Nu vet Åke, 47 i princip exakt hur du ser ut naken.

Och nej, det går inte att jämföra med män. Dels går de flesta av oss inte runt i Speedos vilket hade varit motsvarigheten, dels är manlig nakenhet inte alls lika laddad. Men det är bara att tacka och ta emot, jag spanar ju också in er.

Åke 47 lol. Det skulle i princip kunna vara James Bond.
Du kunde sagt random manlig feminist/våldtäktsmän om du ville exemplifiera ett creap.

Jag brukade tro att kvinnor generellt var pryda och oskyldiga, men de är inte mer än män. Tycker ofta de är mindre pryda än män. Om du haft en relation med en kvinna så vet du det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in