Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin.i.Kongo
Bikini är ju i princip trosor och BH. I början av varje sommar får jag en mindre chock när heta tjejer börjar visa sig offentligt i underkläder. Inser att mitt tänk kan låta lite islamskt men jag är en vit svensk som reagerat på detta ända sedan jag var liten.
Liksom hur kan ni vara okej med att Åke, 47 och hundra andra random gubbar får se konturerna av era blygdläppar och varje millimeter av era bröstkonturer? Nu vet Åke, 47 i princip exakt hur du ser ut naken.
Och nej, det går inte att jämföra med män. Dels går de flesta av oss inte runt i Speedos vilket hade varit motsvarigheten, dels är manlig nakenhet inte alls lika laddad. Men det är bara att tacka och ta emot, jag spanar ju också in er.
Mitt tips är att det kan ha att göra med kvinnors inbördes relation. Kvinnor är oerhört intresserade av att gfå respekt av andra kvinnor. Att ha en bra karl, är en av grejerna. Om en kvinna visar blygdläpparna och får uppmärksamhet av män, då får väl hon hög status bland andra kvinnor, väninnorna noterar säker hennes makt över de motsatta könet.
Tror inte att det är en signal till andra män: Jag vill ha sex! Tyvärr kanske jag kan tillägga.