2023-05-26, 14:11
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Bikini är ju i princip trosor och BH. I början av varje sommar får jag en mindre chock när heta tjejer börjar visa sig offentligt i underkläder. Inser att mitt tänk kan låta lite islamskt men jag är en vit svensk som reagerat på detta ända sedan jag var liten.

Liksom hur kan ni vara okej med att Åke, 47 och hundra andra random gubbar får se konturerna av era blygdläppar och varje millimeter av era bröstkonturer? Nu vet Åke, 47 i princip exakt hur du ser ut naken.

Och nej, det går inte att jämföra med män. Dels går de flesta av oss inte runt i Speedos vilket hade varit motsvarigheten, dels är manlig nakenhet inte alls lika laddad. Men det är bara att tacka och ta emot, jag spanar ju också in er.
Citera
2023-05-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Bikini är ju i princip trosor och BH. I början av varje sommar får jag en mindre chock när heta tjejer börjar visa sig offentligt i underkläder. Inser att mitt tänk kan låta lite islamskt men jag är en vit svensk som reagerat på detta ända sedan jag var liten.

Liksom hur kan ni vara okej med att Åke, 47 och hundra andra random gubbar får se konturerna av era blygdläppar och varje millimeter av era bröstkonturer? Nu vet Åke, 47 i princip exakt hur du ser ut naken.

Och nej, det går inte att jämföra med män. Dels går de flesta av oss inte runt i Speedos vilket hade varit motsvarigheten, dels är manlig nakenhet inte alls lika laddad. Men det är bara att tacka och ta emot, jag spanar ju också in er.

För att dom är kvinnor och de vill ha mäns uppmärksamhet
Citera
2023-05-26, 14:24
Medlem
Dziwnes avatar
Därför att det är socialt accepterat till den nivån att det öht inte ens ifrågasätts. Det är därmed helt naturligt att själv göra det eftersom alla andra gör det, typ som att indier ogenerat skiter på gatorna inför publik.

Kvinnor som går på stranden i bikini skulle aldrig paradera runt på stan i BH/trosor, trots att det är exakt samma plagg i ett annat material. Det är nämligen inte socialt accepterat, och därför blir det istället skamligt.
Citera
2023-05-26, 15:11
Medlem
Åke, 47? Var det det värsta du kunde komma på? Och vilken 47-åring heter Åke numera?
Citera
2023-05-26, 15:11
Medlem
Dyngbaggen2s avatar
Du kanske har missat att uppmärksamhet är lika viktigt för kvinnor som luft är för män. Alla kvinnor älskar att dra till sig blickar, så därför klär dom sig så slampigt som möjligt. Extra roligt är det när vissa (feminister) säger "Amen asså jag klär mig sexigt mig för min skull!". Till och med kvinnor skrattar åt feministerna och säger att nej sötnos du klär dig sådär för att du vill att män ska titta på dig.
Citera
2023-05-26, 15:12
Medlem
HerrKralls avatar
Det är väl helt underbart med lite ögongodis på stranden.
Unna Åke 47 och alla andra detta!

Om ni går igång på burka så finns det andra delar av världen att flytta till.
Citera
2023-05-26, 15:15
Medlem
Citat:

Tycker inte att du låter islamistisk, jag tycker att du låter korkad. Om kvinnor vill gå i bikini låt dom göra det. Det finns en lösning på detta, du kan låta bli att stirra på kvinnorna och fantisera.
Var hämtar du informationen om att mäns nakenhet inte är lika laddad? Varför jämför du nakenhet när dom har bikini på sig?
Citera
2023-05-26, 15:17
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Får du chock av att se kvinnokroppen
Vanliga män reagerar inte då detta är normalt
Citera
2023-05-26, 15:18
Medlem
Kottkompotts avatar
Nu håller jag visserligen med den punkten, i egenskap av man.

Men för att försöka få fram ytterligare debatt, och för att jag undrar hur andra tänker om det:
Varför är kvinnlig nakenhet mer laddat?
Och borde det fortsätta vara det?
Citera
2023-05-26, 15:23
Medlem
Citat:

Mitt tips är att det kan ha att göra med kvinnors inbördes relation. Kvinnor är oerhört intresserade av att gfå respekt av andra kvinnor. Att ha en bra karl, är en av grejerna. Om en kvinna visar blygdläpparna och får uppmärksamhet av män, då får väl hon hög status bland andra kvinnor, väninnorna noterar säker hennes makt över de motsatta könet.
Tror inte att det är en signal till andra män: Jag vill ha sex! Tyvärr kanske jag kan tillägga.
Citera
2023-05-26, 15:23
Medlem
- Ursäkta fröken, men tvådelade baddräkter anser vi är oanständigt på den här stranden.

- OK, vilken del tycker du att jag ska ta av?
Citera
2023-05-26, 15:30
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
- Ursäkta fröken, men tvådelade baddräkter anser vi är oanständigt på den här stranden.

- OK, vilken del tycker du att jag ska ta av?

haha den var bra.

TS sluta kolla så mycket på porr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in