2023-05-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ett kul argument du kan testa är att förklara för henne hur stor skillnad det är mellan kaloribehovet hos en genomsnittlig man och kaloribehovet hos en genomsnittlig kvinna.

Se om hon tycker det är sexistiskt att mäns extra matkostnad inte betalas av skattebetalarna.

Tack, det var ett ganska kul argument faktiskt. Antar dock att svaret bara skulle bli att kvinnor måste äta lika mycket.
Citera
2023-05-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?
Du är så jävla fel, så jag tror du trollar. Kan verkligen en kvinna vara tillsammans med nån som dig? I så fall hoppas jag hon väljer att bli singel snart.

Då är du beredd på att betala extra för att sanera alla mensfläckar överallt, för det är följden om mensskydd inte används. Tror du det skulle vara så mycket billigare?

Är så jävla glad att man jobbar på en arbetsplats där mensskydd finns på alla toaletter och genomsnitt IQ på de anställda är en bra bit över 100, så man slipper folk, som TS, med tankar som får neandertalare framstå som raketforskare...
Citera
2023-05-25, 20:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Tack, det var ett ganska kul argument faktiskt. Antar dock att svaret bara skulle bli att kvinnor måste äta lika mycket.

Jag gjorde en överslagsräkning en gång och kom fram till att en man har en matkostnad på 400 000kr mer än en en kvinna över en vuxen livstid.

Kostnaden för mensskydd har jag sett uppges till 45 000kr över en livstid.

Skatteöverföringen bör således gå från Män till Kvinnor: (400' - 45') / 2 = 180 000kr
Citera
2023-05-25, 20:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissGorilla
Du är så jävla fel, så jag tror du trollar. Kan verkligen en kvinna vara tillsammans med nån som dig? I så fall hoppas jag hon väljer att bli singel snart.

Då är du beredd på att betala extra för att sanera alla mensfläckar överallt, för det är följden om mensskydd inte används. Tror du det skulle vara så mycket billigare?

Är så jävla glad att man jobbar på en arbetsplats där mensskydd finns på alla toaletter och genomsnitt IQ på de anställda är en bra bit över 100, så man slipper folk, som TS, med tankar som får neandertalare framstå som raketforskare...

Det fattar du väl att poängen inte är att man ska undvika att använda mensskydd, poängen är att det är upp till individen att ta kostnaden för sina egna kroppsliga behov. Inte Pappa arbetsgivaren eller Mamma staten.
Citera
2023-05-25, 21:09
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?

Hon har rätt, men då ska man samtidigt subventionera mäns behov av mer energi och näringsämnen.
Vilket skulle göra henne förbannad, för män skulle få högre kompensation eftersom att det är dyrare att vara man.
Citera
2023-05-25, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hon har rätt..

Haha nej. Tamponger och bindor kostar typ 10 spänn. Kvinnor får så det räcker redan.

Män har skägg och behöver mer mat. Inte fal gnäller vi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är mycket i livet som inte är gratis.

Vi som har merkostnader pga sjukdom får inget extra för detta. Det är bara att betala ur egen ficka och se glad ut.

Tänk på barn som måste äta glutenfritt. De får inga extra bidrag.

Jo. Barn får extra bidrag/recept om de har celiaki.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Vem är det då?

Ingen aning. men hade det varit en feministisk kamp så hade det varit tydligt att så var fallet. verkar vara en grupp kvinnor som kämpar just för gratis mensskydd.
Citera
2023-05-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Haha nej. Tamponger och bindor kostar typ 10 spänn. Kvinnor får så det räcker redan.

Jag tycker inte nödvändigtvis att allt ska subventioneras men nej, tamponger och bindor kostar väldigt sällan 10 kr.
Citera
2023-05-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside

Vart kan man köpa bindor för 10 kronor? Dela gärna!
Citera
2023-05-25, 21:35
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
[b]

Skulle alltså kvinnor idag vara mindre kapabla än kvinnorna på 1800-talet och ännu längre tillbaka?
Onekligen är det så.
Citera
2023-05-25, 21:43
Medlem
Incendios avatar
Varför måste du ha argument emot? Låt henne ha sin åsikt. Att det är en gnällig och korkad åsikt enligt mig(kvinna i din flickväns ålder) ska inte hindra henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in