Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-25, 20:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vet inte om vi pratar om olika saker, men det jag stör mig på är att folk slänger sig med ordet mobbning när det kommer till Sanna & Amanda. När noll mobbning har ägt rum. Trots att mobbningen är icke-existerande, så är folk rabiata på både insta och facebook. Helt obegripligt.
Vi pratar säkert om samma saker men vi måste tycka helt olika
För min del är det solklar mobbning som pågår men att den inte startat med Sanna och Pernilla utan att det är tjejpakten som är instigator och motorn bakom det hela. Sanna och Pernilla har bara tagit vidare det som pakten startade.
Citat:
Den där intervjun med Sanna handlar ju egentligen bara om hennes förutfattade meningar om Amanda; hon hade baserat sina åsikter om Amanda via sådant hon hört Amanda säga på tävlingar, samt vad andra sagt om henne. Sen när Sanna till slut fick träffa Amanda för första gången, så var det första hon fick höra att Amanda har kommenterat Sannas bröst, vilket då resulterade i att hon då blev bestört. Intervjun styrker på inga sätt att Sanna skulle ha ägnat sig åt att mobba Amanda.
Fast kommentaren var direkt till Sanna, inget som sades bakom ryggen. När Sanna stod och pratade med Sophie och Pernilla på stranden så sa hon "kommentarer som sagts TILL mig". Ändå kan hon inte återge vad som sagts. Hon säger även att hade det varit någon annan som kommenterat henne så hade hon bara skrattat men när Amanda gör det så ska det alltså konfronteras och tjafsas. Det var ju Sophie mycket där som hejade på det hela också.
Nej, detta är typiskt osäkra kvinnor i grupp som ger sig på en annan (starkare) tjej. Det är ett vanligt fenomen ute i samhället också, har du aldrig upplevt det?
Citat:
Och så här sa Amanda om Sanna igår på Instagram:
Som jag skrev i det förra inlägget så tror jag inte Amanda vill/orkar inse hur hemska dessa människor har varit. Det ser man ju även i programmet, att hon ger dem rätt hela tiden och ber om ursäkt eftersom hon själv är medveten om att hon kan säga "grodor" pga sin ADHD osv. Det gör att hon tror att de per automatik har rätt i sin kritik gentemot henne fast det i hela verket handlar om systematisk mobbning. Sen är det ju alltid enklare att vara "vänner" och hålla masken utåt än att hålla på och strida med andra deltagare vilket kommer ut i media osv. Tror att Amanda bara vill lämna det bakom sig och gå vidare på minst smärtfritt sätt. Ett misstag enligt min uppfattning, hon kan komma att må riktigt dåligt över det hela om ett par år när hon inser vad hon egentligen utsattes för.
Citat:
Inte direkt ord från någon som blivit utsatt för mobbning. Uppenbarligen har det ägt rum fina och givande samtal mellan Sanna och Amanda som vi tittare inte har fått se. Vad fick vi då se? Jo, förmodligen en av deras första konversationer där en upprörd Sanna, som med all rätt, ifrågasatte att Amanda kommenterat hennes bröst.Man kan alltså säga att vi har fått en missvisad bild av verkligheten. Allt är inte svart och vitt.

Rent allmänt är det läskigt hur folk tar dessa komprimerade och redigerade avsnitt på så stort allvar. Om produktionen velat, så hade de hur lätt som helst kunnat få Amanda att framstå som boven i dramat, men nu har de valt den här vinkeln - och folk tror tydligen på allt de ser.
Allt är inte svart och vitt, de har säkert skrattat tillsammans osv också men som sagt, Amanda är även en förlåtande person som vill tro folk om gott. Därför som hon vill att man ska skilja på människor och deras handlingar (som hon skrev i nåt inlägg) vilket jag anser är en omöjlighet eftersom människor är sina handlingar. Hon förlät även Judas-Dennis direkt vilket jag aldrig skulle göra osv.

Istället för att ursäkta folks beteende under dessa förhållanden vilket är tendensen bland både deltagare och de som tittar så gör jag tvärtom eftersom jag anser att det är i nöden/under svåra förhållanden som man prövas på riktigt och verkligen visar vad man går för och är kapabel till. Nu är detta kanske inte direkt att jämföra med en nödsituation men de prövas ju iallafall på så sätt att de sätts utanför sin comfort zone; utan familj, vänner, festande, charkbrickor och vad det än är som får dem att gå runt i vanliga fall. Resultatet blev en light version av Flugornas herre och det var inte vackert...
2023-05-25, 20:57
Medlem
Hoppas hoppas hoppas Oskar förlorar.
2023-05-25, 21:13
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Att sen de flesta blivit upprörda över "mobbing" och "skitsnack" mot en person samtidigt som de öst skit över alla andra deltagare är ju mestadels lustigt att se.

Jag står iallafall för allt som jag har sagt här.
Dessa människor SKA kritiseras och ifrågasättas.
De har betett sig helt vidrigt och då ska de få höra det också.
Särskilt eftersom de kom undan fullständigt under programmets gång.
Tyvärr verkar de helt sakna självinsikt vilket inte gör saken bättre.
Tar inte åt sig utan ägnar sig bara åt efterhandskonstruktioner, distanserar sig från Pernilla genom att ifrågasätta hennes beteende fast de agerat lika illa själv.
Skenheligheten, hyckleriet, lättkränktheten, den totala avsaknaden av självinsikt...
Fattas bara att ge gör sig själva till offer och kör martyrskap i media nu också, hade inte förvånat.
De har ju redan försökt lite genom att Sophie sa att hennes "fina" vänner blivit så sårade över Amandas kommentarer osv.

Tänk om bara EN ENDA av dem kunnat inse sina brister och bett om ursäkt. En enda person. Är det för mycket begärt?
2023-05-25, 21:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Amanda har sagt i flera program att hon har ADHD. Erik har också ADHD som han har sagt i flera program.

Har för mig att Oskar har sagt i något program att han har aspberger, jag är inte helt hundra, kan ev ha drömt detta.
Att säga att man har ADHD är något som flera i den generationen använder som uttryck utan att ha en aning om vad det verkligen innebär och Oskar skulle man möjligen kunna kalla lite nördig i positiv bemärkelse. Jag tror f.ö. att Robinson är ett äventyr där man inte väljer att ta med personer med någon av dom diagnoserna. Så fort någon person inte är som alla andra vilket f.ö. ingen är så ska Flashbacks expertpsykologer ställa en diagnos.
2023-05-25, 21:20
Medlem
DoktorNos avatar
Som sagt, "wall of text"-inlägg, för att "försvara" sina favoriter och tjafsa med andra i tråden.
2023-05-25, 21:25
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Spoiler om duellen mellan Amanda och Pernilla och vem som tar sig till final:

Tja, flera påstår att de sett vinjetten och bara Oscar och Sanna syns.
Sen det där om Karma kan ju faktiskt syfta på Pernilla som snackade skit om Chris till Carro.

Det får bara inte hända
2023-05-25, 22:15
Medlem
Frågan är om vi i någon säsong framöver kommer slippa snacket om "tjejpakter" och om hur "en tjej måste vinna i år". Det vore så förbannat skoj om männen någon gång kunde alliera sig på det viset, det hade blivit ramaskri.
2023-05-25, 22:18
Bannlyst
Citat:
Som sagt, "wall of text"-inlägg, för att "försvara" sina favoriter och tjafsa med andra i tråden.
Det är extra roligt att det kom en "wall of text"-inlägg direkt efter du skrev ditt förra inlägg.
Så medans du skrev det där så höll hon på och byggde en "vägg" som hade utgivning direkt efter.
Sen fick såklart inte din lilla kritik passera utan att direkt bli attackerad.
Hon pratar maniskt om att folk inte ska få komma undan och radar upp gång på gång vilka som ska stå till svars, som att hon fantiserar om en rättegång där de åtalade Amandafienderna riskerar och kommer få dödstraffet. .. Hon är så grovt kränkt.
Fatta att behöva ha göra med den här människan i verkligheten.
Senast redigerad av SjalavardareBalder 2023-05-25 kl. 22:22.
2023-05-25, 22:21
Medlem
Rocinhas avatar
Hade kunnat betala en miljon kronor för att se Zeki komma in från Gränslandet och kaosa sönder. Tänk er deras reaktioner. Och sen vinna immunitet och hamna i final.

"Ni inte störst, JAG större! NI RASIST!! BARA RASIST!!!! Jag kommer visa dom vem som bestämma!! OM du inte våga säga jag är bäst.... du.... du.... du helt FEL <sputtar>! JAG KOMMER TA HEM NUMMER 1. JAG VINNA ALLT. OCH KROSSA DOM!!! DET INTE HETA ROBINSON, DET HETA ZEKISON "

Synd att det inte blev dessa i final:
- Marcus
- Oskar
- Zeki

En kaosgubbe och två riktiga Robinsons.
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag har inte sett onsdagens eller torsdagens avsnitt för jag vill inte se när den bittra elaka Pernilla och Sanna mobbar Amanda som jag läste förekom i onsdagens avsnitt, förekommer det ikväll också eller är avsnittet sevärt? Vem åkte ut ikväll?

Ingen mobbning har ägt rum. Det närmsta vi kommer mobbning är väl det Raymond höll på med gentemot Katarina 2020.

Kort recap:
> Sophie förlorar och åker ut
> Pernilla lägger i vanlig ordning osköna kommentarer
> Mycket fokus på att en tjej ska vinna
> Plankan; Elin åker ut och Oskar till final
> Ö-råd där forna deltagare främst grillar Amanda och Pernilla
> Oskar ägnar sig åt varumärkespositionering. Istället för att ställa kritiska frågor, så ställer han en fråga om... fisk.
> Sanna vinner röstningen och går direkt till final
> Avslutas med en duell mellan Amanda och Pernilla.

Citat:
Jag tillhör visserligen de 5% som gillat andra än de du räknat upp men det som slagit mig i den här säsongens flashbacktråd är att det varit väldigt många som skrivit oerhört mycket, ofta "wall of text"-inlägg, för att analysera allt de sett och "försvara" sina favoriter och tjafsa med andra i tråden. De flesta av dessa har dessutom skapat hela hönsgårdar av en fjäder och övertolkat/misstolkat allt som skett.

Mhm, mycket nytt folk som kommit med psuedovetenskapliga psykoanalyser utan någon form av substans - bara stoff. Trots 200 meningar text så har man inte sagt ett ord. Är det Farmen-folket som hittat hit?

Får man säga att det var bättre förr? Nästan så att man saknar Adonis.

Shit, jag har blivit som G***75; gnäller på nivån i tråden samtidigt som jag själv håller en nivå som ligger under standarden. Vem har man blivit...
Senast redigerad av peterZiipen 2023-05-25 kl. 22:24.
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Frågan är om vi i någon säsong framöver kommer slippa snacket om "tjejpakter" och om hur "en tjej måste vinna i år". Det vore så förbannat skoj om männen någon gång kunde alliera sig på det viset, det hade blivit ramaskri.
Det kommer vi få först när samhället kommer att återgå till acceptera att män i de flesta fall är bättre än kvinnor. Oddsen för det är dock obefintliga och det är större chans att vi får se ett hockey-VM där kvinnor och män spelar tillsammans. Naturligtvis då där det är krav på 50-50 på planen men absolut inte för att män är bättre än kvinnor.
2023-05-25, 22:25
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag står iallafall för allt som jag har sagt här.
Dessa människor SKA kritiseras och ifrågasättas.
De har betett sig helt vidrigt och då ska de få höra det också.
Särskilt eftersom de kom undan fullständigt under programmets gång.
Tyvärr verkar de helt sakna självinsikt vilket inte gör saken bättre.
Tar inte åt sig utan ägnar sig bara åt efterhandskonstruktioner, distanserar sig från Pernilla genom att ifrågasätta hennes beteende fast de agerat lika illa själv.
Skenheligheten, hyckleriet, lättkränktheten, den totala avsaknaden av självinsikt...
Fattas bara att ge gör sig själva till offer och kör martyrskap i media nu också, hade inte förvånat.
De har ju redan försökt lite genom att Sophie sa att hennes "fina" vänner blivit så sårade över Amandas kommentarer osv.

Tänk om bara EN ENDA av dem kunnat inse sina brister och bett om ursäkt. En enda person. Är det för mycket begärt?
Skönt att få bekräftat att man inte är ensam om att känna precis som du gör. Skriver under på varenda ord i din text!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in