Citat:
Vi pratar säkert om samma saker men vi måste tycka helt olika
Vet inte om vi pratar om olika saker, men det jag stör mig på är att folk slänger sig med ordet mobbning när det kommer till Sanna & Amanda. När noll mobbning har ägt rum. Trots att mobbningen är icke-existerande, så är folk rabiata på både insta och facebook. Helt obegripligt.
För min del är det solklar mobbning som pågår men att den inte startat med Sanna och Pernilla utan att det är tjejpakten som är instigator och motorn bakom det hela. Sanna och Pernilla har bara tagit vidare det som pakten startade.
Citat:
Fast kommentaren var direkt till Sanna, inget som sades bakom ryggen. När Sanna stod och pratade med Sophie och Pernilla på stranden så sa hon "kommentarer som sagts TILL mig". Ändå kan hon inte återge vad som sagts. Hon säger även att hade det varit någon annan som kommenterat henne så hade hon bara skrattat men när Amanda gör det så ska det alltså konfronteras och tjafsas. Det var ju Sophie mycket där som hejade på det hela också. Den där intervjun med Sanna handlar ju egentligen bara om hennes förutfattade meningar om Amanda; hon hade baserat sina åsikter om Amanda via sådant hon hört Amanda säga på tävlingar, samt vad andra sagt om henne. Sen när Sanna till slut fick träffa Amanda för första gången, så var det första hon fick höra att Amanda har kommenterat Sannas bröst, vilket då resulterade i att hon då blev bestört. Intervjun styrker på inga sätt att Sanna skulle ha ägnat sig åt att mobba Amanda.
Nej, detta är typiskt osäkra kvinnor i grupp som ger sig på en annan (starkare) tjej. Det är ett vanligt fenomen ute i samhället också, har du aldrig upplevt det?
Som jag skrev i det förra inlägget så tror jag inte Amanda vill/orkar inse hur hemska dessa människor har varit. Det ser man ju även i programmet, att hon ger dem rätt hela tiden och ber om ursäkt eftersom hon själv är medveten om att hon kan säga "grodor" pga sin ADHD osv. Det gör att hon tror att de per automatik har rätt i sin kritik gentemot henne fast det i hela verket handlar om systematisk mobbning. Sen är det ju alltid enklare att vara "vänner" och hålla masken utåt än att hålla på och strida med andra deltagare vilket kommer ut i media osv. Tror att Amanda bara vill lämna det bakom sig och gå vidare på minst smärtfritt sätt. Ett misstag enligt min uppfattning, hon kan komma att må riktigt dåligt över det hela om ett par år när hon inser vad hon egentligen utsattes för.
Citat:
Allt är inte svart och vitt, de har säkert skrattat tillsammans osv också men som sagt, Amanda är även en förlåtande person som vill tro folk om gott. Därför som hon vill att man ska skilja på människor och deras handlingar (som hon skrev i nåt inlägg) vilket jag anser är en omöjlighet eftersom människor är sina handlingar. Hon förlät även Judas-Dennis direkt vilket jag aldrig skulle göra osv.Inte direkt ord från någon som blivit utsatt för mobbning. Uppenbarligen har det ägt rum fina och givande samtal mellan Sanna och Amanda som vi tittare inte har fått se. Vad fick vi då se? Jo, förmodligen en av deras första konversationer där en upprörd Sanna, som med all rätt, ifrågasatte att Amanda kommenterat hennes bröst.Man kan alltså säga att vi har fått en missvisad bild av verkligheten. Allt är inte svart och vitt.
Rent allmänt är det läskigt hur folk tar dessa komprimerade och redigerade avsnitt på så stort allvar. Om produktionen velat, så hade de hur lätt som helst kunnat få Amanda att framstå som boven i dramat, men nu har de valt den här vinkeln - och folk tror tydligen på allt de ser.
Rent allmänt är det läskigt hur folk tar dessa komprimerade och redigerade avsnitt på så stort allvar. Om produktionen velat, så hade de hur lätt som helst kunnat få Amanda att framstå som boven i dramat, men nu har de valt den här vinkeln - och folk tror tydligen på allt de ser.
Istället för att ursäkta folks beteende under dessa förhållanden vilket är tendensen bland både deltagare och de som tittar så gör jag tvärtom eftersom jag anser att det är i nöden/under svåra förhållanden som man prövas på riktigt och verkligen visar vad man går för och är kapabel till. Nu är detta kanske inte direkt att jämföra med en nödsituation men de prövas ju iallafall på så sätt att de sätts utanför sin comfort zone; utan familj, vänner, festande, charkbrickor och vad det än är som får dem att gå runt i vanliga fall. Resultatet blev en light version av Flugornas herre och det var inte vackert...
BARA RASIST!!!! Jag kommer visa dom vem som bestämma!! OM du inte våga säga jag är bäst.... du.... du.... du helt FEL <sputtar>!
"