Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-15, 20:29
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ja, det var ganska väntat att det skulle bli så i en åldersindelning av gamla och unga. Svenska män behöver bli runt 30-40 år innan de lär sig att säga emot kvinnor.
Tror inte det är en åldersfråga...
Många män som är "tofflor" oavsett ålder.
Oskar är 31 och Dennis d ä 42 och där handlar det mer om dålig självkänsla, att vilja passa in/tillhöra en grupp, uppmärksamhetsbehov osv.
Krävs rejäl personlig mognad och utveckling där för att de ska förändras om de ens någonsin gör det. Kan vara osäkerhet som skapats tidigt pga olika orsaker, trauman, mobbning osv. Sitter ofta djupt i personligheten och kan vara svårt att få bort.
2023-05-15, 20:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Nä det var ju två röster utöver blod

Nej men - nu är vi tillbaks till ruta 1 *suck*

Jag trodde det var så i början men flera har påstått att det enbart var 1 blodshämnd + 1 röst ... så jag har fått ge med mig. Hade jag rätt i varje fall???

Hur ska vi ha det nu???

**Edit = NU tittade jag på avsnittet i röstningen på Örådet. Det var 1 blodshämnd + en röst på Pernilla.

Det blir totalt 2 röster på Pernilla och resten var på Marcus. Den enda som vi fick se visade sin röst i röstbåset var Marcus och på den stod det Pernilla.

NU vet vi med säkerhet hur det var
Senast redigerad av CS128 2023-05-15 kl. 20:42.
2023-05-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Jag trodde det var så i början men flera har påstått att det enbart var 1 blodshämnd + 1 röst ... så jag har fått ge med mig. Hade jag rätt i varje fall???

Hur ska vi ha det nu???

Kollade om 1+1. Sorry, hade dragit några starka när jag såg skiten
2023-05-15, 20:42
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:

Hur ska vi ha det nu???
Har du provat att se om röstningen och kolla vad som hände, om det nu är viktigt hur många röster Pernilla fick?
2023-05-15, 20:49
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Ja juste, det var ju en eller två som var kära i Alva i tråden som såklart hejar på tjejpakten nu. Carro och Alva är inte tsm så du vet. Carro ville väl ha fler följare på tiktok.
[...]
Ja det är väl ni som är de ända i tråden som hejar på tjejpakten. Jag tycker att de som är schyssta, presterar i tävlingar och hjälper till i lägret är de som förtjänar att vinna. Tisslande och tasslande med fulspel går bort helt.
Det är två till som utmärker sig i tråden med hyllningar till tjejpakten och som ofta tycks se ett helt annat program än de flesta övriga. Du kan väl inte ha missat det
2023-05-15, 20:51
Medlem
Citat:

Hur ska vi ha det nu???

**Edit = NU tittade jag på avsnittet i röstningen på Örådet. Det var 1 blodshämnd + en röst på Pernilla.

Det blir totalt 2 röster på Pernilla och resten var på Marcus. Den enda som vi fick se visade sin röst i röstbåset var Marcus och på den stod det Pernilla.

NU vet vi med säkerhet hur det var

Jag sade ju det, ni måste lita på mig😀
2023-05-15, 20:51
Medlem
Den personen som vinner gränslandet kommer in i söndagens avsnitt va?
2023-05-15, 20:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Har du provat att se om röstningen och kolla vad som hände, om det nu är viktigt hur många röster Pernilla fick?
Nu när det var bara en röst så inte viktigt men hade det varit fler så hade det varit intressant vem som vågade trotsa pakten. Nog om detta, det var bara Marcus som röstade på Pernilla.
2023-05-15, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Vilket dravel. Pk? De med gott självförtroende uttrycker sin egen genomtänkta åsikt och rapar inte bara upp det som de matas med av media. Tex de apatiska flyktingbarnen. I början var det otroligt PK att vurma för dessa även fast den tänkande klassen redan då förstod att det var bluff, vilket sedan visade sig stämma med konsekvensen att PK människorna fick misshandlade barn på sitt samvete. Vad som är Pk går i trender och lämnar ofta offer efter sig, just nu alla barn man byter kön på.

Vi konservativa tänker efter. Det är att bry sig om på riktigt. Dina älsklingar i pakten är praktexempel på motsatsen.
Jaha du är galen..
Konservativa människor är de som inte blir lurade, Hmm... det är ofta de som tror på sagoböcker som bibeln, det är ofta de som tror på galna konspirationsteorier.. De är ofta de som faller för skrämselpropaganda. Det är ofta de som pratar om änglar och demoner i alla situationer (som du) men har minst empati för andra människor. Och vilka är mest troliga att börja elda facklor och börja bränna häxor? Vilka är det som lider mest av psykiskt ohälsa?
Du har kopplat Robinson till könsbyte av barn,, det där tyder på schizofreni
2023-05-15, 20:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu när det var bara en röst så inte viktigt men hade det varit fler så hade det varit intressant vem som vågade trotsa pakten. Nog om detta, det var bara Marcus som röstade på Pernilla.

Exakt. Det var just det som vi tyckte skulle ha varit intressant att se OM någon annan (än Marcus) vågade rösta på Pernilla. Men vi fick Tji igen då.
2023-05-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Jaha du är galen..
Konservativa människor är de som inte blir lurade, Hmm... det är ofta de som tror på sagoböcker som bibeln, det är ofta de som tror på galna konspirationsteorier.. De är ofta de som faller för skrämselpropaganda. Det är ofta de som pratar om änglar och demoner i alla situationer (som du) men har minst empati för andra människor. Och vilka är mest troliga att börja elda facklor och börja bränna häxor? Vilka är det som lider mest av psykiskt ohälsa?
Du har kopplat Robinson till könsbyte av barn,, det där tyder på schizofreni

Du argumenterar som en kratta eller en tonåring och vet inget om konservatism. Att du inte förstår kritiken mot ett begrepp som PK säger allt.
2023-05-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Det är inte riktigt upplagt på det sättet du tror, Robinsson är inte en Marvel film. Tyvärr så finns det bara diagnosmänniskor där.
Det är bara människor som har behov av att dela upp världen svart och vitt som gärna vill se det som du gör.
Däremot så har människor mer eller mindre empatiförmåga. Men för mig är inte de människorna alla som inte tillhör tjejpakten, snarare tvärtom.
Din kära Oskar exempelvis visade hur jävla iskall han kan vara med hur han behandlade Marcus i början. Hans ego och hans behov av att verka duktig gjorde så att han körde över Marcus totalt. Sen har vi Amanda som utnyttjar och lurar killar. Vi har Erik som kör över alla andra för att måla upp sig själv som bäst. Jag kan fortsätta så med alla förutom kanske Alva, Millan och Sofie. Dennis d.y känns snäll också, han körde det där sveket pga att han kände sig sjukt sviken först och var sårad så det tycker jag inte riktigt man kan räkna som en "ond" handling. Tre av personerna som man inte kan säga mycket ont om är eller har varit med i tjejpakten. Betyder det att de är de goda och de andra är de goda?

Att ha empatiförmåga är ofta kopplad till intelligens, det människor som kan sätta sig i andras situationer. Vilka tycker du det låter mer som? De som bryr sig om hur man uttalar sig om andra människor(PK) eller de som skiter i det?

Jag tycker iallafll att de har spelat snyggt, behandlat människor väl, och inte varit elaka när de har skickat ut folk (förutom Chris). Jag räknar inte eller Dennis d.ä och Sanna som kärnan i pakten jag tror båda de två är muppar som kan vara hur elaka som helst.
Jag är övertygad om att vi antingen tittar på helt olika program eller att du ljuger så mycket som ens är möjligt. De två mest onda, om man nu skall använda sådana epitet, är Chris och Dennis DY. Deras vänner måste ha fått en helt ny bild av dem, om de tittat på Robinson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in