Citat:
Ursprungligen postat av
SjalavardareBalder
Det enda jag blev överbevisad om var att du kommer neka det självklara in i total idioti..
Vi hade redan gått ett varv och hamnat på samma plats igen.. När vi kom till samma plats igen för
andra gången insåg jag att det var dags att ge upp. Och det tragiska är att du själv inte verkar förstår hur vi pratade runt ämnet två gånger utan att komma nån vart..

Du vill bara gå runt och runt i cirklar i total idioti.
Jag har sagt flera gånger att Alva och Carro antagligen inte gillade Amanda, vilket är det enda du tycker att du har kunnat "bevisa", och det genom att säga
"alla verkar ju tycka det".
Men även om vi säger att de ogillade henne (vilket jag också sagt från förta inlägget att de antagligen gör) så har du misslyckas gång på gång att förklara på vilket sätt de har försökt verkställa genuskontraktet mot Amanda? Även som tjej så får man ogilla en annan tjej.. Den enda som har försökt verkställa genuskontraktet är Pernilla. Och även där går det att diskutera vad som egentligen hände och vad det beror på (men det ska vi inte gå in på nu, det är redan svårt som det är

)
Ja ingen av oss kan bevisa något, vi och alla andra kan ju bara titta på avsnitten och göra en bedömning av beteendet. Krävs ju ingen speciell kompetens för det. Där anser ju en förkrossande majoritet att tjejpakten mobbar Amanda och nej inte bara pernilla.
Det är ju intressant hur det framstår för den absoluta majoriteten, folk har ju egna livserfarenheter av människors beteende och känner igen saker och ting. Det mest flagranta var väl när Chris med Carro bredvid sig kallade henne för en fitta och flinade. Det var ju även massa andra beteenden under säsongen. Dessa tjejer tryckte ner henne för att hon bröt mot genuskontraktet precis som Elin sa. Det hävdar hon och Elin fortfarande på IG och en väldigt massa kommentarer håller med henne på inläggen. Utifrån det bildar jag mig min uppfattning. Men du tycks mena att man måste ha varit där och känt dem för att få utrycka en åsikt (som skiljer sig från din). Men sanningen är att du tolkar allt detta helt annorlunda än nästan alla andra och bör fundera på hur god bedömningsförmåga som du besitter.