Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-26, 23:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Var inte Robinson från början en överlevnads tävling? Nu är det ju svagbegåvade som gaddar ihop sig mot överlevare. Bögar och feminister ska inte segra över människor som kan hantera en situation på en öde ö.

Ja du. Jag har inget emot vare sig det ena eller andra ... alltså: bögar, feminister eller annat "löst folk" - bara man spelar någorlunda schysst och inte mobbar ut andra deltagare! Spela - men spela rent spel ... fattar inte folk hur man gör det numera???

Och som du skriver: Var inte detta en överlevnadstävling ursprungligen???

Vad hände??? Med DET konceptet!
Senast redigerad av CS128 2023-05-26 kl. 23:25.
2023-05-27, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
Det enda jag blev överbevisad om var att du kommer neka det självklara in i total idioti..
Vi hade redan gått ett varv och hamnat på samma plats igen.. När vi kom till samma plats igen för andra gången insåg jag att det var dags att ge upp. Och det tragiska är att du själv inte verkar förstår hur vi pratade runt ämnet två gånger utan att komma nån vart.. Du vill bara gå runt och runt i cirklar i total idioti.

Jag har sagt flera gånger att Alva och Carro antagligen inte gillade Amanda, vilket är det enda du tycker att du har kunnat "bevisa", och det genom att säga "alla verkar ju tycka det".
Men även om vi säger att de ogillade henne (vilket jag också sagt från förta inlägget att de antagligen gör) så har du misslyckas gång på gång att förklara på vilket sätt de har försökt verkställa genuskontraktet mot Amanda? Även som tjej så får man ogilla en annan tjej.. Den enda som har försökt verkställa genuskontraktet är Pernilla. Och även där går det att diskutera vad som egentligen hände och vad det beror på (men det ska vi inte gå in på nu, det är redan svårt som det är )

Ja ingen av oss kan bevisa något, vi och alla andra kan ju bara titta på avsnitten och göra en bedömning av beteendet. Krävs ju ingen speciell kompetens för det. Där anser ju en förkrossande majoritet att tjejpakten mobbar Amanda och nej inte bara pernilla.

Det är ju intressant hur det framstår för den absoluta majoriteten, folk har ju egna livserfarenheter av människors beteende och känner igen saker och ting. Det mest flagranta var väl när Chris med Carro bredvid sig kallade henne för en fitta och flinade. Det var ju även massa andra beteenden under säsongen. Dessa tjejer tryckte ner henne för att hon bröt mot genuskontraktet precis som Elin sa. Det hävdar hon och Elin fortfarande på IG och en väldigt massa kommentarer håller med henne på inläggen. Utifrån det bildar jag mig min uppfattning. Men du tycks mena att man måste ha varit där och känt dem för att få utrycka en åsikt (som skiljer sig från din). Men sanningen är att du tolkar allt detta helt annorlunda än nästan alla andra och bör fundera på hur god bedömningsförmåga som du besitter.
2023-05-27, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Amanda Högvik är ute sedan länge. Det är Amanda Eliasson som är kvar.

Precis, såg fel, förlåt, hade min lapp för ena ögat då, modell Falconetti
2023-05-27, 06:00
Medlem
ojojoj3s avatar
Chris raderade min kommentar på TikTok, han måste vara lite osäker... I videon hade han frågat vad vi tyckte när han åkte ut, jag skrev att jag blev glad.
2023-05-27, 07:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag vet inte ens vem Peter är. Måste gå tillbaka i början och se vem det var. Så ointressanta människor jämt så det är inte konstigt om man glömt pajasarna.

Peter var den äldre mannen med vitt hår som var den första lagkaptenen för Lag Nord.
2023-05-27, 07:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
För att Zeki sa det. Nu minns jag inte i detalj Zekis version, men det var väl något i stil med att Dennis började bråket och fällde kommentarer om Zekis familj etc.
Du vet att det var så enbart på Zekis ord? Ja då är det säkert så för han verkade ju pålitlig och skulle aldrig komma hem och skylla på någon annan.
2023-05-27, 07:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du vet att det var så enbart på Zekis ord? Ja då är det säkert så för han verkade ju pålitlig och skulle aldrig komma hem och skylla på någon annan.

Nej, men jag vet att produktionen inte ville lyssna på hans sida av historien utan till 100% köpte Dennis version. Eftersom de inte var på plats när det började så håller jag med Zeki om att antingen ska båda diskas eller ingen.
2023-05-27, 07:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Nej, men jag vet att produktionen inte ville lyssna på hans sida av historien utan till 100% köpte Dennis version. Eftersom de inte var på plats när det började så håller jag med Zeki om att antingen ska båda diskas eller ingen.
Elin och Millan var ju i vattnet och såg det också. Hur mycket produktionen såg vet vi inte men uppenbarligen tillräckligt för att fatta beslut om att bara skicka hem Zeki.
Zeki är en blatte som ingen får avbryta när han talar men han själv avbryter andra allt som oftast. Självklart kommer han hem och på typiskt blattemaner skyller på någon annan för sitt egna misslyckande.
2023-05-27, 09:08
Medlem
Elin steg i graderna efter att ha försvarar Amanda. Tycker inte hon behöver skämmas för att christina åkte ut. Mellan stod upp mot zeki som mobbade Elin. Christina gjorde inte det.
2023-05-27, 09:09
Medlem
Min kontakt skrev fel namn, men den som kommer längst och vinner Robinson 2023 är:
Senast redigerad av Karlbertil23 2023-05-27 kl. 09:35.
2023-05-27, 09:35
Medlem
Enda värdiga är Oscar och Amanda. Resten är vuxen mobbare. Wtf, har Sanna och Pernilla åstadkommit? Det kommer ju få gå och skämmas som människor nu när de är hemma
2023-05-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlbertil23
Min kontakt skrev fel namn, men den som kommer längst och vinner Robinson 2023 är:

Wtf, Zeki är ute så det kan inte stämma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in